2015-10-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Utredningen är inte förutsättningslös. Den är subjektiv från början till slut. Det visar att polis och åklagare mörklägger och skyddar någon/några.

Men visst, det kan också finnas en medveten mörkläggning och skyddande av någon. Men jag tror i så fall att man gör det i någon form av "god tro". Jag vill inte tro på en korrumperad Skövdepolis.
2015-10-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, jag läste på sid 476:

Ja, som jag skrev innan, blodet i hjälmen kan ha hamnat där tidigare.
2015-10-28, 20:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det var aktivitet även på natten, även om det framgår lite sisådär av FUP. Endast första dygnet finns beskrivet, men nästkommande dygn innehöll polisiär aktivitet även nattetid.
Kalla det hellre bevakning än sök - När solen gått ner.
Det var inte så bara att smita iväg på nätterna.
Nattkomplement
Citat:
Polisen har under natten genomsökt vägar i området med bil, nu övergår man till att finsöka olika områden med alla reseurser som står till förfogande. Finns uppgift om att det var hela 1300 personer med och sökte under gårdagen med Missin People.
http://www.hallekis.com/xx150609a.htm
Citat:
Hundratals frivilliga från organisationen Missing people hjälper sedan onsdag eftermiddag polisen i den stora sökinsatsen på Kinnekulle utanför Lidköping. Sökandet kommer att pågå hela natten, om än kanske med mindre resurser.
Citat:
– Vi kommer såklart att ha polis och hund på plats under natten.
Citat:
Det är en fortsatt stor sökinsats som kommer att pågå hela natten, på ett eller annat sätt, rapporterar SVT:s Hanna Nyberg vid 21-tiden.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/nya-fynd-i-sokandet-efter-forsvunna-lisa-17
Citat:
Under natten kommer platserna där man funnit fynd att hållas under bevakning. http://www.jp.se/article/sokpadrag-efter-forsvunnen-flicka/
2015-10-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kanske ska hon presentera att storebrorsan var den som alltid fixade saker och hjälpte lillebrorsan i vått och torrt? Men även Irina sa ju i de första förhören att lillebrorsan var en ordentlig kille, skötsam och lugn. Det var väl ngt med "mammas son" och "pappas son". Frågan är varför Irina ändrat så mkt sedan hon kom till Litauen? Är det svärmors inflytande om den stackars sonen som blivit ditsatt av svenskt rättsväsende?

Hon vägrar att inse de fakta som hon har blivit presenterad för sig, och ÄNDOCK, är det något i hennes undermedvetna som får henne att säga till honom "du kanske har gömt henne, du som var så smutsig när du kom hem." Hade man varit gift med någon som aldrig hånade en, som fungerade utmärkt i sängen, som aldrig var oförskämd mot en, då KANSKE man hade tvivlat, men med tanke på hur deras relation verkar ha sett ut etc etc, nä, mina antenner hade vart i alert mode, det är ju inte hennes fel att han har gjort vad han har gjort! Inget bra sätt att lära sina barn, eller hade hon kanske bara ett, att man förnekar hellre än medger.
2015-10-28, 20:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur kan en flicka, med skor på, som fajtas för sitt liv hänga i ett rör 11 cm från väggen utan att det syns ett enda märke på väggen? Jag vidhåller att hon var död när hon hängdes upp.
Låt oss hoppas att hon verkligen också var det, men dessvärre finns det starkt skäl att
frukta motsatsen. Och då ska man ha i åtanke att den "process" det här slagets
sadistisk sexualmördare är ute efter att igångsätta och dra njutning av på sitt djupt
störda vis, är ett utdraget dödsförlopp och därigenom kan man misstänka att förövaren
varit mån om att hålla sitt offer någorlunda vid liv tills själva upphängningen ombesörjdes.
Vid ett eventuellt konstaterande av något annat finns det anledning att tro att
märkbar frustration infunnit sig hos vederbörande; då hade han blivit "snuvad på konfekten".
Då hade själva poängen med illgärningen helt sonika gått förlorad för honom och
det hela skett så att säga förgäves.

Den förtätade stund som var avsedd att bringas till stånd där han saliggjordes med sin
dominans, makt och kontroll över liv och död, hade uteblivit och med det också
den extraordinära orgasm som höjdpunkt på slaktrumsäventyret.
Så därför föreställer jag mig alltså att han hanterade sitt offer inledningsvis på ett sätt
som minimerade risken för snabb död och på frågan om varför inga synliga spår har märkts
av på väggen intill röret med ett fortfarande levande offer så kan det kanske förklaras
med att GM höll i hennes ben en stund eller helt enkelt därför att det inte orkades
med någon större rörlighet i en kropp som obevekligen höll på att berövas på all sin livskraft.
2015-10-28, 20:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det gör jag också.

