Citat:
Ursprungligen postat av
P.G
En annan sak som får mig att tycka att den är för upphaussad är set nästan extremistiska, konspiratoriska skuldbeläggandet. Så fort något går fel är det blankarnas, bankernas eller tradersarnas fel (jmf kommunism: kapitalisterna, nazism: judarna). Notera väl att det bara kommer fram i motgång, medan det i medgång som igår endast snackas om att bjuda varandra på öl och gratulera till miljonerna.
Nja.
Lika mycket som jag tycker att kursen fick oförtjänt med stryk idag (rekyl var väntad) tycker jag att uppgången i förrgår och igår var omotiverad. Detta skrev jag också på Placera igår.
Rimlig kurs idag med vad vi hittills vet, och kan anta, om 2015 är ca 350:-. Uppblåsningen till 530:- var inte bra, eller naturlig. Med det sagt var heller inte nedgången idag naturlig eller motiverad. Den späddes på utan dess like av CBK:s besked ang certen och UBS vansinnesförsäljning av 1,5 miljoner aktier i något som liknade en tävling i att sälja billigast.
Men, inga sura miner. Nu är vi tillbaka till att faktiskt vra något undervärderade, och kan i lugn och ro ticka mot 400:- till rapporten. Därefter lär det väl bli en liten dipp för att sedan förhoppningsvis lugnt och sansat ta ny sats mot femhundringen. Kanske mot årets slut?