2015-10-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Intressant uppgift om bröderna och hur de betett sig tidigare. Brodern är väl nästan samma
avskum han förmodligen. Fru Irina verkar inte vara mycket att skryta med heller.
Särskilt inte med tanke på senaste mediala utspelet där hon bedyrade att kärleken till den
flickmördande maken bestod och att hon inte tvekade om hans oskuld. Hon kan förvisso
liksom monstrets morsa hemma i byn leva i stadig förnekelse - det är bara för mycket att ta
in och förstå - fast troligare är väl att hon väldigt tidigt begrep hur det var fatt borta i Blomberg
men brydde sig inte så värst. Hon är nog lika känslokall, infantil och primitiv som bröderna.

Ja, jag hoppas verkligen också att man ser till framöver att riva ner inte bara utbyggnaden
som hyste mordplatsen utan hela fula, vidriga och ödesmättade ladugårslängan.
Det kan man faktiskt begära av välbärgade "godsherren" som hade flickmördaren
anställd hos sig. Och caféet i sin tur kan ju aldrig annat än utgöra en djupt dyster
påminnelse om vad som en gång utspelade sig i dess omedelbara närhet så jämna gärna
hela det rasket också med marken. Flytta verksamheten någon annanstans. Det finns gott om
natursköna platser därborta i området.

Och bara lugn: rättvisan kommer att ha sin igång. På den litauiske flickmördaren väntar
klockrent fällande domar och ett livstidsstraff.
Hans ihärdiga kvinnliga advokat anstränger sig förgäves; damen får inte hur gärna hon
än vill ut det här monstret så att han ska kunna plåga livet ur en ny, oskyldig flicka.
Hon kan misstänkliggöra andra till höger och vänster och dra sina sagor, det blir kalla handen
på hela skiten ändå från rättens sida.

Så balten överlevde alltså besöket i Blomberg idag och har nu fått fröjda sig åt att
återse platserna där han hanterade sitt stackars offer den där hemska junikvällen.
Ska han väl grisa ner häktescellen med sitt spill ikväll antar jag. Han är ju van att
bete sig så, den usla ohyran.

Fanns ingen som sa så i fupens vittnesmål utom jaktledaren och ett vittnes andrahandsuppgifter som senare visades att det inte rörde litauerna i Blomberg. Det finns säkert däremot gott om efterhandskonstruktioner som kan ha ett eller annat syfte. Nu.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Helt rätt! och att han håller käft gynnar han verkligen inte. Han kommer tyvärr tjäna sitt straff i något av våra lyx fängelser

Han kan begära att få avtjäna sitt straff i Litauen kanske inte med en gång men Schürrer blev ju flyttad till Tyskland iofs mot sin vilja. Men bättre vi skickar iväg mördarna varför skall vi ödsla skattepengar på dom.?
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Helt rätt! och att han håller käft gynnar han verkligen inte. Han kommer tyvärr tjäna sitt straff i något av våra lyx fängelser

Jo så blir det så klart, men han är fan inte värd att få lyxa sig här på vår bekostnad.

Jag läste någon som skrev att det inte är konstigt att Lisa har Ns DNA på sig... Hur fan kommer det sig då inte att man hittar As DNA... Han har trots allt också jobbat där.

Att sen Ns DNA hittas på samma ställen som där Ls DNA finns säger allt. Hans DNA innanför hennes byxor (jeansen)..

Det kan bara bli en fällande dom..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Bodde han nära Blackpool?

Vi vet inte det riktigt.
Myspace talar för att han bodde norr om Cambridge, men som sagt, han kan ha flyttat runt, eller varit på jobb nära Blackpool vid något tillfälle.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Jag fortsätter med FUP i maklig takt: förhör med AJ:
Citat:
Arne börjar med att berätta om en kort bakgrund. Han hade tidigare en man från Litauen
anställd som heter "Awidov" så som hantverkare. Awidov introducerade Nerius som också
började hjälpa till sporadiskt på gården. Det blev mer och mer problem med Awidov varvid
han till slut fick sparken och Nerius introducerade sin bror som fick anställning. Awidov har
senare hotat Nerius. Vad Arne vet har det inte varit några problem den sista tiden. ...
Arne uppger att det för ca 1,5 år sedan var fler som hotade Nerius. Det var då en man som
heter "Gintras" som hotade. Han ansåg att arbetsmarkanden på Kinnekulle tillhörde honom
och hotade Nerius av denna anledning. Arne har hört att Gintras är en gammal officer från
ryska armen och "en riktig hårding".

Och avslutningsvis:
Citat:
Huset närmast byssan heter "Bäcktorp". Det har varit uthyrt till en något kriminell kille
som flyttat ut i februari då han inte betalt hyran. Det är endast denne kille som har nyckel till
huset. Arne vet inte namnet men säger att det finns på kontoret.

Med alla dessa möjliga misstänkta, väljer han att peka ut brodern alltså?
Om han är skyldig är det klantigt.
Om han är oskyldig, är han troligen förbannad på sin bror som försöker sätta dit honom (enligt vad jag hört, jag har inte kommit så långt i FUP )
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Skulle det kunna vara så att flickan tagit sitt eget liv?

Absolut inte. Kränkande för hennes familj att du ens skriver något sånt!
2015-10-28, 18:54
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Skulle det kunna vara så att flickan tagit sitt eget liv?

