2015-10-29, 10:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Ja, är beredd att köpa det absolut. Men hur är man då funtad när det handlar om ett så grovt brott?
Förstår om det hade handlat om lite mildare brott. Men detta är bestialiskt!

Hur tänker du nu? Ju mer bestialiskt brott ens make har begått, desto värre blir det ju för en själv och ens barn i framtiden, om han döms för det. (Nu fanns det inga gemensamma barn i LH-fallet, i och för sig då.)
2015-10-29, 10:55
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Sätter man fingret i luften (med pågående samtal med den åtalade) känns det som att 35åringens bror är mördaren.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsKitty
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21666052.ab

Man får en helt annan bild när man ser videoförhören, än att bara läsa FUP. Nu innehar jag ingen erfarenhet av förhör, men man får en hemsk känsla av att se hur förkrossad NB är, svårt att inte känna sympati. Är han förkrossad av att han blivit påkommen och tårarna framkallas av hans ångest? Eller är han oskyldig och vet verkligen inte hur det kunnat bli såhär?
Visst talar extremt mycket emot honom, men man önskar att man kunde läsa hans tankar..

Just det där med tårarna och hur han pratar är verkligen.. irriterande. Det var väl ungefär sådär vi ansåg att Kristoffer Johansson skulle agera när han satt misstänkt (och nu dömd) för mordet på Vatchareeya. Han var istället defensiv och nästan irriterad när han svarade, vilket får en att känna att han faktiskt är skyldig. Så som NB agerar på ljudupptagningen från förhören är väl ungefär så man själv skulle göra om man satt misstänkt för ett brott man inte gjort, dock skulle man kanske varit lite mer arg-ledsen. Det är nog bättre att följa det i text, så att man inte färgas av hans reaktioner som säkert baseras på skuld och skam.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Japp och detta är ett av de verkligt avgörande indicierna som pekar mot NB. Att han bemödar sig om att ta kontakt med MP, mig veterligen har han inte gjort det någon gång under denna tid förutom när de nu kommer i närheten av kroppen.
Att han kommer dit efter att MP närmar sig platsen där kroppen finns är mycket avslöjande, det börjar osa katt, litauern kör dit med förevändningen att leta mask för fisket.
Han tar själv kontakt med MP och säger att militär redan sökt området.
Han fiskar inte ens själv senare.
2015-10-29, 10:56
Medlem
rotesaus avatar
Jaha..

Där bekräftade NB precis att han träffat/stoppat Adriana 6/7, på kvällen.

Semir Hasanbegovic: Hur kan du då vet att du har träffat henne på lördagen innan?
10:55, 29 October 2015
Semir Hasanbegovic: – Absolut inte. Jag har inte stoppat n ågon.
Semir Hasanbegovic: Du säger att du aldrig har stoppat en kvinna, säger åklagaren.
Semir Hasanbegovic: – Jag Arne Jönsson har introducerat henne för mig, säger 35-åringen. Men om ni hade bett mig att peka eller visa henne hade jag inte kunnat känna igen henne.

EDIT
Sedan ska då alltså Arne fått reda på detta, i sin tur berättat det för NB´s fru - Som i sin tur berättat det för NB.

Det är alltså så han vet att det just var Adriana som stoppats.
Senast redigerad av rotesau 2015-10-29 kl. 10:59.
2015-10-29, 10:57
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Rönnbäcks nya vittnen: http://speedy.sh/qUdMJ/Skaraborgs-TR-B-1902-15-Aktbil-136.pdf

Det var ingen kort lista det där.
2015-10-29, 10:58
Medlem
Trollsvanss avatar
Första han sig nu om att han visste att det var Jönssons tös som blev stoppad???
2015-10-29, 10:58
Medlem
supreme100s avatar
Utan att vara helt insatt i fallet: av rapporteringen på nlt.se att döma är det väldigt tunt än så länge... Känns ostrukturerat.
2015-10-29, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Att han kommer dit efter att MP närmar sig platsen där kroppen finns är mycket avslöjande, det börjar osa katt, litauern kör dit med förevändningen att leta mask för fisket.
Han tar själv kontakt med MP och säger att militär redan sökt området.
Han fiskar inte ens själv senare.
Exakt. Det är väldigt avslöjande. Alltså - VEM - skulle ställa sig och gräva efter metmask på ett ställe där Missing People precis ska besöka leta efter en försvunnen 17-åring?? Situationen är ju absurd! Alla inser ju att en normal, oskyldig person hade åkt till vilken annan plats som helst för att gräva efter mask. Han anländer när MP redan är där, han är inte där först.
2015-10-29, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Sidan 866 i FUPen

Som jag förstått det hela är detta inte byxorna han hade på sig på söndagen den 7 juni, utan andra byxor som låg i tvättmaskinen. Söndagen den 7 juni tvättas de byxorna.
2015-10-29, 11:01
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Visst vore det bra med dessa följdfrågor från åklagaren. Men, min uppfattning är att åklagaren har en utarbetad kedja av händelseförloppet som han försöker få in under tiden som han får hålla förhör med den åtalade, varför tiden inte riktigt räcker till för diverse andra frågor. Det är relativt lätt för oss som åskådare att ha åsikter, men jag anser att åklagaren trots allt gör ett mycket bra jobb.

Tycker jag också och jag har inget annat att invända i övrigt. Det är dock ett mordåtal och jag tror att åklagaren skulle få ett rätt långt snöre att använda vid förhöret, dvs. om det skulle dra ut på tiden så vore det accepterat. Både du och jag vet att det inte finns något bestämt tidsutrymme för ett förhör, visst kan rätten bli irriterad om det drar ut väsentligen på tiden men som sagt mer utrymme brukar ges vid ett mordåtal, eller annan grov brottslighet.
2015-10-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Första han sig nu om att han visste att det var Jönssons tös som blev stoppad???

Men fatta att polisen har frågat om detta. Det är inte första gången han hör dessa frågor.
Senast redigerad av nopomil 2015-10-29 kl. 11:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in