2015-10-28, 21:10
Medlem
Låter säkert jätte larvigt nu efter alla era smarta kommentarer men ja måste bara få säga dett. KAN INTE BARA IDIOTJÄVELN erkänna och ta sitt straff som han ÄNDÅ kommer få!!!!för familjens skull. Vad är de han tror? att han ska bli friad? Knappst. Hoppass han inser detta!!! Ja lider sååå med familjen. Stackars flcika stackars familj
2015-10-28, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Här försöker du förklara händelseförloppet med att han är en sadistisk sexualmördare, istället för att iaktta händelseförloppet först och dra slutsatsen sedan. Varför skulle han hålla i hennes ben? Skydda väggen mot märken? Skulle hon inte sparka för livet här hon hissades upp? Nej, hon var död när hon hissades upp, och det var sannolikt ett strypmord som maskerades som självmord, för att senare maskeras som sexmord.

det kan inte vara så att konstruerade en sjuk scen ? hängning, tejpning ?
2015-10-28, 21:11
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Med alla teorier och spekulationer i tråden så kan det till och med vara så att Nerijus tagit med sig nåt jävla lakan eller dylikt när han var hemma och letade verktyg, sen har han transporterat Lisa i detta, varav Irinas DNA hamnat på Lisas trosor, och lakanet har han tagit med sig hem, och det har blivit tvättat.

Inte helt osannolikt faktiskt. Om jag får göra en ändring i spekulationen, så tror jag inte att han har tvättat lakanet. Han kan ju ha bränt det någonstans, alternativt gömt i någon soptunna på annat ställe (han var ju bilburen).
2015-10-28, 21:13
Medlem
Trollsvanss avatar
Jag stör ihjäl mig på att försvararen påstår att MG hittade Lisas handske och gav den till polisen. Detta måste väl åklagarn ändå rätta och ge sin syn på?

Hon säger ju att om N vore skyldig, skulle han då verkligen ge bort bevis mot sig själv till polisen. Men hallå! Det var väl ändå Arne Jönsson som gav handsken till polisen och N var med vid tillfället då den hittades?
Han hade väl inget val annat än att handsken gavs till polisen, han kunde ju knappast ta den ifrån A Jönsson.

Jag hoppas dom ser igenom hennes skitsnack. Det förstår väl vem som helst att N inte kunde ställa till med en scen när Arne hittade handsken.
Inte en gång till, så som han gjorde med missing people och söket vid gården.
2015-10-28, 21:13
Medlem
Vem äger en svart Range Rover och har stark lokal anknytning i den här bygden?

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Finns på sid.335-337

En svart Range Rover på södra parkeringen vid kl 19.20 - 19.25
2015-10-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det finns släpspår i ladan.
Det finns blod på en mängd platser och det finns annan DNA ifrån gärningsmannen

Spår fanns garanterat innan tvätten på söndagkväll.

Att lämna sitt 4+ DNA på mordplats, mordvapen och på Lisa Holm är ganska mycket.
Det är VÄLDIGT mycket.
Så till den grad att livstid väntar.

Skrev du "mordvapen" eller inbillar jag mig det?
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan inte ha varit länge som hon hade tårna i golvet. NB sågs på annan plats kl 19:15. Hon måste ha hissats upp, hur kom annars hårstrået upp?
Eh, vad då inte länge? Hur är detta relevant? Det kan ha tagit 1, 2 eller tre minuter för henne att kvävas. Vad spelar detta för roll?

Jag noterar också att du inte bemöter min huvudkritik mot din påtagliga och oförtröttliga brist på logik, samma logik som du kräver av alla andra. Du kan slå fast att det är strypmord som blir maskerat till självmord till sexmord, men frågan vi alla ställer oss är: var är "källan på det"?

