2015-10-29, 10:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Då LH kanske sett NB runt cafèt när hon arbetat så kanske hon gick till honom i något liknande ärende. Den joggande kvinnan var 10 år äldre och på så sätt mer erfaren och kunde då känna oråd. LH var 17 år och kände kanske mer "förtroende" ( då de kanske setts tidigare) och lurades till ladugården.

Att han dragit fram kökskniven bakom cafèt och lett henne in i ladan..över en trafikerad väg..känns mindre troligt ( fast inte osannolikt)

En ordentlig och väluppfostrad flicka kan råka illa ut, just för att hon inte kan säga ifrån. Jag läste någonstans att det är medelklasspersoner som utnyttjas som knarksmugglare (alltså när någon ber någon annan - bekant eller främmande - att bära en väska genom tullen, sådana situationer). WT skulle bara skrika åt dem att dra åt Helvete - ev. ackompanjerat med en ful gest. Överklassen vet sitt värde och skulle bara se på knarksmugglaren som om han var ett litet kryp, och gå därifrån.

Men medelklassen, och i synnerhet unga medelklasskvinnor, är uppfostrade till att alltid vara vänliga, artiga, tillmötesgående och hjälpsamma - och att inte visa att de känner av negativa vibbar. Man får absolut inte ha fördomar eller visa att man har det i medelklassen, man ska behandla alla lika o.s.v. (i alla fall som tjej som sagt). Så den duktiga medelklasstjejen tar emot väskan, hoppar in i bilen, följer med in i ladan...
2015-10-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
FUPen, finns ju bild där på dessa byxor. Visar tydligt att han suttit på knäna

Byxorna tvättades ju på söndagen, så det borde vara omöjligt att veta hur smutsiga de var. "Dammiga" säger han själv. Tvättar man vanligtvis dammiga hantverkarbyxor? Troligen inte...?
Medlem
JonathanHedlund71s avatar
Ljudupptagning just nu på Expressen!
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Nej,det är du som medvetet rapporterar fel. Han jobbade mellan 16-20.
Varför säger åklagaren: "Att du skulle varit hemma från klockan 18 och klockan 20 stämmer inte", om NB inte har sagt det?
Medlem
All heder till pappa Holm som lyckas att berätta om detta så samlat och proffsigt som han gjort.
De flesta av oss kan inte ens föreställa oss hur det känns för honom att sitta och berätta om detta, och återigen få bilderna i huvudet.
Bilden av en väldigt försiktig dotter kommer fram också, och ett föräldrapar som försöker pusha sin dotter till att bli mera självständig. Jag lyckades inte lyssna på hans förhör med torra ögon, men så är jag lite blödig också.
Jag har också en dotter som till stort påminner om Lisa, nu blev jag lite kluven huruvida jag ska puscha ut henne ur boet.
Pappan ville avstyra moppefärden hem pga av blåst, men Lisa ville själv visa att hon kunde. Blåsten var inte problemet denna dag, det vet vi ju nu.
2015-10-29, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Säger emot sig själv så det visslar om det.

Men sen att jag fick veta från förhörena att jag har sagt att här behövs leta. Det har jag inte sagt. 10:41, 29 October 2015 Semir Hasanbegovic: – Jag vet inte. Jag bara helt enkelt sa så. 10:41, 29 October 2015 Semir Hasanbegovic: Varför sa du detta? 10:40, 29 October 2015 Semir Hasanbegovic: – Då sa jag att här har redan letats. Militärerna har letat igenom Martorp. 10:40, 29 October 2015
Japp och detta är ett av de verkligt avgörande indicierna som pekar mot NB. Att han bemödar sig om att ta kontakt med MP, mig veterligen har han inte gjort det någon gång under denna tid förutom när de nu kommer i närheten av kroppen.
2015-10-29, 10:47
Medlem
Intressant att militären var på platsen på onsdagen eller torsdagen. Fyndplatsen alltså. Kanske de lade hjälm och jacka på rishögen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockanfyra
Byxorna tvättades ju på söndagen, så det borde vara omöjligt att veta hur smutsiga de var. "Dammiga" säger han själv. Tvättar man vanligtvis dammiga hantverkarbyxor? Troligen inte...?

