2015-10-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Andra tongångar igår

Jag klarade mig, sålde av i morse
2015-10-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cartinas888
Jag tror att aktien borde stå på 400 kr också, om man ska utgå lite från vad ni tänker och känner om aktien.

Tror ni inte det är lite av en bubbla? Dessutom är det inte någon utdelningsaktie, så vad är det ni väntar på? Varför inte sälja av nu, sedan gå in när den går ner (det kommer hända), och då är det att bara köpa tillbaka. Eller hur ligger det till nu igen? Tänker ni vänta tills en aktie är värderad till 1k eller? Och sälja av då? För ni tror inte att de andra som är aktieägare av FPC skulle göra samma sak och få aktien att rasa ner i pris?

Ja så här var det jag skrev i början på månaden. Hade jag rätt eller fel? Det är bara att sälja av och nöja er med den vinsten ni gjort. Aktien kommer kanske att hamna på ca 50 kr riktpris inom ett tag.

Det skriker inte WOW om Fingerprint som företag. Det är inte så att de har hittat liv, olja eller guld på mars eller någon annan planet. NEXT är också ett företag likt Fingerprint. Deras bubbla sprack idag, och kommer att falla den med.

Vet inte om det är kul, eller kul kul, att skratta åt er alla som köpte igår och iförrigår. Grattis
2015-10-28, 20:01
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
http://realtid.se/ArticlePages/201510/28/20151028143848_Realtid289/20151028143848_Realtid289.dbp.asp

Helt otroligt att dom får hålla på. KRIMINELLT.

Roligt att folk gnäller på hävstångscerten endast när det går ner.
2015-10-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padron

Kan tänka mig att det är av anledningen att de själva manipulerat kursen och därmed även certifikaten. Tycker inte det är märkligt att folk blir upprörda!
2015-10-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cartinas888
Ja så här var det jag skrev i början på månaden. Hade jag rätt eller fel? Det är bara att sälja av och nöja er med den vinsten ni gjort. Aktien kommer kanske att hamna på ca 50 kr riktpris inom ett tag.

Det skriker inte WOW om Fingerprint som företag. Det är inte så att de har hittat liv, olja eller guld på mars eller någon annan planet. NEXT är också ett företag likt Fingerprint. Deras bubbla sprack idag, och kommer att falla den med.

Vet inte om det är kul, eller kul kul, att skratta åt er alla som köpte igår och iförrigår. Grattis
Trevligt att du kan hänvisa till några beräkningar. Om du föreställer dig att man kommer landa på 1.5 miljarder i omsättning q3 vilket man kommer att göra. Vad blir då värdet för 2016 utan någon omsättningsökning?
Beräkna och gör en värdering istället för att snacka en jävla massa skit! Jag ligger lång och fyller även på för jag vet om att den ska upp 😊
2015-10-28, 20:16
Medlem
Citat:

Jag har aldrig använt hävstångscerten. Kör bara med traditionella aktier.
Det jag blir upprörd av är den solklara manipulation av kursen två dagar i rad.
Aktien borde ha handelsstoppats.
Denna gången gjorde jag STOR vinst så jag ska väl tacka Nordea
2015-10-28, 20:22
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det är upp till var och en att handla med bankernas produkter. Jag trodde att en lärdom från senaste finanskrisen var att hålla sig undan komplicerade produkter, men det kanske redan är bortglömt.

Produkterna har ju förövrigt hyllats tidigare i den här tråden av konsumenter.
Ärligt talat, hur många av de som äger fingerprint just nu var ens med under förra finanskrisen?
2015-10-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Ärligt talat, hur många av de som äger fingerprint just nu var ens med under förra finanskrisen?

Vad har det med saken att göra? Siffrorna talar för sig själv, patetiskt att sitta och säga att aktien är överhaussad och att det är den nya it-bubblan osv. Fram med dina bevis för att påvisa negativ fundamenta istället för att försöker prata bort det med orelevant information.
2015-10-28, 20:46
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Vad har det med saken att göra? Siffrorna talar för sig själv, patetiskt att sitta och säga att aktien är överhaussad och att det är den nya it-bubblan osv. Fram med dina bevis för att påvisa negativ fundamenta istället för att försöker prata bort det med orelevant information.

Finns ju inga bevis. Det vet vi först om något år. Marknaden sätter priset och just idag är den ca 300. Om ett år den kanske 1000 kr. Eller 1 kr.

Om jag får gissa var 1% av fingsekten med under finanskrisen. En promille var med om IT-kraschen.
2015-10-28, 20:53
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Har inte gjort någon egen analys, baserat på allt som händer runtom är jag inte intresserad bara tittat lite på några andra. Tittar du här (http://mikaelsyding.com/swedish-corner/) finns en ganska snabb och vettig analys av någon som är väldigt mycket bättre på detta än vad jag är, det räcker för mig.

Att ägarna till stor del är unga som har relativt liten erfarenhet av aktiemarknaden gör bara att jag drar öronen åt mig ytterligare. Med allt det sagt så är det, av vad jag har läst, ett väldigt bra bolag som levererar en vettig produkt. Tycker bara aktien har blivit alldeles för haussad.
2015-10-28, 20:55
Medlem
Citat:
Finns ju inga bevis. Det vet vi först om något år. Marknaden sätter priset och just idag är den ca 300. Om ett år den kanske 1000 kr. Eller 1 kr.

Om jag får gissa var 1% av fingsekten med under finanskrisen. En promille var med om IT-kraschen.

Du baserar dina uttalanden på gissningar med andra ord. 1000 kr eller 1 kr, ingen relevans öht.
Vad menar du att det inte finns några bevis för? För dagens kurs? För framtida kurser? För den stora kursutvecklingen? Vad räknar du med för PE? -50 till +50? I det spannet, så du får rätt oavsett vad?
Snälla lägg ner nu.
2015-10-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Har inte gjort någon egen analys, baserat på allt som händer runtom är jag inte intresserad bara tittat lite på några andra. Tittar du här (http://mikaelsyding.com/swedish-corner/) finns en ganska snabb och vettig analys av någon som är väldigt mycket bättre på detta än vad jag är, det räcker för mig.

Att ägarna till stor del är unga som har relativt liten erfarenhet av aktiemarknaden gör bara att jag drar öronen åt mig ytterligare. Med allt det sagt så är det, av vad jag har läst, ett väldigt bra bolag som levererar en vettig produkt. Tycker bara aktien har blivit alldeles för haussad.

Det är än mer patetiskt att ständigt belysa problemet med att för få unga småsparare investerat i FING utan att ha varit med om börskraschen. Det finns ju absolut inget som tyder på att aktien är haussad. Bara för att en aktie har många följare, investerare och "fans" så betyder det inte att den är haussad.
Denna veckans extrema volatilitet är inte pga att aktien varit haussad, snarare pga avverkning av certifikat och fina vinster för de inblandade bankerna.

För övrigt så tycker jag det är ganska kasst att hänvisa till en blogg för att sedan försvara vad personen i fråga påstått, utan att du har din egna uppfattning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in