2015-10-28, 22:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
That doesnt make any sense!

Om syftet var att få det hela att se ut som ett självmord så borde man ha låtit Lisa hänga kvar i mjölkrummet, alt på golvet i mjölkrummet UTAN tejp runt ansikte och huvud.

Att forsla bort henne o trycka in henne i ett 24 cm brett skåp är ju det dummaste man kan göra om man vill att något ska se ut som ett självmord.
Läste du länken? NB forslade bort kroppen, på uppdrag enligt hypotesen, hans uppgift var inte att arrangera självmord.

Det kan också tänkas att mördaren först arrangerade självmord, och ångrade sig.
2015-10-28, 22:14
Medlem
Hur tror ni bevisläget hade sett ut om den misstänkte själv varit den som larmade 112 och sagt att han hittade henne hängandes och har tagit ner henne i ett desperat försök att rädda henne?

Edit: tänker då främst på att det hade funnits en rimlig förklaring till blod och dna fynd på kroppen då.
2015-10-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
pantominimum, jag gjorde ett tillägg. I mellanrummet kunde han även från alla håll höra ifall någon närmade sig.

Sen undrar jag om du har sett alla bilder från platsen. Kolla igen!
Jag har tittat väldigt noga på just dessa bitar och ritningar skulle jag säga.

Jag tror inte att en gärningsperson kunde höra mycket överhuvudtaget utanför det rum man befann sig denna blåsiga dag, om någon närmat sig från den halm-täckta stalldelen skulle en gärningsperson fått precis lika lite förvarning innan de steg in genom dörren och kom rakt på honom i hans gärning som denne/denna skulle fått i slaktrummet om någon steg in i dörren där (bara att personen i det första fallet skulle stått närmare resten av ladan så det skulle varit fler dörrar att gå igenom från ladan för att bli upptäkt i det andra fallet om vi utgår ifrån att gärningspersonen oroade sig för någon som kom in från stalldelen vilket jag antar att du menar när du sa att han skulle ha mer uppsikt åt olika håll).

Det du skriver om att ha uppsikt mot fönstret är ju dock en otroligt bra poäng - tänk på att detta var i fullt dagsljus om åklagarens historia stämmer. Även om det är svårare att se in i ett rum så är ju inte känslan det när du tittar ut i fullt dagsljus på ett fönster. Skulle en gärningsperson verkligen välja en plats där denne/denna då tvingas stå med ryggen mot ett av ljus flödande fönster där någon kan se rakt in på det mord gärningspersonen håller på att utföra? Det verkar ju extremt osannolikt i sig även om vi glömmer allt annat konstigt med valet av plats.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Om MGM ville lustmörda, varför göra det i sitt
absoluta närområde? Han hade ju bil? Kunde
åka vart som helst? Varför göra en snitslad bana?
Hade han utsett just LH? Knappast. Det måste väl
vara en slump att hon åkte sist. Verkar så korkat
att begå mord på godsägarens ägor, den hand
som föder honom.
Det var en plats han kände till och där han tidigare fantiserat, ladan med fönstret med uppsikt över kafét var hans runkbås.
Han försökte dagen innan med en joggande kvinna, i det fall han hade fått med sig henne i bilen hade hon troligen hamnat på samma ställe.
I planen ingick inte att åka fast, litauerna skulle åka hem inom några veckor kanske det brann i litauern att få stilla sin perversa fantasi innan resan hem.
Spelar väl för övrigt ingen roll var han begår brottet, i det fall han åker fast är det kört och slutjobbat på orten i varje fall.
En GM väljer ofta en miljö han känner väl.
Medlem
everythingiss avatar
Jag har funderat på tiden efter att Irina och Nerijus kom hem från macken i källby. Jag har för mig att Lisas pappa kom fram 20.30 och polisen 23.30 så där finns det tillfälle för upphämtning av Lisas kropp. Säg att Irina och Nerijus åkte från handeln i Källby vid 20.08, då hade de precis hunnit att hämta upp Kroppen från dubbeldörrarna på baksidan av slaktrummet. Det skulle också förklara Irinas DNA på trosorna Lisa hade på sig.