Han kommer säkerligen att vara upprörd över denna beskyllning och kommer kanske att ånyo behöva en eller två bedövningar.

Detta misstänkliggörande har också blivit spritt av litauisk media. /.../
Straffet för att han inte höll tätt betr. tiden för NB:s hemkomst mm (?), men mest troligt en historia för att rädda det egna skinnet. - Nya sagor är alltså att vänta från MTG:s sida - och IR tycks inte ha något emot att vidareförmedla dessa.
2015-10-28, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var inte så bara att smita iväg på nätterna.
Nattkomplement

Det förekom även polisiär aktivitet natten till måndagen. Fram till kl 05. LH pappa och kamrater sökte fram till kl 06
2015-10-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har du fortfarande inte läst fup?
Lisa blödde... men varifrån vet vi inte.

Eftersom det var blod i hjälmen så antar man väl att hon fått något slag när hon haft hjälmen på huvudet. Kanske på munnen eller något liknande.
2015-10-28, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
En del undrade innan vad kopplingen till Helen-fallet är, kan du berätta det ?

Det glömde jag tillägga, den gången var det en dansk
inte en Litauer som satt skäligen misstänkt.
Han friades sedan, det var också den gången
en mobb som ville lyncha honom innan.
Ja man får inte se sig blind men vissa delar
med Lisa Holms fallet är påminnande.
Därför var också Helena Anderssons syster
med i början av sökandet och på teven.
Det är bra att frågesätta om man vill åt sanningen.
Nu ser det ut som man bara vill få ett snabbt slut
och Åklagaren såg väldigt störd över Advokatens
starka påstående att det skulle vara andra inblandade.
Är det för att "bödeln" har en sen-sträckning i axeln
eller för att han själv tycker "nu får det räcka"?
2015-10-28, 20:59
Medlem
FFLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Låt oss hoppas att hon verkligen också var det, men dessvärre finns det starkt skäl att
frukta motsatsen. Och då ska man ha i åtanke att den "process" det här slagets
sadistisk sexualmördare är ute efter att igångsätta och dra njutning av på sitt djupt
störda vis, är ett utdraget dödsförlopp och därigenom kan man misstänka att förövaren
varit mån om att hålla sitt offer någorlunda vid liv tills själva upphängningen ombesörjdes.
Vid ett eventuellt konstaterande av något annat finns det anledning att tro att
märkbar frustration infunnit sig hos vederbörande; då hade han blivit "snuvad på konfekten".
Då hade själva poängen med illgärningen helt sonika gått förlorad för honom och
det hela skett så att säga förgäves.

Den förtätade stund som var avsedd att bringas till stånd där han saliggjordes med sin
dominans, makt och kontroll över liv och död, hade uteblivit och med det också
den extraordinära orgasm som höjdpunkt på slaktrumsäventyret.
Så därför föreställer jag mig alltså att han hanterade sitt offer inledningsvis på ett sätt
som minimerade risken för snabb död och på frågan om varför inga synliga spår har märkts
av på väggen intill röret med ett fortfarande levande offer så kan det kanske förklaras
med att GM höll i hennes ben en stund eller helt enkelt därför att det inte orkades
med någon större rörlighet i en kropp som obevekligen höll på att berövas på all sin livskraft.

Om inte...
Lisa stryps redan i tidigt skede med snaran.
Hon tuppar av, tejpas hängs upp för beskådning och avlider.
Således har hon inte kunnat kämpa och lämna märken/spår på vägg etc.
2015-10-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jaja de blir livstid o sen utvisning. finns ingen annat.

Det finns långt mer bevis i detta fallet än t.ex i Trippelmordet, indicierna var inte i närheten av vad det är här, och Mark Saliba fick livstid, så jag är mycket optimistisk!
2015-10-28, 21:00
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trizzie
Tänk om MGM fru har något ihop med AB...😞, blir hjärntvättad och utför dådet tillsammans alla tre, men bara en som åker dit.
Tror inte jag. Vad det verkar är AB kanske lite bakom? Han står knappast sin bror o svägerska särskilt nära, de pratar inte mycket med varann, bara röker. Jag tror han hålls utanför och används där han gör minst skada eller till och med lite nytta. Som alibi t ex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in