2015-10-29, 16:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men hon kan inte skilja på bröderna och hon var mer osäker i början vem det var. Det brukar vara tvärtom....inte trovärdigt alls.
Ja visst är det jävligt konstigt...
Det tog mig lång tid innan jag kunde skilja på bröderna själv från foton och jag har läst mängder och sett mängder med bilder.
Att en person som är ute och joggar och träffar Nerijus i några minuter ska kunna skilja på dom på foton ser jag som inget konstigt. Men den minnesbild hon har och röklukten räcker gott och väl.

Du borde fråga dig i stället varför han skulle be om vägbeskrivning till ett ställe som han mycket väl hittar till!

Fup sid 986
Adriana uppger att personen var:
ca 180-183 cm
bröt kraftigt på engelska
raka drag
ganska blek
blond
typisk östeuropé
nervöst intryck
arbetskläder (mörkare färger).
Skåpbilen var vit alt silvrig till färgen. Adriana kan inte bekräfta om det är en caddy men
säger att den liknar den modellen.

Sid 989-993 i fup Fotokonfrontation angående en man som kontaktade henne vid joggingtur
Där pekar hon ut foto nr 10 som mest likt och det är ett foto på Nerijus och på det fotot är han sig inte speciellt lik från dom foton som jag har sett.

"Bild 10:
A tittar länge säger sedan "Han är mest lik av alla men han känns väldigt kraftig
Fhl: Han är mest lik av alla men, va sa du, han känns…
A: Han känns för kraftig men…
Fhl: Inte säker"

"A: 10:an är mest lik
Fhl: 10:an är mest lik…
A: Lite för bred i ansiktet men han är mest lik"

Min kommentar. Vi kanske ska komma ihåg att på bilder ser man lite kraftigare ut än i verkligheten.
Kameralinsen lägger på ca 5% i vikt.
http://illvet.se/manniskan/kroppen/ser-man-tjockare-ut-pa-tv

http://www.expressen.se/halsoliv/sa-ser-du-smal-ut-pa-bild/

Så då väntar vi på nästa trollinlägg...
Medlem
Har inte läst hela tråden och risk för upprepning finns, men....

När de frågade Lisa Holms pappa kring vad han jobbar med, svarade han: "Jag jobbar som officer inom militären. Jag skruvar på bilar."

Är det ingen som reagerar på detta?

Med andra ord. Han är en svensk Navy SEAL.

Mycket som försegår i bakgrunden som vi aldrig får reda på. Kan det ligga mer bakom detta mord som vi inte vet om?
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Givetvis så genomför en normalt funtad människa inte ett dåd av den här kalibern; visst har det funnits lustmördare som lekt "Hans och Greta" med polisen och dess utredare. Kanske är det så enkelt även i detta fall - men nu är han ju "fast" och borde ju i det närmaste lägga korten på bordet och det närmaste skryta om detaljer, sola sig i glansen då den mediala cirkusen är enorm. Alltså om det är bekräftelse han är ute efter via dådet.

Något som slagit mig - och som talar för att han är mördaren av LH är motivet "dottern". Vad jag vet så har han en tonårsdotter, vilken han inte har någon kontakt med alls, rent av aldrig haft - om, väldigt minimal. Vad jag förstått vill hon heller inte ha det?

Kan NB ha mördat LH för att eliminera sin egen dotter från hornhinnan? Tagit livet av LH för att "straffa" dottern. Göra ett slags bokslut kring sin och dotterns relation. En demon har via mordet på LH lämnat hans kropp? Att blotta hennes kön och bröst kanske har att göra med den egna dotterns "blommande tonår", vilken han aldrig fått tagit del av. Det är alltså inte fråga om en sexuell handling - utan om en slags tröst (givetvis en störd sådan).

Kanske låter stört och befängt - men försöker bara förstå och hitta NBs motiv.
2015-10-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tore Brandtler sa precis såhär:

I fotokonfrontationen så pekade vittnet Adriana - joggerskan ut NB som den som var mest lik den
man hon träffat på lördag kväll, men hon fick aldrig veta att det var NB hon hade pekat ut

Nu på förhandlingen så bekräftar hon att det var den åtalade som var den som hon träffade, alltså NB.

Hon visste inte att det var NB som hon pekade ut på fotot. Därför kan hon heller inte säga vem som är vem av bröderna.

Jag missade att han sa det. Bra att du nämner det här. Det stärker ju bara hennes vittnesmål.
2015-10-29, 16:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Ja det är riktigt, inkognito sätter inga spår på datorn, men man lämnar fortfarande spår precis som vanlig surf.
Vad menar du för spår då, och var?
2015-10-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad menar du för spår då, och var?

Hos internetleverantören eller t.ex hos arbetsgivaren (om man nu inte surfar på ett privat nätverk).
2015-10-29, 16:48
Medlem
RobertoSavianos avatar
Inger Rönnbäck gjorde ju bort sig i Expressens intervju när hon konfronteras med att hennes klient säger att han spelat online spel men att det inte finns nåt registrerat på det.

- nej, det har han aldrig sagt. Det var åklagaren som sa att det var online.

Hon verkar inte superskarp
2015-10-29, 16:49
Medlem
En sak jag hoppas att de på NFC har testat det här med traffiken.

D.v.s hemma hos dessa 3 litauer satt upp en sådan scenario för att se att det normalt ska logga traffik.
Det utgår jag ifrån att man gjort, eller liknande på labbet åtminstone.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja detta har verkligen varit vidrigt hur vissa har försökt misstänkliggöra honom som sin egen dotters mördare sida upp och sida ner. Det s. k. "pappaspåret" har drivits frenetiskt från vissa håll.

Den 35-årige "hedersknyffeln" har däremot varit oskyldig. "Elak" polis, "elak omgivning" "stygga" militärer m m i all oändlighet mot denne "snälle" och "gode" man.

Javisst vet vi vad som hände henne och vem som är hennes baneman.

Nej vi vet ingenting om det.
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Tack, det stärker vittnesmålet, tycker jag.

Absolut. Han är utpekad. Hon fann det hela obehagligt, Han luktade rök.
Dessutom så hävdar han att han träffat denna tjej o blivit presenterad för henne tidigare, vilket hon bestämt säger nej till. Alltså ljuger NB.
När vittnet pekar ut NB så fnissar han där han sitter o sen skakar på huvudet.

Att han gjort försök att få in tjejen i bilen stärker ju motivbilden ang sexuellt motiv, överfall osv.
Tjejen är heller inte helt olik Lisa då hon också har långt ljust hår efter vad som framkommit från bilder i tråden om jag inte är helt ute o cyklar.
2015-10-29, 16:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Hos internetleverantören eller t.ex hos arbetsgivaren (om man nu inte surfar på ett privat nätverk).
Har polisen kollat upp det? Inte vad jag kan se i FUP.
2015-10-29, 16:51
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ponera att denna Adriana hade tagit upp "kartincidenten vid cafeet", hemma på Blomberg på lö kväll eller före sö. E.m. ? Då hade kanske snuskgubben ringats in och hejdats?
Eller om hon tagit upp det må. morgon....det hade kanske givit en GM mindre tid över för städande...

Nej, förutse ett försvinnande på dessa uppgifter vore helt omöjligt (enligt mig).
Hade hon direkt efter joggingturen berättat om "incidenten" för Polisen, hade de typ svarat "Jaha ?"

Edit: Uttryckte mig slarvigt, kommenterar bara angående innan försvinnandet och även om hon t o m ringt Polisen direkt efter mötet med en man som gav henne en konstig/obehaglig känsla.
Senast redigerad av profundersam 2015-10-29 kl. 16:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in