Var det så att Nerijus var ute någon mer gång där på kvällen efter att han kommit hem från handlaren? Jag säger inte att det har gått till så, utan jag vill bara visa att det fanns gott om tid både före och efter att Nerijus hade pratat med sin mor via Skype. Personligen så tror jag att Irina inte hjälpte Nerijus med mordet eller transporten av brottsoffret, men det skadar inte att fundera på andra händelseförlopp. Det kräver förstås att AB hade somnat medans de åkte till affären... eller inte uppfattade när de kom hem därifrån.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och om en annan person har NB:s handskar eller sina egna på sig och först rör NB:s sår och därefter offret och plaströret, är ditt sätt då det enda sättet?

Jag efterfrågar fortfarande en förklaring till varför inte ett enda hårstrå, hudfragment, skoavtryck eller fingeravtryck som kan kopplas till NB har hittats i mellanrummet, slaktrummet eller byssjan.

Man sökte inte, det kan vara en förklaring, men då kommer nästa fråga, varför gjorde man inte det i så fall?

Lämna nu blodet åt sidan för en stund och delge oss en förklaring, du försöker ju bara komma undan den förklaringen genom att älta om blodet.

Vi knyter ihop säcken sedan.

Varför ska man utelämna DNA spår av blod 4+ på mordplats, mordvapen samt på Lisa för att sedan knyta ihop säcken??

Du verkar inte ha fattat ett dugg.

Säcken är så jävla ihopknyten redan så det räcker och blir över.

Det du sysslar med är pettitesser som gör varken till eller ifrån.

Jag kan på rak arm säga säkert 10 000 olika anledningar till att ett DNA inte finns på ett ställe. Men låt oss fokusera på det som betyder. ATT DET FINNS DÄR.

Med ditt resonemnag så skulle inte ens N.B ha jobbat i ladan någonsin. Aldrig varit där någonsin.
Trots att han bajsat på golvet.

Varför har man inte hittat ett hårstrå eller fotspår eller fingeravtryck trots att han befunnit sig här i cirka 3 år??
2015-10-28, 22:16
Medlem
.....men hon hade väl inte blivit sexuellt utnyttjad?
2015-10-28, 22:18
Medlem
Har man tagit hjälp av någon expert liknande Mike Lucas?
http://www.forensic-knots.co.uk/
2015-10-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur tror ni bevisläget hade sett ut om den misstänkte själv varit den som larmade 112 och sagt att han hittade henne hängandes och har tagit ner henne i ett desperat försök att rädda henne?

Edit: tänker då främst på att det hade funnits en rimlig förklaring till blod och dna fynd på kroppen då.

Det hade varit långt bättre.

Eller bara att säga att de träffats. Eller att säga att han sett skumma saker där tidigare... eller nånting.

Allt annat än att neka.

Det blånekandet som sker nu är så patetiskt uselt ur en advokatsynpunkt. Då finns det inget att ta på liksom.

Nekandet i det här läget är detsamma som att sätta sig själv på livstid och det vet han förmodligen om. Men skammen är det som gör att han kör på den linjen.
2015-10-28, 22:19
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du slog upp sidan och citerade... Vill du vara så vänlig att tala om sidnumret också? Helst det tryckta numret, det är oberoende av vilken utrustning jag använder för läsning, eller om min fil är delad i flera.

864
2015-10-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nir
Kan det vara ett beställningsjobb?

Altså: Någon annan rik sadist som sammarbetat ihop med MGM? funnit varandra på nätet? Betalat MGM för att filma det hela? Betalat han stora summor för att hålla tyst?

Kanske till och med bett han finna ett offer en svensk blond flicka?

idk

Eller finns d saker som säger motsatsen?

Alltså.. Du vet att datorerna är genomsökta va? Han är nog ingen hacker direkt, så det hade nog framkommit. Sluta spinna på fantasier..
2015-10-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Läste du länken? NB forslade bort kroppen, på uppdrag enligt hypotesen, hans uppgift var inte att arrangera självmord.

Det kan också tänkas att mördaren först arrangerade självmord, och ångrade sig.

Vad talar för detta? Finns det någonting överhuvudtaget, minsta lilla lilla indicium på att det kan ha gått till på detta sätt? Om svaret är nej (vilket det såklart är), kan det vara så att du bara sitter och hittar på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in