Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 18:04
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Exakt. Det jag ville höra. Ingen vet vilken tvilling som mördades. Jag tror det blir en rejäl överraskning imorgon.

Känns som att det är journalisten som lever va..? Kan Stephanie kanske ha kontaktat honom efter Tommys dödsfall?
Citera
2018-02-10, 18:08
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bronbroen
Känns som att det är journalisten som lever va..? Kan Stephanie kanske ha kontaktat honom efter Tommys dödsfall?

Nja, jag tror clownen lever och den som mördades är tvillingen som arbetade för polisen. Just nu tror ju Saga och gänget att clownen är död.

Stephanie har väl inte dykt upp i serien än? Hon har bara flimrat förbi som ett namn.
Citera
2018-02-10, 18:20
Citat:
Nja, jag tror clownen lever och den som mördades är tvillingen som arbetade för polisen. Just nu tror ju Saga och gänget att clownen är död.

Stephanie har väl inte dykt upp i serien än? Hon har bara flimrat förbi som ett namn.

Aha jag trodde att Saga o gänget trodde att det var journalisten som var död (därför man ska vänta med att se en serie till alla avsnitt kommit ut så man kan sträcktitta haha). Då kan din teori mycket väl stämma!

Verkligen märkligt att dom inte undersökt ordentligt vem det egentligen var som dog.
Senast redigerad av bronbroen 2018-02-10 kl. 18:30.
Citera
2018-02-10, 23:19
Medlem
Det är ju rätt avancerade mord, kidnappa, gräva ner och stena en politiker till döds, eller förmå någon att förgifta sitt barn på sjukhus skulle ju inte vem som helst klara av. Inte en ung dotter, inte en gammal mamma.

Är vi 100 på att Tommy dött? Kan han ha överlevt och fått skyddad identitet, flyttat till Centralamerika med Steph, och nu är de tillbaks för hämd?

Kan psykologen vara inblandad (Steph?) Eller vet vi hur det blev just henne Saga går till? Kan det bli Sagas räddning, att hon inte längre är den som står Henrik närmast? Ger sig mördaren då på Henriks dotter istället?
Ett final battle där Saga räddar dottern, tas som gisslan av mördaren, hon höjer sitt vapen mot poliserna så de tvingas "arkebusera" henne.
Citera
2018-02-11, 00:16
Medlem
Mitronixs avatar
Saga hos psykologen

I avsnitt 6 när Saga sitter med psykologen så avslutar psykologen samtalet med att påpeka att hon kan följa Saga ut. Hon säger "Jag ska till en annan patient." När Saga ser undrande ut så fortsätter psykologen: "Alla kan inte komma hit. Då åker jag till dem istället."

Detta måste ju vara en hint av manusförfattarna. Annars varför ta med en sådan dialog?! Allt i denna dialog pekar väl mot att vi ska tro det handlar om Kevin som är rullstolsburen... Eller?
Citera
2018-02-11, 00:56
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitronix
Saga hos psykologen

I avsnitt 6 när Saga sitter med psykologen så avslutar psykologen samtalet med att påpeka att hon kan följa Saga ut. Hon säger "Jag ska till en annan patient." När Saga ser undrande ut så fortsätter psykologen: "Alla kan inte komma hit. Då åker jag till dem istället."

Detta måste ju vara en hint av manusförfattarna. Annars varför ta med en sådan dialog?! Allt i denna dialog pekar väl mot att vi ska tro det handlar om Kevin som är rullstolsburen... Eller?

Japp. Det var en hint för Saga plockade upp det där. Men jag vill minnas det var Henriks fru som hon tog tag i. Henriks fru gick ju hos psykolog och jag vill minnas det var Frank - alltså mannen i den mystiska byn.
Citera
2018-02-11, 01:32
Medlem
Skulle inte Bron släppas vid midnatt till Söndag? Finns inget vad jag kan se.
Citera
2018-02-11, 01:37
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Einar
Skulle inte Bron släppas vid midnatt till Söndag? Finns inget vad jag kan se.

Det släpps kl 2
Citera
2018-02-11, 01:38
Citat:
Japp. Det var en hint för Saga plockade upp det där. Men jag vill minnas det var Henriks fru som hon tog tag i. Henriks fru gick ju hos psykolog och jag vill minnas det var Frank - alltså mannen i den mystiska byn.

Men Frank hade väl ingen anledning att göra hembesök hos Alice? Hon bodde ju med henrik. Tror det var en ledtråd för ngt annat, tex att psykologen även är psykolog till Brian/Kevin.
Citera
2018-02-11, 02:58
Medlem
fearreapers avatar
Helvete att ingen tänkte på Hans som nära till Lillian, Nu jävlar är det spännande! Ett avsnitt kvar.
Citera
2018-02-11, 03:06
Medlem
Storfetdases avatar
Jag antar att assistenten var Tommys älskarinna.
Den här säsongen har varit så usel däremot, det känns som att den är helt forcerad. Dom 3 första säsongerna var mil år bättre.
Citera
2018-02-11, 03:08
Medlem
Vad fa-en? Tommy, var kom han ifrån helt plötsligt i avsnitt 5 eller sex? Fattar nada. Upplys mig snälla kunniga

Fast just nu blir det klockan tre godnatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in