2015-10-29, 18:52
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Eller så vet man bäst hur man klarar sig undan det.
Du har tyvärr en övertro på jurister som människor. Det är inte bra. De är snarare från övre halvan utav den sociala strukturen vilket kan påverka hur de uppfattar verkligheten och uttrycker sig och därigenom kan blir mer trodda vilket inte alls är samma som att de är mer sanningsenliga - än andra.

Jag har ingen övertro till jurister (särskilt inte advokater i vissa fall, domare har jag dock större tilltro till), men jag tror de flesta vet vad mened är.
2015-10-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Hon fick reda på detta om vittnesmålet innan media kom att skriva om det. FUP kom ut i fredags. Hon blev just varnad av polismannen som ringde upp om att media kommer vara ute efter henne.

Varför skulle hon ljuga om att det var NB som stoppade henne den lördagen? Vad vinner hon på det?

Tjenare på dig med!

Det handlar inte om att ljuga. Det skulle hon inte våga. Det handlar om att hon låtit sig påverkas.
Läs i fupen. Hur kan hon bli säkrare när tiden går?
Varför skulle mgm ha gjort detta? Varför?
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem tror det? Vilken diskussion menar det, jag kan ha missat.

Folk har många gånger i denna evighetstråd skrivit att han dom misstänker att han faktiskt är oskyldig för att han gråter och visar känslor... Som om inte en mördare kan känna ångest eller sorg....

En renodlad psykopat kan inte känna empati för någon annan.. Och det var precis det jag hävdade. Att inget pekar på att han behöver vara en psykopat.. Även om han gissningsvis har sådana tendenser.
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Tror du att han hade tänkt att hon skulle visa på en karta om han fick henne till bilen?!?

Han hade nog andra planer om han fått henne dit!!

Nej, det tror jag inte. Trodde inte en springande jurist skulle gå på det tricket utan att mannen hade åtminstone ett papper i handen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Många är övertygade om att det är han som är GM.. (Jag är en av dom)
Hon kanske bara ville hjälpa till att sätta ytterligare en spik i kistan. Hon visste ju garanterat om att hennes vittnesmål kommer vara av stor vikt i rättegången..

Med det sagt så tror jag ej att hon ljuger.. Jag ville bara påpeka ett alternativt scenario.

Det har du helt rätt i.
Men jag ser inget märkligt med att hon associerade rökdoften med NB när hon såg honom öga mot öga och att hon hade svårt att minnas bilen som hen tyckte var ytterst märkligt.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Just det du skriver visar tunnelsynen och faran med att inte tänka fritt.
Du vet väl inte vad han hade på sig? Han kanske låg i kalsonger och spelade spel? Dessutom behövde han väl en tröja. Faran med ditt snäva tänkande att du, precis som polisen, missar att se att vår verklighet ser olika ut beroende på vanor.

Det där var ett rätt dumt svar. För det första finns ingen cash aktivitet när han påstått sig ha spelat sitt online spel. För det andra hade han redan bytt. Läs Irinas vittnesmål
2015-10-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Kan man se på DnA om MGM är psykopat.
Men om det är fruns DnA och inte är psykopat då blir det ju svårt att förklara det.

Haha nej.
2015-10-29, 18:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Som jag sagt tidigare i tråden så är det stor skillnad på att vara en psykopat och att ha psykopatiska tendenser.. Och det finns inget som tyder på att GM skulle vara en psykopat...

Stort missförstånd att alla mördare är psykopater.

Nej det har jag inte påstått heller.
Det jag motsatte mig var påståendet att en psykopat inte gråter. Det gör de visst.
Medlem
Citat:
Brodern och fruns vittnesmål i polisförhören är förjävliga rent ut sagt.. Det borde vara straffbart att ljuga i polisförhör...

Först ger dom GM alibi för hela mordkvällen.. Sedan drar dom tillbaka sitt alibi och berättar att GM berättat för dom att han åker en sväng men det får dom inte berätta om någon frågar.. Och nu har dom gett han alibi igen.....

Har du funderat om de utsattes för psykisk tortyr precis som mgm har utsatts för? Det som kommer fram under sådana metoder har 0 bevisvärde.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Eller så vet man bäst hur man klarar sig undan det.
Du har tyvärr en övertro på jurister som människor. Det är inte bra. De är snarare från övre halvan utav den sociala strukturen vilket kan påverka hur de uppfattar verkligheten och uttrycker sig och därigenom kan blir mer trodda vilket inte alls är samma som att de är mer sanningsenliga - än andra.

Därför är det rättvist att hennes vittnesmål granskas och bedöms av någon annan jurist än henne själv.
Att gradera en sanning i den bemärkelsen du påstår är heller inte något som låter sig göras.
Man kan inte säga att någon delvis ljuger, eller delvis talar sanning kring en specifik rättslig utsaga.

Det andra du käftar om verkar ligga helt och hållet på ditt personliga plan.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det där var ett rätt dumt svar. För det första finns ingen cash aktivitet när han påstått sig ha spelat sitt online spel. För det andra hade han redan bytt. Läs Irinas vittnesmål

Cash-aktivet spelar mindre roll i sammanhanget.. En forensiker kan se precis vad han ha gjort och inte gjort vid datorn (Vid vilken tidpunkt) trots att personen kört ett program som AD-aware eller cc cleaner... Datorn har inte ens använts vid tidpunkten.. Så det sänker hans trovärdighet något.
2015-10-29, 18:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det handlar inte om att ljuga. Det skulle hon inte våga. Det handlar om att hon låtit sig påverkas.
Läs i fupen. Hur kan hon bli säkrare när tiden går?
Varför skulle mgm ha gjort detta? Varför?
Varför är hans dna överallt? Varför?
Varför är broderns dna ingenstans (snudd på)? Varför?

Att vittnen är otillförlitliga (sagt i all välmening) är väl känt men teknisk bevisning då? Ändrar den sig över tid?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in