2015-10-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Helt fel, nästan alla som begår självmord genom hängning försöker ta sig loss för att det är outhärdligt, det har man sett på händerna på folk som hängt sig själva

"Något som familjen har kunnat finna viss tröst i är att dödsförloppet ska ha varit snabbt, enligt advokaten. Lisa Holms död ska ha gått på sekunder."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21659172.ab
2015-10-28, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Du är inte insatt men det sägs...

Men kopplingar finns det onekligen...

OK. Då kan det nog vara läge att avfärda detta som en trådsanning om ingen annan kliver in och postar någon konkret verifiering.

gjorde en sökning, såg att användare vanstyretstid hävdat sambandet utan att precisera sig, är väl så snacket går i byggden kring en rik godsägare med dåligt renomme
2015-10-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Håller med dig i det mesta MEN "utan att lämna spår efter sig" skriver du. Det vet vi ju inte, för ingen har letat spår (DNA) efter någon annan

Självklart har man noterat om det förekommit en mängd annan DNA på dessa betydelsefulla platser.
Vilket det alltså inte gjort.

Det blod man hittat tillhör alla N.B
Finns inget som tillhör någon annan.
2015-10-28, 19:32
Medlem
Citat:
Du är inte insatt men det sägs...

Men kopplingar finns det onekligen...

OK. Då kan det nog vara läge att avfärda detta som en trådsanning om ingen annan kliver in och postar någon konkret verifiering.

Som sagt, jag är inte insatt, inte svårare än så.
Det har skrivits mycket om att AJ förekommer även i HA-fallet, det är allt jag kan tillägga.
Sen om det är en trådsanning så ber jag om ursäkt, det jag läst gör iaf att min uppfattning är att kopplingar onekligen finns.

Efter lite sökningar så ska den enda kopplingen jag hittar nu vara att AJs son kan ha befunnit sig på samma förfest som HA, men det kan vara trådsanning det också.
Utöver det så är den enda giltiga kopplingen med orten Fägre (där förfesten varit) att sonen föddes där... hm

Efter minimal övervägning så väljer jag att ta dessa uppgifter med en nypa salt fram till dess att det kommer konkreta uppgifter, som du säger.
Diskussion avslutad, till din fördel
2015-10-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Dessutom måste man använda ett s.k heparinrör om man inte vill att blodet ska koagulera.
Alternativt ha med sig heparin.

Precis.

Säger ju en del om de hjärndöda spekulationerna folk sysslar med här inne.
Där man inte ens fattar de mest fundamentala sakerna.
2015-10-28, 19:34
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
gjorde en sökning, såg att användare vanstyretstid hävdat sambandet utan att precisera sig, är väl så snacket går i byggden kring en rik godsägare med dåligt renomme

Ja, den medlemmen har skrivit några gånger att Helena försvann på AJ:s ägor. Invändningar och efterfrågande av källa har postats i tråden, men detta har medlemmen missat att svara på.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Som sagt, jag är inte insatt, inte svårare än så.
Det har skrivits mycket om att AJ förekommer även i HA-fallet, det är allt jag kan tillägga.
Sen om det är en trådsanning så ber jag om ursäkt, det jag läst gör iaf att min uppfattning är att kopplingar onekligen finns.

Efter lite sökningar så ska den enda kopplingen jag hittar nu vara att AJs son kan ha befunnit sig på samma förfest som HA, men det kan vara trådsanning det också.
Utöver det så är den enda giltiga kopplingen med orten Fägre (där förfesten varit) att sonen föddes där... hm

Efter minimal övervägning så väljer jag att ta dessa uppgifter med en nypa salt fram till dess att det kommer konkreta uppgifter, som du säger.
Diskussion avslutad, till din fördel
Ja, vi tar dem med en nypa salt. Eller en skopa.
2015-10-28, 19:34
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Frågan är vad gjorde han efteråt .. han som hade bråttom till Formel 1 och missade början..
Det tar ju knappast längre tid hem än dit -- om man inte har ärenden på vägen.

Vet inte vad han gjorde, var han inte kvar hos kompisen?
2015-10-28, 19:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Advokaten i liverapporteringen:

Troligen står inget om det i FUP (jag har inte heller kommit dit än).

På #765 i FUP finns en karta över fynden. I tråden har tidigare sagts att de lagts ut i riktning mot MGMs hem. De pekar ju mot GJs hem. Alla fynd öster om vägen. Inga avstånd från vägen anges.
Om planterarna färdats från kafféet mot Gum så har föraren slängt annars passageraren.

Edit:
Nåja, mobilfodral 4m in på åkern.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-10-28 kl. 19:45.
2015-10-28, 19:36
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Jo så blir det så klart, men han är fan inte värd att få lyxa sig här på vår bekostnad.

Jag läste någon som skrev att det inte är konstigt att Lisa har Ns DNA på sig... Hur fan kommer det sig då inte att man hittar As DNA... Han har trots allt också jobbat där.

Att sen Ns DNA hittas på samma ställen som där Ls DNA finns säger allt. Hans DNA innanför hennes byxor (jeansen)..

Det kan bara bli en fällande dom..

Bästa ikväll
Medlem
Theforeigners avatar
Kan någon vara snäll att förklara mig hur långt håret är på en man som har :

"hår av medellängd"

Posta evt en länk till en bild.

Jag vill gärna veta precis vad vittnet menade när han beskrev mannen han såg komma ut från ladan den 7 Juni kl ca 18:20

"Janne som kör förbi under söndagskvällen (ca 18.20) beskriver den man han ser gå ut från ladan så här:

25 -40 år gammal, han var av medellängd mellan 175 – 185 cm, Janne själv är 180 cm och han tror att denne man var något kortare än honom. Han hade blå kläder på sig, troligen blå jeans och en något ljusare blå jacka av midjemodell. Han hade mörkt hår av medellängd och Janne uppfattade det som att håret var rufsigt. Mannen hade skäggstubb, inget skägg. Han var ljushyad och normalbyggd. Janne säger att det var "en kille" ingen gubbe. Han såg inte smutsig ut och såg inte ut att vara någon missbrukartyp.
"
Medlem
Citat:
Ja, den medlemmen har skrivit några gånger att Helena försvann på AJ:s ägor. Invändningar och efterfrågande av källa har postats i tråden, men detta har medlemmen missat att svara på.

Ja, vi tar dem med en nypa salt. Eller en skopa.

Hon försvann 4 mil från Blomberg, frågan är ju där om AJ ens hade ägor där HA försvann vid tidpunkten, om inte så kan vi ju avfärda det påståendet.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hade Lisa något främmande Dna under sina fingernaglar? De brukar kollas men jag har missat detta..

När Lisa initialt var i skick att värna sig så hade hon båda handskarna på sig. Då blir det inget under naglarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in