Citat:
Ursprungligen postat av
TheFortress
Ja, så kan det vara. Om vi även beaktar händelseförloppet i sin helhet och utgår ifrån att han skall ha genomfört allt detta inom en och en halv timme, finns det nog inte så mycket tid över för penetrering. Min bedömning är att det i slutändan handlar om makt och kontroll i första hand samt att han på något vis kan lida av en personlighetsklyvning. Men, detta är enkom mina egna funderingar efter att ha följt fallet så långt.
Jag är helt inne på detta med tillägg att jag tror det skett en förberedelse då han är ute från 16-tiden och ska enbart göra ett enkelt jobb.
Jag undrar dock om det inte lutar åt en tyngre diagnos..Det kan ha funnits tecken och jag tycker det finns en del underligheter via förhören med IB och AB.
Debutera som mördare vid 35 är inte konstigt, hans personutredning säger ingenting, ej heller frånvaro i brottsregistret. Om sexualsadism inte framkommer tidigare är det dock en udda man - men hans förflutna är inte kartlagt. Att ta del av hans tidigare år, hans ex:s åsikter och främst tiden i England vore intressant. En rättspsykiatrisk utredning är nog på sin plats med tanke på mordets utförande - för han är en märklig person.