Men kolla i FUPen dom va inte bara dammiga
Medlem
Jag vet inget om rättegångar men har läst mycket av fup'en, och vad jag förstår så kommer det inte komma fram nånting nytt under förhören, utan dom har bara den tekniska bevisningen med dna och allt sen innan som dom måste förlita sig på till 100%, har jag rätt?
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Hade jag varit åklagare hade jag direkt efter att han sagt att han frågade sin hustru när han var hemma varför han frågade det och om han brukade fråga detta och vad anledningen var till att han frågade detta just denna dag....

Visst vore det bra med dessa följdfrågor från åklagaren. Men, min uppfattning är att åklagaren har en utarbetad kedja av händelseförloppet som han försöker få in under tiden som han får hålla förhör med den åtalade, varför tiden inte riktigt räcker till för diverse andra frågor. Det är relativt lätt för oss som åskådare att ha åsikter, men jag anser att åklagaren trots allt gör ett mycket bra jobb.
2015-10-29, 10:48
Avslutad
Två vittnen kommer kallas som motsäger NBs uppgifter kring Martorp. Mycket intressant.
2015-10-29, 10:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Var kommer NBs blod ifrån? Har läst att han hade psoriasis men det betyder ju inte att han går runt och blöder hela tiden. Har även läst att han kanske skadat sig när han hissade upp Lisa men det ställer jag mig frågande till. Det har aldrig hänt att jag dragit i ett rep så hårt så det gått hål i min hud. Skavsår och rodnader har jag fått men inte att det gått hål. Sedan kommer Lisas blod på det. Jag hörde som hastigast att det finns spår av kamp någonstans. Ni som läst FUP finns det det?
Kan Lisa fått in en bra träff som fått NB att börja blöda och hans hjärna att strejka? Få pisk av en liten 17-årig tjej. När sedan Lisa avlider av hans hämnd blir han rädd, fruktansvärt rädd och handlar instinktivt och fort. Det går inte att göra det gjorda ogjort och det är ångesten efter den rädslan vi ser i video-förhöret som publicerats idag. Han börjar se vidden av sitt tuppjuck, kortslutning, plötsliga förvirring etc. och nekar till all inblandning. Han har aldrig sett Lisa än mindre vet han vem det är. Egentligen hade han önskat att han inte vore i Sverige ens. Var han inte hos sin mor i Litauen? Han skypar med henne för att egentligen söka tröst.

"-Varför jag? -Varför skulle hon dö? -Vad har jag gjort?" tänker han och känner sig väldigt väldigt liten.

Jag menar att NB verkar ju inte vara helt stabil med tanke på vad som finns i hans dator och jag tror att han hade en dotter som han aldrig träffar plus ett äktenskap som verkar sådär. Är man lyckligt gift står man väl inte och runkar och kollar småtjejer. Nä, döm honom till livstid eller som de säger i Vilda western: "-Häng honom och häng honom högt."
Jag har psoriasis och även om man inte går omkring och blöder hela tiden så är huden mycket skör på drabbade områden och man får lätt hudsprickor.
När det gäller blod så är det korrekt att man inte går om kring och störtblöder/rinnblöder hela tiden, men när hudsprickor uppstår/går upp så blir det lite vätske/blod som ligger ytligt - dvs även om det inte droppar blod och du inte känner dig "blöt" av blod så kommer saker du kommer åt med det drabbade området att kunna få blod/vätskeavtryck från området.
Tänk dig en brännskadad hud i läkning typ.

NB hade/har kraftig psoriasis på sina armar - det har inte jag, ändå besväras jag av hudsprickor på drabbade områden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in