2015-10-28, 22:28
Medlem
Allt är precis som det verkar även i detta fall. Inga UFOn, inga lönnmördare, ingen rysk maffia och ingen bevisplantering.

Vad är det egentligen som är så svårt att greppa av den totala sanningen?
2015-10-28, 22:29
Medlem
En sak finner jag mycket märkligt. Så vitt jag förstår har polisen har inte kontrollerat detta Skypesamtal, som ska ha ringts till NBs mamma. Är inte det av rätt stor betydelse att verifiera, då det handlar om minuter att transportera sig i berört område? Det kanske inte ens var NB som ringde detta samtal?

Och borde inte detta vara något av stor betydelse för försvaret? Tycker det är jäkligt skumt..
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoZ2
Det finns tydliga spår efter att någon släpat något. (Lisa?)
Det borde väl finnas spår efter det på antingen henne eller någonting annat?
Varför är det givet att hon dör i ladan och sedan fraktas?
Jag vill inte skriva så där fånigt som så många andra: källa på det! men jag skulle gärna vilja veta var du tar uppgiften om att någon släpat något och var nånstans du menar?
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Plasten igen. Varför tog han inte med sig snörena S169 och S170 med plasten? Varför inte dumpa den med kroppen, jackan, hjälmen, körkortet, mobildelar etc på Martorp? Plasten har inte existerat.
Och här fabricerar du på. Att du och jag och resten av forumet inte vet var eventuell plast finns idag, eller varför den inte dumpades med övriga delar innebär självfallet inte att den inte existerat. Om NB är GM så hade han flera dagar på sig att göra sig av med den.

Återigen, vänligen sluta att använda din uppfattning om hur en GM borde ha agerat som ett bevis för en hypotes. Du har ingen aning om det låg plast i Sharanen den 7/6, så sluta att påstå annat.
2015-10-28, 22:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
864
Det är märkligt, eftersom preliminära obduktionen inte hittade skador.
2015-10-28, 22:30
Medlem
Finns många här som vill att han ska sitta av straffet i Litauen, det är mycket bättre att han får sitta i Sverige.

Här har han ingen att prata med då han inte kan svenska och hans mamma/fru får åka långt för och träffa han, skulle tippa på att dom isf skulle hälsa på han 1-2 grr om året då det kostar mycket pengar.

Sen är han nog inte så populär i ett svenskt fängelse.
2015-10-28, 22:34
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Jag tror hon blött lite näsblod, eftersom som du säger, inga synliga skador redovisade.
Lätt slag eller vid strypning/hängning har jag ingen aning om. En del blöder jävligt lätt och en del inte.
Att LH blött är ju klart i alla fall.

Edit: Citatet är från text om silvertejpshärvan, som satt runt huvudet.

Om jag inte missminner mig så sas det under rättegången idag när dom skulle gå igenom sekretss delen att hennes skador var rätt omfattande....
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diponible
Jag må anses för att vara väldigt naiv, men jag instämmer. Han har hållt sig stenlugn, berörd av familjens lidande samt pekar ut platser själv och erkänner att han skäms för onanerandet. Varför skulle en skyldig göra det? Ser väldigt mycket framemot att höra hans sida av det hela.

Varför inte göra det? Tror du att det är ovanligt att skyldiga är med sökgrupper som letar efter en död kropp?
Medlem
profundersams avatar
[quote=Vastmanlanning|55198259]
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Om det finns en annan gärningsman bör det ha varit en lång planering, kanske månader. Den personen måste ha haft full koll på var NB rörde sig i området och hängt honom hack i häl. Hur denne någon kunde vara så skicklig att han lyckades samla upp hud och blod från NB men inte lämna ett enda spår av sig själv på mordplatsen är så fall en gåta som aldrig blir löst. [/QUOTE
Varför då???
Det fanns ju i ladan. NB hade glömt kläder, det bekräftas av en annan anställd i Fup. Blod finns också på många ställen, man kanske kan doppa tex en blodig näsduk i vatten och gnida detta mot annan textil så kan man säkert göra en blodfärgad fläck. Tar inte lång tid och allt fanns i ladan.
Vi vet heller inte om spår efter annan GM finns för det har inte polisen sökt efter. Man har bara frågat NFC om proverna matchar DNA från LH eller någon av de tre litauerna.

Är det så NFC jobbar ?
Trodde man topsade alla misstänkta och även de man vill avföra. Då blir det en egen liten databas.
Sen jämför man med det som hittas i spår och ser om man får träff.
Frågan är inte ironisk eller så, jag är inte kunnig helt enkelt.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Vad talar för detta? Finns det någonting överhuvudtaget, minsta lilla lilla indicium på att det kan ha gått till på detta sätt? Om svaret är nej (vilket det såklart är), kan det vara så att du bara sitter och hittar på?
Ja, NB hann knappast med att göra allt detta mellan 18:26 och 19:15. Mord, tejpning, hängning, nedtagning, transport till Martorp etc.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Finns många här som vill att han ska sitta av straffet i Litauen, det är mycket bättre att han får sitta i Sverige.

Här har han ingen att prata med då han inte kan svenska och hans mamma/fru får åka långt för och träffa han, skulle tippa på att dom isf skulle hälsa på han 1-2 grr om året då det kostar mycket pengar.

Sen är han nog inte så populär i ett svenskt fängelse.

Du vet att vi skattebetalare bekostar hans tid på kåken va? Nä, blir han dömd ska han ut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är märkligt, eftersom preliminära obduktionen inte hittade skador.

Det måste väl ha varit skärskador från repet , ett sådant snöre skär in ordentligt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in