2015-10-28, 22:37
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De viktigaste i FUP:en är ju av naturliga skäl dom som talar till NB's nackdel. Hade det funnits främmande DNA på något annat föremål skulle det vara intressant för utredningen.

Jag menar alltså att på Lisas kläder finns DNA och blod från NB. På jackan finns t.ex sex besudlingar med blod från NB och Lisa. Ingen annan.

På röret finns blodfläck från NB utan damm ovanpå ( röret är f.ö dammigt förutom där repet suttit).

Och sedan alla andra indikationer:

Säger till brodern att han hoppas det börjar regna så MPS slutar leta
Säger att det redan är avsökt på Martorp till MPS
Vittnesmål om bilen
Adrianas vittnesmål att han velat ha in henne i bilen
Säger åt fru och bror att säga att han var hemma kl 18
Strypsexintresse och dominanssex enligt dator och Facebook
Sperma i ladan från NB
Avföring i ladan från NB ( kan vara adrenalinutlöst enligt forskning redovisat i FUP)
Slagit sin förra fru enl bror, ingen kontakt me d 14-årig dotter
Kört rattfull i England och uppgett falskt namn ( bevisat med fingeravtryck och erkänt av NB)

Allt detta sammantaget ger en bild av NB som är graverande för honom även om varje detalj i sig inte är det.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Att ange medellångt hår på en man beror delvis på vilka egna preferenser man har, men majoriteten skulle nog klumpa ihop sig duktigt kring att nedanstående är att betrakta som medellångt:
http://y.cdn-expressen.se/images/d8/98/d89894ea0b2045e2b73f0180bb46a10a/16x9/645@70.jpg

Likväl som att Poliserna på bild här ovan, är att ange som korthåriga.

Värt att tänka på är, att de flesta människor i en förhörs/lämna uppgift-situation, brukar justera sina personliga preferenser åt mitten.

Nej det där köper jag inte MGM är ju helt korthårig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, NB hann knappast med att göra allt detta mellan 18:26 och 19:15. Mord, tejpning, hängning, nedtagning, transport till Martorp etc.

Varför inte? Mord och hängning lär för övrigt i detta fall vara samma sak. Vad är det som är så tidskrävande?
2015-10-28, 22:38
Medlem
dannees avatar
Nb har väl fått denna ide bär jägaren slaktade djur o hängde upp, man undrar ju om nb kanske erbjudit sig å hjälpa till
2015-10-28, 22:39
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
De är sekretessbelagda för alltid.
Fel, jag tror gränsen ligger på 70år...men det ska prövas i varje enskilt fall..till slut upphör det att vara känsligt för någon närstående...för fortsatt sekretess ska det finnas grund i offentlighets och sekretesslagen. Vissa saker gällande rikets säkerhet kan vara sekretessbelagda länge.
2015-10-28, 22:39
Medlem
Mooskys avatar
Försvarsadvokaten svingade vilt med yviga påståenden, det ena bisarrare än det andra. Alla DNA-spår från hennes klient som hittats avfärdade hon med att Nationellt forensiskt centrum (tidigare Statens kriminaltekniska laboratorium) "är en del av polisorganisationen så det finns ingen anledning att falla pladask för deras slutsatser". http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/han-sag-yngre-och-klenare-ut-an-vantat/

Varför gjorde hon inte separata undersökningar någon annanstans? Hon kan det om hon vill, men det är bara luft utan innehåll. Hon kan begära det mesta men det har hon inte gjort, så då duger väl NFC gott antar jag.Och vi Sverige pekar ut honom för att han är från Litauen fortsätter Rönnbäck. Man blir nästan förbannad på den här typen av försvarare. Det är mer fars än rättegång.
2015-10-28, 22:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nej det där köper jag inte MGM är ju helt korthårig.
Vad faen spelar det för roll vad den ene tycker är korthårig medan en annan tycker det är medellångt hår?
Det lär inte finnas några vedertagna definitioner för det. Det är som de flesta utsagor från "ögonvittnen". Just drop it.
2015-10-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Håller med dig i det mesta MEN "utan att lämna spår efter sig" skriver du. Det vet vi ju inte, för ingen har letat spår (DNA) efter någon annan

De har letat dna efter någon annan men inte lyckats med att hitta det!
2015-10-28, 22:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Och här fabricerar du på. Att du och jag och resten av forumet inte vet var eventuell plast finns idag, eller varför den inte dumpades med övriga delar innebär självfallet inte att den inte existerat. Om NB är GM så hade han flera dagar på sig att göra sig av med den.

Återigen, vänligen sluta att använda din uppfattning om hur en GM borde ha agerat som ett bevis för en hypotes. Du har ingen aning om det låg plast i Sharanen den 7/6, så sluta att påstå annat.
Jag kan spekulera. Det är åklagarens sak att påstå och bevisa. Hur kom kroppen till Martorp, och om NB:s bil och plast användes, vart tog plasten vägen. Åklagaren hade ingen förklaring till det idag, han nämnde inte plast. Han sa bara att NB:s bil användes och inget mer.
2015-10-28, 22:42
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Frågar du efter min ålder? Jag har fyllt 18.

Hur ofta misslyckas man när man slår någon medvetslös, antingen att personen inte blir medvetslös, eller att personen blöder?

Vet ej. Blivit smutsig av att ligga fem dagar i en rishög, kanske?

Jag tvivlar fortfarande på att rättsmedicin missade en sårskada vid preliminär obduktionsrapport.
Så där ja... du vet alltså inte om det finns en sårskada eller inte men du sitter och skriver att blodet är gammalt... och tillgång till någon obduktionsrapport har ingen av oss för den är sekretesskyddad.
Spekulera går an men att göra trådsanningar är en helt annan sak.

Och allt DNA från Nerijus på jackan kom väl dit i rishögen också.

En sak som är talande för den bilden är att hans DNA finns på båda ärmarna... och i samma höjd... Hur kom det dit?
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ja, NB hann knappast med att göra allt detta mellan 18:26 och 19:15. Mord, tejpning, hängning, nedtagning, transport till Martorp etc.
Mord inklusive hängning och tejpning, säg 10 minuter? Det är ruggigt länge om du frågar mig. 10 minuter att ta ned henne och bära henne in i bilen. Köra 2.6 km (?) till Martorp i 30 km/h, 5 minuter. In i boden och skåpet, 5 minuter. S:a 30 minuter och då är klockan 18:56. Nog finns det tid att hämta frun och åka till pizza-butiken?
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag kan spekulera. Det är åklagarens sak att påstå och bevisa. Hur kom kroppen till Martorp, och om NB:s bil och plast användes, vart tog plasten vägen. Åklagaren hade ingen förklaring till det idag, han nämnde inte plast. Han sa bara att NB:s bil användes och inget mer.
Spekulerar gör du. Kan du inte spekulera kring vad jag föreslog som förklaring till avsaknaden av sparkmärken?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in