Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-10-26, 06:02
Medlem
kauwts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Pojkvännen verkar känna till en del i alla fall, eftersom han dök upp vid huset och pratade med Freddie (hette han så?).

Jag kan föresten rekommendera Brons facebooksida. Där finns lite mini-dokumentärer, små klipp med intervjuer med skådespelarna. I ett av dem kallar Sofia Helin träffande Sagas mor "mamman från helvetet". Och det verkar ju stämma.

Visst var det där Rasmus från Bron 2? Han gillar ju inte Saga, det där bådar inte gott.

Henrik kommer garanterat att hamna i klistret för att han ljugit. Det är så det brukar bli, karaktärer snärjer in sig i lögner och det blir bara värre och värre. Rosenfeldt skriver ingen solskenshistoria precis.

Om jag förstod rätt så är hon surrogatmamma till hans barn.

Är det bara jag, eller är det rörigare än det var i tidigare säsonger? Lite för många bollar i luften just nu för min smak. Bron 1 förblir bäst hittills, men så brukar det ju oftast vara.

Det är bra mycket rörigare
Men rätt var det är så får man väl en tvist å allt blir självklart.
Citera
2015-10-26, 08:54
Medlem
Tror inte Benjamin Annas unge pojkvän tog sitt liv,han blev nog mördad.
Annas man verkar inte så lite skum.Företaget var viktigare än barnet de har.
Allt hänger ihop men hur ska det utvecklas ska bli spännande att se fortsättningen.
Citera
2015-10-26, 11:01
Medlem
coldapes avatar
Så vi har ett hjärta, en hand och en penis, samt respektive brännmärken inne i munnen på dem 9, 2 och 3 (vet inte vilket nummer som tillhör vem). Detta kan ju inte bara vara nonsens.

Huvudet bakom dåden måste alltså vara någon sjuk person som ägnar sig åt något religiöst och hen måste i sin tur samarbetat med några gangsters.

Så hur hamnar gangstrarna inne i bilden, jo för de är ju överallt i filmen, men det viktiga är väl nu skåpbilen. Så den togs från en verksamhet i Danmark till Sverige samt att denna skåpbil kopplas till det första mordet. Detta är ju ett starkt samband mellan gangstrarna och första offret som fördes i skåpbilen. (Det danska företaget där Hellers kropps hittas, kan man stryka den nu? Eller samarbetar kanske denna danska företaget ändå med gangstrarna).

Sen har vi ju ett annat samband mellan Hans och lill gangstern. Denna man har i sin tur blivit lurad av någon snobb gangster i Limhamn, men sedan försvinner lill gangstern ur bilden och Hans dör nästan. Är det danska företaget och lillgangstern bara nonsens?

Dock fallerar all gangster inblandning när vi kommer till peddogubben. Va fan. Kanske peddogubben var med i något krig med där han våldtog barn eller är eventuellt drogberoende. Känns riktigt lamt bara. Gubben är bra gammal också, typ i Hans ålder? Kan det vara någon gammal elev till peddon som blivit sjuk i krig (den tredje i Kill-brothers?), samt sedan ägnat sig åt drogverksamhet (som hans kompis men som nu ju också där död) och därav iblandad i dessa tre fall? Äsch.

Såhär då: Alla kanske är drogberoende och gangstrarna är trötta på att dessa inte betalar. Nästa offer blir Sagas partner in crime hahaha

Edit: Tänk om det är obducenten, han missade ju brännmärkena.
Senast redigerad av coldape 2015-10-26 kl. 11:22.
Citera
2015-10-26, 12:16
Medlem
rikastistorstans avatar
Jag tror fortfarande att den där andra kill brothern fejkade sitt självmord och är mördaren eller är inblandad starkt.
Citera
2015-10-26, 13:30
Medlem
cosmic_dancers avatar
Hon som stalkar Ruben Salmanders karaktär, vem är det? Inte är hon frisk iallafall.
Citera
2015-10-26, 16:07
Medlem
noiiizes avatar
Ruskigt bra tredje säsong! Jag måste säga att jag älskar att Saga och Henrik har en slags relation på gång, även om han skrämmer mig lite med sina försvunna familjemedlemmar.
Citera
2015-10-26, 22:02
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Tror inte Benjamin Annas unge pojkvän tog sitt liv,han blev nog mördad.
stackars pojke blev förkrossad ju om att han är hennes "absolut största misstaget"

men jag fattar inte hur han och hon hänger i historien?