EDIT: hårstrået har förmodligen hamnat i hålet när GM placerade repet/snöret över röret. Jag kan inte se att det säger oss ett skvatt om hur högt hon hängede eller om hon hissades upp. Hon har ju knappast befunnit sig i jämnhöjd med röret under några som helst omständigheter, inte sant?
Senast redigerad av farbror_barbro 2015-10-28 kl. 21:17.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Frågan om spår på väggen efter en hängande LH är ett av otaliga exempel på inkonsekvent logik i tråden.
Det är fastställt utom allt tvivel att LH fått en snara kring halsen och därefter tejpats runt huvudet. På ett rör i slaktrummet finns spår efter snöre eller rep i dammet och ett av hennes hårstån finns däruppe. Den enda rimliga slutsatsen är att LH hängts upp där.

Kan du och OY släppa detta lilla nu?

EDIT: läs ditt eget svar på Grandiosos inlägg och applicera dina egna krav på stringens och att inte dra slutsatser. Berätta sedan hur du kan slå fast att det är "ett strypmord som maskerats till självmord och sedan till sexmord". Berätta sedan gärna vad som skiljer det första "strypmordet" från ett "sexmord". Jag trodde i min enfald att en stor andel sexmord faktiskt är strypmord?
Oavsett hur kvaliten på inläggen i denna sak varit, kan man inte kalla den sakfrågan för Liten! Det är förstås avgörande att komma underfund med händelseförloppet och tillvägagångssättet, utan det inget case. Jag tycker det finns alla anledning att fortsätta pröva argumenten.
Medlem
En annan sak jag tänker på ang. tvivel att röret är där hon hängts är ju att det finns en annan plats där det finns en repstump kvar på ett rör. (http://i.imgur.com/YmqcU6V.png)
Kan det inte vara så att han testat på röret i hörnet och sen flyttat in till slaktrummet istället?
Bevisen talar väl inte för det, men är värt att fundera över.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
det kan inte vara så att konstruerade en sjuk scen ? hängning, tejpning ?
Hon skulle iaf ha sparkat och skapat märken.
2015-10-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Är gm en total idiot? Jag tänker på brottsplatsen....han verkar inte har städat upp öht med tanke på allt som fanns kvar snöre, tejp (?), var det något mer? Det krävs inte vidare hög IQ för att fatta att man måste göra sig med mordvapnet. Kroppen är ju lite svårare givetvis men han borde åtminstone gjort sig av med snaran.

Kan vara för att han tillhör kategorin 'disorganized offenders'.

I den kategorin finns dessa likheter med Nerijus:

"The disorganised killer is out of control and leaves a chaotic crime scene. His attacks are
spontaneous and show little evidence of planning. Whilst his victims may have basic features in
common (e.g. all women), there is little to suggest they have been carefully selected and most seem
to be targets of opportunity. Disorganised killers surprise their victims and kill them at or near the
scene where they first strike. The victim is usually killed quickly in an uncontrolled manner.

The disorganised offender has poor social skills. He is unlikely to be able to maintain a stable
romantic/sexual relationship and generally lives alone, probably close to the scene of his crimes. He
probably has poor personal hygiene. His level of intelligence is likely to be low. He may well be suffering from acute psychological disturbance and could be psychotic."
2015-10-28, 21:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Jag stör ihjäl mig på att försvararen påstår att MG hittade Lisas handske och gav den till polisen. Detta måste väl åklagarn ändå rätta och ge sin syn på?

Hon säger ju att om N vore skyldig, skulle han då verkligen ge bort bevis mot sig själv till polisen. Men hallå! Det var väl ändå Arne Jönsson som gav handsken till polisen och N var med vid tillfället då den hittades?
Han hade väl inget val annat än att handsken gavs till polisen, han kunde ju knappast ta den ifrån A Jönsson.

Jag hoppas dom ser igenom hennes skitsnack. Det förstår väl vem som helst att N inte kunde ställa till med en scen när Arne hittade handsken.
Inte en gång till, så som han gjorde med missing people och söket vid gården.
NB plockade handsken först.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in