2015-10-29, 16:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Du tror ärligt talat inte polisen har kollat det? Polisen vet sååååå mycket mer än vad någon av oss vet här.
Nej, för hade de kollat upp det så skulle det i finnas med i fup hur de rett ut saken och funnit att uppgifterna samstämmigt visade på NB:s bil. Det har de inte gjort.
2015-10-29, 16:42
Medlem
Så varför älta om deras sharan och att det inte finns spår där, den har ju inte använts. Står det ngt i fup om att dom kollat bilar efter liklukt, blod, dna som vittnet beskriver?
2015-10-29, 16:43
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tore Brandtler sa precis såhär:

I fotokonfrontationen så pekade vittnet Adriana - joggerskan ut NB som den som var mest lik den
man hon träffat på lördag kväll, men hon fick aldrig veta att det var NB hon hade pekat ut

Nu på förhandlingen så bekräftar hon att det var den åtalade som var den som hon träffade, alltså NB.

Hon visste inte att det var NB som hon pekade ut på fotot. Därför kan hon heller inte säga vem som är vem av bröderna.

Tack, det stärker vittnesmålet, tycker jag.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Lillebror uppges av flera att han inte talar engelska. Man kan ju spåna i det istället.
Som ytterligare ett faktum säger A blanknej på bild nr3 (AB) vid fotokonfrontation.
Hahaha. Skulle precis skriva det som svar till dig men ser du fått med det.
Nej på trean alltså (lillebror)
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
NB bekräftar att han spelat online, datorn har varit uppkopplad mot nätet hela natten.
Hur fungerar det när man kör på inkognito? Enligt meddelandet jag får upp så skall det inte lämna spår i datorn..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worked
Kan någon jävel reagera på att deras sharan och bilen vittnet beskriver, joggaren, inte har en jävla liknelse. Hur kan polisen missat det?inte så konstigt deras sharan inte har spår efter offret.

Ja vi läser och uppmärksammar
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja detta har verkligen varit vidrigt hur vissa har försökt misstänkliggöra honom som sin egen dotters mördare sida upp och sida ner. Det s. k. "pappaspåret" har drivits frenetiskt från vissa håll.

Javisst vet vi vad som hände henne och vem som är hennes baneman.

Förstår inte hur somliga kan snöa in sig på ett sånt spår. Det första man borde göra när man kommer på en väldigt unik teori är att prova att ifrågasätta den kritiskt. I det här fallet borde hypotesen kastas direkt om man ställer sig frågan om tänkbart motiv. Under andra omständigheter kan nog en far vara kapabel att döda sina barn, men i detta fallet pekar nada på detta. Det framgår snarare att pappan var oerhört mån om Lisas välmående och säkerhet. En toppenförälder som var rädd och omsorgsfull om sin yngsta dotter.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Å andra sidan så pratar de inte med lillebror - utan storebror - så vet de att det är så och inte bara är så att storebror är bättre på språket och dessutom ser sig som familjens "ledare".

Just nu sitter jag med obefintliga sökverktyg (FUP) men jag vill minnas att förhörda som känner bröderna, uppger att AB inte behärskar engelska över huvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha. Skulle precis skriva det som svar till dig men ser du fått med det.

Ja, det har ju knappast konverserats på platsen - på olika språk, under 1-2min, och dessutom framgå att det gäller vägbeskrivning till Medelplana.
Senast redigerad av rotesau 2015-10-29 kl. 16:48.
2015-10-29, 16:44
Medlem
Citat:
Nej, för hade de kollat upp det så skulle det i finnas med i fup hur de rett ut saken och funnit att uppgifterna samstämmigt visade på NB:s bil. Det har de inte gjort.

Då har dem med största sannolikhet vetskap om att den inte behövdes kollas upp uppenbarligen. Så släpp den. Polisen skulle knappast missa det.
2015-10-29, 16:45
Medlem
Citat:
Hur fungerar det när man kör på inkognito? Enligt meddelandet jag får upp så skall det inte lämna spår i datorn..

Ja det är riktigt, inkognito sätter inga spår på datorn, men man lämnar fortfarande spår precis som vanlig surf.
Medlem
Ponera att denna Adriana hade tagit upp "kartincidenten vid cafeet", hemma på Blomberg på lö kväll eller före sö. E.m. ? Då hade kanske snuskgubben ringats in och hejdats?
Eller om hon tagit upp det må. morgon....det hade kanske givit en GM mindre tid över för städande...
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Ja, så kan det vara. Om vi även beaktar händelseförloppet i sin helhet och utgår ifrån att han skall ha genomfört allt detta inom en och en halv timme, finns det nog inte så mycket tid över för penetrering. Min bedömning är att det i slutändan handlar om makt och kontroll i första hand samt att han på något vis kan lida av en personlighetsklyvning. Men, detta är enkom mina egna funderingar efter att ha följt fallet så långt.

Min fetning.

Nej. Absolut 100% nej. Vad tar du detta på menar du? Personlighetsklyvning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in