Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-27, 00:10
  #1
Medlem
otukts avatar
Islamiska staten/Daesh, dessa odjur är nog inne på sista året för deras lilla stat. Blir hårt poundade av Assad/Ryssarna utanför Aleppo i Syrien. Sen i Irak så börjar de gå stryk i Ramadi. Sen nu har YPG, HPG och peshmerga storsamlat att ta tillbaka Shingal. Sen poundar Combined joint taskforce dem med ca 35 flyganfall per dag och har gjort det i ett år.

Och i deras huvudstäder Raqqa, Syrien och Mosul, Irak så råder det full paranoija pga lönnmord, sabotage och flygattacker. Och det råder allmän brist på livsmedel för folket där.

Tippar på att hela deras kalifat är borta inom ett år.

Eller finns det anledning att tro de faller före eller håller ut längre?
Citera
2015-10-27, 01:35
  #2
Medlem
Scarabeos avatar
IS är en ideologi. Det går inte att ta död på en idé. Dom kommer tyvärr aldrig försvinna tror jag.. men jag hoppas att varenda jävel av dom slaktas och skeppas långt åt helvete
Citera
2015-10-27, 14:40
  #3
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
IS är en ideologi. Det går inte att ta död på en idé. Dom kommer tyvärr aldrig försvinna tror jag.. men jag hoppas att varenda jävel av dom slaktas och skeppas långt åt helvete

Jihadism är en ideologi men IS till skillnad från Al quadia är mer ett statsbygge. Vad vi vet nu så har gamla generaler och officerare till Saddam regimen skapat IS utifrån en blueprint statsbygge. Så IS går att ta ner på samma sätt man tar ner en stat.

Ja jag hoppas att de jagas på samma sätt som världen har jagat gamla nazister och fört dem till rätten. Alternativt (då blir jag gladare) letar rätt på varenda en och dödar dem.
Citera
2015-10-27, 15:07
  #4
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Jihadism är en ideologi men IS till skillnad från Al quadia är mer ett statsbygge. Vad vi vet nu så har gamla generaler och officerare till Saddam regimen skapat IS utifrån en blueprint statsbygge. Så IS går att ta ner på samma sätt man tar ner en stat.

Ja jag hoppas att de jagas på samma sätt som världen har jagat gamla nazister och fört dem till rätten. Alternativt (då blir jag gladare) letar rätt på varenda en och dödar dem.

Problemet med de här fårknullande religiösa kaosmänniskorna är att någon förser dom med vapen och pengar.
Så länge deras finansiärer inte blir avslöjade kommer inte det komma till en fredlig lösning heller.
Citera
2015-10-27, 16:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Islamiska staten/Daesh, dessa odjur är nog inne på sista året för deras lilla stat. Blir hårt poundade av Assad/Ryssarna utanför Aleppo i Syrien. Sen i Irak så börjar de gå stryk i Ramadi. Sen nu har YPG, HPG och peshmerga storsamlat att ta tillbaka Shingal. Sen poundar Combined joint taskforce dem med ca 35 flyganfall per dag och har gjort det i ett år.

Och i deras huvudstäder Raqqa, Syrien och Mosul, Irak så råder det full paranoija pga lönnmord, sabotage och flygattacker. Och det råder allmän brist på livsmedel för folket där.

Tippar på att hela deras kalifat är borta inom ett år.

Eller finns det anledning att tro de faller före eller håller ut längre?

Tydligen har Assad:s snubbar börjat agera lite militärt ,understödda av Ryssarna , vet inte hur allvarligt menat det är men.
Citera
2015-10-27, 17:43
  #6
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tydligen har Assad:s snubbar börjat agera lite militärt ,understödda av Ryssarna , vet inte hur allvarligt menat det är men.


Det är utanför Aleppo som Assadsoldater med ryskt flygunderstöd försöker nå Kweires flygbas där ca 300 regimsoldater varit belägrade under en längre tid.
http://www.agathocledesyracuse.com/archives/500

Som man kan se så har regimen sakta men säkert gjort framgångar mot IS där de senaste 2 veckorna.