jag är glad att man fick veta lite mer om jannete och fredde, får se hur detta kopplas till allt

alldeles för många lösa trådar just nu, väntar med spänningen
Citera
2015-10-26, 23:46
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Tror inte Benjamin Annas unge pojkvän tog sitt liv
Benjamin var en fjolla och så kallad "drama queen" så att överreagera var hans metod.
Citat:
Ursprungligen postat av coldape
Denna man har i sin tur blivit lurad av någon snobb gangster i Limhamn
Vad är det som visar att Freddie bor i Limhamn?
Citat:
Ursprungligen postat av Den skamlöse
Det här att Saga föredrar missionären och att partnern inte får röra henne medan hon vill röra honom tycker jag inte stämmer med de glimtar av hennes sexualitet vi sett i tidigare säsonger
Det är inte viktigt. Det viktigaste är varför hon alltid knullar med t-tröjan på? Varför är hon aldrig helnäck och visar brösten?
Senast redigerad av Man-o-Hast 2015-10-26 kl. 23:59.
Citera
2015-10-27, 04:29
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Det är inte viktigt. Det viktigaste är varför hon alltid knullar med t-tröjan på? Varför är hon aldrig helnäck och visar brösten?

Det är ju varken viktigt eller svårt att lista ut. Hon har ju ingenting att visa.

Den viktigaste frågan just nu är om hon har rätt mot mamma. Är det Saga själv som lider av nån proxysjukdom eller är det morsan som är skurken?

Jag funderar över hur hur Saga komer att reagera när hon får reda på att Henrik självmedicinerar med olagligt införskaffade kemikalier. Jag tror inte hon kommer att sätta dit sin kollega denna gången. Hon verkade lite förbryllad över varför Henrik tog skiten för den kvarglömda telefonen i innerfickan och jag tror inte ens hon själv , 'Saga Noren Länskrim i Malmö', fattar hur hon kunde missa en skyddsvisitirering på ett viktigt vittne som även är misstänkt. Ärligheten från nya chefen plus Henriks vänskap och tillit kommer kanske att göra Saga gott.

För övrigt tycker jag att "vem som mördat vem och varför" känns lika ointressant som frågan om varför kläderna är på när det knullas.
Senast redigerad av Noxyl 2015-10-27 kl. 05:12.
Citera
2015-10-27, 07:53
Medlem
Saga hade faktiskt sex utan tröja en gång i första säsongen, men då med ryggen vänd mot kameran
Citera
2015-10-27, 22:02
Medlem
lysandes avatar
En sak som jag fann ganska intressant är att killen som började pratade med Henrik och tjejen Henrik drar hem under singelträffen i första avsnittet (Erik) dök upp i bakgrunden i det senaste avsnittet igen.
Han stod och lyssnade när den rika, tjocka, dansken höll tal under utställningsinvigningen.
Han verkade jävligt mysko i första avsnittet när han pratade om sin konst och såg konstig ut i förra avsnittet igen.

Han verkar ju jobba på museet så det kan ju vara den enkla anledningen till att han är med,
men det är ändå ett märkligt sammanträffande.

Jag tror att Henrik kommer få en flashback till det Erik berättade i avsnitt ett vid ett senare tillfälle.
Kropparna är dessutom ljussatta som konstverk brukar vara.

Det är han här jag menar:
http://www.ladda-upp.se/bilder/oooltuhhdgwaip/
Senast redigerad av lysande 2015-10-27 kl. 22:07.
Citera
2015-10-27, 22:23
Medlem
Ja och han spelas av Adam Pålsson (galet snygg för övrigt) och han står med i rollistan på svt-webben där bara några av skådisarna nämns. Han borde väl inte stå med om han bara hade en obetydlig biroll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in