Citat:
Ursprungligen postat av
Rivarol
Skulle inte förvåna mig om antalet gått ner.
Det måste ha spritt sig i Europa att standarden i Malung är oacceptabel och att tältläger blir ett måste trots kylan. Dessutom vet säkert alla människosmugglare att väntetiden är minst ett år. Och alla barnen har iPhone av senaste modell så det tar inte lång tid att sprida vad som händer till MENA-släkten.
Verkligheten snarare än signalpolitiken ligger bakom detta.
Har vi riktigt tur så kanske det slutar öka på lång sikt också. Vill man som flykting bidra till att bekräfta politikers grandiosa självbild, så ska de ju givetvis också kunna ställa krav på motprestationer, som att få slippa sova i tält i vinter om det nu är vad Stefan använder dem till att insinuera, annars så kan Stefan gott ta och köpa sina nya röst.. jagmenarsvenskar, någon annanstans. Det är bara att inrikta sig på något humanitärt missförhållande där de utsatta inte är lika kinkiga. Östasiaters statistiska förmåga till sysselsättning talar ju emot att Reinfeldts inriktning skulle stödja det. Om Sverige, som det enda land i världen som kan erbjuda humanitära levnadsförhållanden och ett värdigt liv, inte längre kan erbjuda detta, så måste ju världen vara illa ute. Om klarar av att vara ett föredöme, och 500 länder följer i Stefans fotspår så kommer vi ju tillsammans att lösa den mest akuta flyktingkrisen som handlar om 50-60 miljoner människor.
Det förutsätter också att "Kalle-Anka"-länder som Vatikanstaten, San Marino, Andorra var och en tar ansvar för 100.000 människor precis som resten av varende erkänd, ochj icke erkänd nation i världen., vilket skulle tvinga länder som Monaco att outsourca väldigt mycket jobb till andra länder, vilket stimulerar både internationell handel och politiskt samarbete. Om Sverige lånar till en jättesatsning på det här, så kommer det garanterat att löna sig i långa loppet, så länge alla människor i världen häller med mig, och har samma förutsättningar, som jag har att skapa förändring, så kan inget gå fel. Tro mig, jag kan fortsätta älta i evigheter, utan att det någonsin kommer att låta tråkigare än att göra onödiga saker, som att försäkra sig om att Sveriges budget håller. Eller hur man ska stimulera nybyggnation utan att börja tömma på säkerheten, både juridiskt och rent fysiskt i konstruktioner. Detta har ju redan fortgått under många års tid. Det har ju faktiskt inte förändrats något rent juridiskt, men hur folk väljer att sätta skräddarsydda tolkningar i system för att gynna sin politiska position oavsett vilket parti eller organisation man anser sig företräda. Vem skulle våga investera tiotals, eller hundratals miljoner på hus som kan komma att konfiskeras av Stefan vilken sekund som helst, vilket kan ha ytterligare negativ inverkan på omgivande fastigheter.