Den tidigare skidstjärnan Mathias Fredrikson äger aktier för nästan 130 miljoner kronor i Fingerprint Cards.
– Det är mycket tur, jag har inte den utbildningen, säger Mathias Fredrikson till Dagens industri om sitt klipp.
Citat:
Den förre skidstjärnan, som säger sig ha börjat köpa aktier i bolaget för ungefär ett år sedan, har dock inga planer på att ta hem vinsten.
– Jag har ingen ambition att sälja. Det känns som att det här bara är början, säger Mathias Fredriksson till Dagens industri.
Jag skulle nog titta inför nästa år. Konceptet att köpa aktier och sedan aldrig oroa sig fungerar inte. Det finns alltid yttre faktorer som påverkar aktiekursen.
Det vi vet i alla fall är att FPC ligger bra nästa 12 månader. Man kan tjäna en slant under den perioden.
Om ett år kan världen se mycket annorlunda ut och även fina aktier vara värda mycket mindre.
Fast det är ju alltid mer än 12 månader som prisas in i aktien, negativa nyheter om bolagets framtida utsikter att leverera aktieägarvärden kan sänka kursen inom de närmaste 12 månaderna även om företagets ställning just då är stark.