Jo men visst och sen så hittade N henne och fick panik och släpade iväg henne.
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hur visste polisen att hon hade dem?

Tror man naturligt tänker att IB har alla 3, så när hon stoppas säger hon att AJs fru har de andra två.
Då kollas det eller så hinner AJ lämna dem till Polisen. Jag minns inte helt, men har för mig att AJ fått dem (2) av sin fru.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem körde LÅ:s lastmaskin söndag kväll?

Menar någon här att NB skulle kunna kidnappa offret, föra henne över vägen, binda henne, tejpa och hänga, hämta lastmaskinen i spritfabriken utan att någon ser honom gå över vägen, köra lastmaskinen över vägen till ladan, skära ner offret, lasta i lastmaskinen, köra denna maskin till Martorp, dumpa offret i byssjan samt köra tillbaks lastmaskinen till spritfabriken, och allt detta utan att någon mötte eller såg lastmaskinen på väg ifrån Martorp till spritfabriken?

Dessutom så hann NB bajsa i ladan, inte illa pinkat.

Möjligtvis hinner man göra det här och dessutom utan att någon ser det, jag tycker dock att det låter osannolikt.

Lastmaskinen måste inte ha med mordet att göra, men det vore onekligen intressant att få veta vem som körde den här maskinen den tid som mordet påstås ha skett. Den som körde lastmaskinen på LÅ:s specialbygda led(Högboleden?) såg inte NB köra i närheten vad jag har förstått.

Jag har förmodligen missat vem som körde lastmaskinen, och då faller ovanstående. Någon som har hittat i FUP:et vem som var ute och körde med nämnda maskin.

Beträffande smutsiga byxor. Om man sätter fönsterbleck så är det inte osannolikt att man står på knäna i vissa moment, allt beroende på bleckets höjd över marknivån. Hur ser underlaget ut nedanför beställarens fönster?

Att NB ljuger och försöker att förmå fru och bror att ljuga om när han var hemma söndag kväll måste inte vara ett bevis på att han är skyldig. Det kan ligga en viss sanning i att trion kände rädsla för att bli misstänkta då NB dels rörde sig vid caféet aktuell kväll men också därför att de inte kände sig som en del av samhället. Beträffande NB så har han avsatt sperma i ladan, kanske förstod han tidigt att polisen skulle hitta besudlingar och därmed misstänkta honom. Han har även talat om DNA spår med andra personer.

DNA spår då? Min uppfattning är att klädesplagg, skor, stövlar och allt vad det kan vara finns spritt över säteriets samtliga verksamhetsställen, vad som tillhör vem verkar tämligen oklart. Om någon ville rikta misstanken mot NB så var det knappast svårt att skaffa fram hans DNA via klädesplagg.

Även IB:s DNA kan förklaras på det sättet.(via NB:s klädesplagg)

Jo, jag tror att det är NB som är skyldig, dock är det inte mer än rätt att även försöka se sådant som kan tala till NB:s fördel, tycker jag.

Såen utomstående, idag helt okänd gärningsman har gjort allt detta och avsatt flytande blod ifrån N-B på en herrans massa ställen samt även annan DNA ??

Utan att lämna ett enda spår efter sig själv. Inte ett enda.
Är han ett spöke då menar du som gått runt med ett provrör med N.B´s blod i??

Sedan har denna gärningsman, som ingen har några vittnesuppgifter ifrån också haft tillgång till samma utrymmen, känt till platsen väl, besudlat alla tillhörigheter med N.B´s DNA och sen från ingenstans gått upp i rök.

Samtidigt som N.B saknar alibi...

Kom igen för fan. Nån rimlighet får du nog ha i dina tankegångar.
2015-10-28, 18:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Jo så blir det så klart, men han är fan inte värd att få lyxa sig här på vår bekostnad.

Jag läste någon som skrev att det inte är konstigt att Lisa har Ns DNA på sig... Hur fan kommer det sig då inte att man hittar As DNA... Han har trots allt också jobbat där.

Att sen Ns DNA hittas på samma ställen som där Ls DNA finns säger allt. Hans DNA innanför hennes byxor (jeansen)..

Det kan bara bli en fällande dom..
Ja, NB kommer att fällas och hans inblandning är ju inget att ifrågasätta heller. Han är klart bunden till brottet/Lisa
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag fortsätter med FUP i maklig takt: förhör med AJ:

Och avslutningsvis:

Med alla dessa möjliga misstänkta, väljer han att peka ut brodern alltså?
Om han är skyldig är det klantigt.
Om han är oskyldig, är han troligen förbannad på sin bror som försöker sätta dit honom (enligt vad jag hört, jag har inte kommit så långt i FUP )

Det mesta talar ju för att AB absolut inte har något att göra med detta.
Alla DNA-fynd ger -4 när det matchas med AB.
Att skylla på honom och komma med ny information vore direkt korkat för att vara snäll.
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Skypesamtalet finns i FUP. Det varade i 16 minuter. Kommer inte ihåg exakt när det började och orkar inte leta. Men som sagt, Irina kan ha påbörjat det utan NB.

19,35 tror jag, men det är inte något som säger att Irina inte startade upp samtalet innan han var hemma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in