Citat:
Ursprungligen postat av
profundersam
I ett annat svar skrev jag att NB varit i slaktrummet med eller utan LH.
Tidigare funderade jag på att han startade där betyder ju just det, tidigare, men inte nu.
Nu är jag mest konfunderad.
Bra att du klargjorde fynden. Så han borde inte ha hanterat/burit nåt tyngre in dit, nej.
Har någon hittat något i FUP:et i stil med....
sök efter skoavtryck i....gav inget resultat. Jag minns fallet Bangsuan i Boden, där letade man och fann skoavtryck i det gula huset som kunde jämföras med olika personers skor, varför har det inte gjorts i det här fallet?
Och till alla som bara vräker ur sig sin egen förträfflighet och klarsynthet, ni kan ha rätt, jag betvivlar det inte, jag sätter också hela slanten på NB, men var snälla och förklara varför inga spår av NB har hittats i slaktrummet, mellanrummet och byssjan i form av hårstrån, skoavtryck eller hudfragment.
Ni måste ju ha en hypotes som förklarar er slutsats, allt annat dravlande om att ni är säkra på det ena och det andra är ju utvecklingsstört och totalt ointressant om ni inte förklarar.
Jag kan i stort sett endast se en enda förklaring till att NB inte har avsatt ett fingeravtryck på ett intressant ställe, han bar handskar. Den slutsatsen gör att jag kan dra en annan slutsats, att vem som helst kan ha använt NB:s handskar.
Det finns en förklaring till, man sökte inte efter fingeravtryck, vet vi hur det ligger till med den saken?