Citat:
Ursprungligen postat av
ojvamysigt
Ni som kör på med att det är för kort om tid, hur resonerar ni?
Vad jag vet så kan man räkna med att det hela börjar en eller två minuter före halv sju. Att locka med sig henne och få in henne i ladan gick säkert på en minut, om ens det. Det som skedde i ladan är sannolikt avklarat på max fem minuter. Kanske tog det ytterligare fem att rulla in henne i något och få ut henne i bilen. Därefter en bilfärd på 2,6 kilometer. Har han kört som den dåre som det framställs som så handlar det om tre eller fyra minuters bilfärd. Ett par minuter för att få ur henne ur bilen och in i skåpet och sen är det klart. Det handlar om 15-20 minuter, såvida han verkligen skyndade sig.
Jag själv är en av de som tycker att det är väldigt kort tid att utföra brottet på. MEN det beror på om det va planerat eller ej. Var det inte planerat så tror jag det tog längre tid, men va det planerat dvs NB hade tidigare under dagen varit på platsen för att förbereda allt( gjort en snara och hängt upp den, lagt tejprullen och påse eller något annat som man kan lägga BO i, samt även lagt fram en kniv eller något annat vart föremål) planerat allt i varenda liten detalj då tror jag det faktiskt är som du säger dvs det gick på ca 15-20 minuter.
Vem vet, han kanske redan dagen innan förberett allting därav att han frågade om vägbeskrivning ( hon som joggade om det nu va MGM som frågade)