IS förlorar på alla fronter de krigar på.
Citera
2015-10-27, 17:46
  #7
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Problemet med de här fårknullande religiösa kaosmänniskorna är att någon förser dom med vapen och pengar.
Så länge deras finansiärer inte blir avslöjade kommer inte det komma till en fredlig lösning heller.

Nej en fredlig lösning är det inte fråga om heller. Dessa as går det inte att förhandla med, men militärt så åker de på stryk.
Citera
2015-10-27, 22:15
  #8
Medlem
DeMo_Ds avatar
Putin klargör här på ett bra sätt hur ISIS blivit så starka.
Inget vi inte redan visste.

https://www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww&sns=fb
Citera
2015-10-27, 22:48
  #9
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMo_D
Putin klargör här på ett bra sätt hur ISIS blivit så starka.
Inget vi inte redan visste.

https://www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww&sns=fb


Jo men folk nu för tiden är så j-la blåsta och västmedia/propagandaindoktrinerade så de fattar ändå ingenting!

Börja här https://www.youtube.com/watch?v=oG-W0YbMUMw, vad pratar han om egentligen trots alla gapande idioter i bakgrunden? Ingen vet!
Det vill dom inte ta till sig för ANTISEMITISMEN bländar dom i ögonen som vi har blivit lärda(indoktrinerade) sedan barnsben trots att George Galloway oavbrutet pratar om SIONISMEN.
Tänk vad lätt allt vore om folk kunde lära sig skillnaden nån j-la gång! Judar också!
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2015-10-27 kl. 22:52.
Citera
2015-10-27, 22:58
  #10
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMo_D
Putin klargör här på ett bra sätt hur ISIS blivit så starka.
Inget vi inte redan visste.

https://www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww&sns=fb

Ja IS har fått vapen via USAs program att väpna rebeller mot Assad. Sen har en hel del ursprungligen amerikanska vapen stulits/erövrats av den Irakiska armen så som i Mosul och Ramadi. Glöm aldrig Speicher massakern!
Och att IS olja köps och säljs hejvilt i regionen bl.a in till Turkiet som är en allierad med USA. Eller ska föreställa.

Men skit samma! Nu är nu, misstag har gjorts och handen på hjärtat, vem visste att IS skulle vara här och nu där de är nu ens 2003 då George W fuckade upp regionen. Så vi följer utvecklingen mot IS kollaps och militära nederlag här.

IS kollaps och upplösning är oundviklig.
Citera
2015-10-27, 23:02
  #11
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jo men folk nu för tiden är så j-la blåsta och västmedia/propagandaindoktrinerade så de fattar ändå ingenting!

Börja här https://www.youtube.com/watch?v=oG-W0YbMUMw, vad pratar han om egentligen trots alla gapande idioter i bakgrunden? Ingen vet!
Det vill dom inte ta till sig för ANTISEMITISMEN bländar dom i ögonen som vi har blivit lärda(indoktrinerade) sedan barnsben trots att George Galloway oavbrutet pratar om SIONISMEN.
Tänk vad lätt allt vore om folk kunde lära sig skillnaden nån j-la gång! Judar också!

Snälla posta inte sån här skit här. Alla får ha åsikter och värderingar men fakta kan man inte tumma på. Vill inte se konspiratoriskt skit eller rasism här i tråden. Nån moderator kan väl ta bort sånt?
Citera
2015-10-27, 23:13
  #12
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Snälla posta inte sån här skit här. Alla får ha åsikter och värderingar men fakta kan man inte tumma på. Vill inte se konspiratoriskt skit eller rasism här i tråden. Nån moderator kan väl ta bort sånt?

Det är inte rasism om du förstår vad han pratar om . Jag tror inte du förstår det så jag lämnar tråden så du får fortsätta debattera om ett snabbt slut för terroristerna isis (där är vi överens iaf)
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2015-10-27 kl. 23:17.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback