2015-10-29, 14:44
Medlem
Är det lättare att döma 35-åringen för brottet nu när han inte har ett alibi längre?
Medlem
Qwarts avatar
Oj vilken "otur" GM hade i förhöret. Han spelade i datorn när han sa att han var hemma kl 18-19:30, men det finns ingen användning av datorn vid den tiden han uppgav.
Där rök det "alibit" oxå.

Erkänn mordet nu då NB!!!
Medlem
-poke-s avatar
Vad i helsike är det journalisterna på lrytas tutar i litauerna? De verkar ju helt övertygade om att MGM är oskyldig och totalt ovetande om bevismaterialen (förutom DNA spåren) emot honom.
2015-10-29, 14:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tanke kring detta?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Ja, om han har städat vill han nog fortsätta vara lojal, slippa fängelse och få betalt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Och om man får träff på +3 till +4 behöver man inte gå vidare och testa mot andra profiler...

Så du menar att så fort man hittar en träff på just ett fynd så behöver man int analysera andra fynd?

Som jag sa jag tvivlar inte på DNA i sig.
Vad jag hävdar är att det måste finnas DNA från fler personer t.ex på jackan allt annat vore underligt.
Har du sett något sådant redovisat någonstans?
Det borde ju stå att 100 DNA träffar på jackan varav 2 matchar de undersöktas.
Återigen DNA har bara matchats mot NB,AB,IB och LH.
Det som inte matchade vilket det måste ha funnits mängder av på t.ex jacka, var finns det redovisat?

jackan är bara ett exempel.
Medlem
Timeouts avatar
Så där ja... Nu har han verkligen inget alibi och är belagd med lögn!!!
Frun vill inte vittna och Nerijus ljuger om vad han gjorde mellan kl 18-19.35 tror jag det var. Osäker på sista tiden för jag hörde det muntligt.

Det finns ingen datatrafik under den tiden som Nerijus uppger att han har spelat dataspel online!!!
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
Nej, det talar inte för att de mördat en 17 årig tjej bara för att sätta dit NB.

Okej.

Känns ju dock en smula märkligt att hon inte vill stärka sitt alibi för sin makes räkning. Hon verkar ju ha gett sken av att både lita på, och älska honom.
2015-10-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
För att det kan ge åklagaren mer kött på benen om hon vittnar.
Det hade varit riktigt mumma att ha henne i rätten för åklagaren.

Hon kan välja att inte svarar på åklagarens frågor "med hänsyn till hennes man".
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, om han har städat vill han nog fortsätta vara lojal, slippa fängelse och få betalt.
Åh, han väljer risken för livstid menar du. Pengar hägrar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Oj vilken "otur" GM hade i förhöret. Han spelade i datorn när han sa att han var hemma kl 18-19:30, men det finns ingen användning av datorn vid den tiden han uppgav.
Där rök det "alibit" oxå.

Erkänn mordet nu då NB!!!
Ja det var prekärt. Tabbe att det var ett onlinespel som kräver inloggning.
2015-10-29, 14:47
Medlem
CrossArrows avatar
Det sket sig för honom då han säger att han spelat onlinespel under tiden vid försvinnandet....
där det nu bevisats att det INTE fanns nån datatrafik på hans dator förrens skypesamtalet vid 1930..
2015-10-29, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
Så porren kan vara spam?
Trodde polisen hade säkrat att han laddat ner och sparat den typen av porr 100%.
6 bilder av 1500 var inte mycket.
Vad som fanns för programvaror och annat för övrigt i datorn spelar nog också in. Hade han en evidence eliminator på fickminnet? som han bara surfar från i dessa ärenden`..?

Eller än mer troligt att hans intresse för porr kan vara begränsat för det fanns helt enkelt INTE att tillgå något som mer än i viss grad motsvarade hans önskemål, kan det kanske vara så?

Adresserna där man kan köpa livetjänster har jag inte kollat in med de kanske innehöll något sådant spännande? Nerijus är ju den enda facebook sidan som inte varit nere. Han litade alltså inte på andra att hantera eller ha för dem öppna konton. Det enda sättet att förändra hans look på facebook verkar ha varit genom att stänga grupper han var med i tillfälligt eller för gott.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-10-29 kl. 14:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in