Citat:
Ursprungligen postat av
pantominimum
Inga "hasmärken" från kroppen/kläderna i all smuts och damm när den dras mot väggen? Möjligt, men det verkar ju märkligt vid en ingående forensisk undersökning som måste gjort allt för att säkra just det.
Men vad får dig att tro på denna märkliga hängningsplats undrar jag? Det enda jag kan se som på något tydligt sätt talar för skulle ju i så fall vara hennes hår vid genomföringen mot ladan (på en plats hon såvitt jag kan bedöma INTE borde kunna komma mot om hängningen gått till som åklagarsidan hävdar). Blodet och avskaven är ju lätt att förklara naturligt om han arbetat precis ovanför röret i närtid före försvinnandet (om nu inte noggrannare undersökningar gjorts som inte redovisats).
Tidigare har jag funderat på att han startade inne slaktrummet, men kände att det var för riskfyllt med fönstren, så han flyttade "scenen". Rören i slaktrummet borde ju rimligtvis vara det första han tänker på.
Inne i slaktrummet har han ju varit i alla fall, med eller utan LH.
Utlagd plast i bilen + 2 sopsäckar från slaktrummet skulle nog vara ett hyfsat bra skydd mot spår i bilen.
Har ännu inte hittat en översiktsritning med både mordplats och lada.
Sist jag frågade, fick jag det smarta svaret "tidigare i tråden" eller liknande.
Jo, tjena, jag har letat och har man inget riktigt svar och ge, så tycker jag att man ska hålla käften.