2015-10-28, 21:53
Medlem
Var väl på tiden...
2015-10-28, 21:56
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Av ren nyfikenhet eftersom jag själv inte var med under IT-bubblan. Hur många av företagen då gick från att omsätta 12miljoner till 3miljarder och förutspås mer än dubbla året efter? Fingerprint var väl också med under den tiden? Har för mig att jag läst någonstans att med dagens utspädning så kostade en aktie i Fingerprint 120kr år 2000.

Finns både skillnader och likheter mellan dagens biometrihausse och IT-bubblan. Biometrin är dock mer begränsad till en handfull bolag dit nästan allt spekulativt kapital koncentreras. Under IT-bubblan fanns det nästan 100 bolag att kasta pengar över. Samt skillnad i att en rätt stor del av index var IT-relaterat.

Det fanns gott om bolag som växte kraftigt med lönsamhet, tex Ericsson, WM-data, Allgon, Microsoft, SAP etc. Fingerprint har jag inte mycket minne av från den tiden, mer än att den var noterad.
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Min uppfattning är ju att det inte är värt att lägga en massa tid på att analysera bolaget, det finns tillräckligt många varningsflaggor utan att jag ska behöva sätta mig och granska siffror och prognoser..
Kom istället med påståenden som stärker dina teorier istället för att bara lägga ut massa skitsnack. FING är extremt stabilt och har framtiden för sig.
Medlem
Citat:
Min uppfattning är ju att det inte är värt att lägga en massa tid på att analysera bolaget, det finns tillräckligt många varningsflaggor utan att jag ska behöva sätta mig och granska siffror och prognoser..

Men det har varit värt att analysera det, och det är fortfarande. Därför man ska bilda sin egen uppfattning innan man ger sig in i diskussioner baserat på "vad jag har hört".
2015-10-28, 22:03
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Kom istället med påståenden som stärker dina teorier istället för att bara lägga ut massa skitsnack. FING är extremt stabilt och har framtiden för sig.
Även om jag hade haft helt vattentäta bevis för att fingerprint är en bubbla hade ni ju inte trott på mig, det är ju "sektens" grej...
2015-10-28, 22:04
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Bra.

Någon som vet vad de pratar.

Seriöst, hur kan andra här på tråden säga aktien är värd 1 kr?
Om aktien skulle vara värd 1 kr, vad är Löfven värd då?
2015-10-28, 22:11
Medlem
Citat:
Även om jag hade haft helt vattentäta bevis för att fingerprint är en bubbla hade ni ju inte trott på mig, det är ju "sektens" grej...
Du har ju inga vattentäta bevis, du har ingenting. Du besitter en kass attityd och har inget vettigt att tillföra.
2015-10-28, 22:19
Medlem
Hur bör man positionera sig inför imorgon?

Dippar innan lunch och därefter vänder det? Eller vad tror ni ?
2015-10-28, 22:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Hur bör man positionera sig inför imorgon?

Dippar innan lunch och därefter vänder det? Eller vad tror ni ?

Upp imorgon. 20-30% skulle jag tro när dagen är över.

Men på rapporten blir det ner...
2015-10-28, 23:01
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Upp imorgon. 20-30% skulle jag tro när dagen är över.

Men på rapporten blir det ner...

jag tror mer på att vi ser 250:-
2015-10-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
jag tror mer på att vi ser 250:-
Yes, tror jag också. Defintivt neråt iallafall.
2015-10-28, 23:17
Medlem
LordRymds avatar
En veva till ner ska vi nog ja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in