Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-10-27, 23:29
Bannlyst
Saknar Martin Rhode

Kim Bodnia, elr jag menar Fraaaanke, gjorde ju serien i början.

Den nya är dock väldigt bra han med.
Citera
2015-10-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Ja och han spelas av Adam Pålsson (galet snygg för övrigt) och han står med i rollistan på svt-webben där bara några av skådisarna nämns. Han borde väl inte stå med om han bara hade en obetydlig biroll?
Så har jag också resonerat tidigare i tråden. Han kan vara mördaren. Han har hittills bara synts i två korta klipp, i det ena hade han en replik. Tror inte man tar in en så bra skådis för en "statistroll".
Citera
2015-10-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piddelito
Tror jag har hittat någon slags röd tråd hos offren hittills, och en möjlig fortsättning. Kanske diskuterats tidigare, men det har jag i sådana fall missat. Ber om överseende i sådana fall.

Snyggt! Diggar din teori. Nån som har nån teori om varför offrena märktes 9, 2, 3? Anna lär bli nr 4, men varför börja med siffran nio?
Citera
2015-10-28, 22:30
Medlem
Är man väldigt nyfiken så kan man läsa kort beskrivning om de kommande avsnitten, hittas under "sändningar" på bron-sidan. Där får man lite ledtrådar, även om det är lite.
Citera
2015-10-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lysande
En sak som jag fann ganska intressant är att killen som började pratade med Henrik och tjejen Henrik drar hem under singelträffen i första avsnittet (Erik) dök upp i bakgrunden i det senaste avsnittet igen.
Han stod och lyssnade när den rika, tjocka, dansken höll tal under utställningsinvigningen.
Han verkade jävligt mysko i första avsnittet när han pratade om sin konst och såg konstig ut i förra avsnittet igen.

Han verkar ju jobba på museet så det kan ju vara den enkla anledningen till att han är med,
men det är ändå ett märkligt sammanträffande.

Jag tror att Henrik kommer få en flashback till det Erik berättade i avsnitt ett vid ett senare tillfälle.
Kropparna är dessutom ljussatta som konstverk brukar vara.

Det är han här jag menar:
http://www.ladda-upp.se/bilder/oooltuhhdgwaip/

Jag la också märke till honom där i bakgrunden. Intressant.

Om jag har ett klagomål om serien så är det att första säsongen av Bron fann en fin balans mellan hopp och förtvivlan. Dom andra två säsongerna har varit alldeles för nattsvarta och deprimerande för min smak. Men det är klart, den här säsongen kan fortfarande överraska.
Citera
2015-10-29, 13:48
Medlem
Även Henrik och hans familj passar in under temat "kraschat äktenskap".
Citera
2015-10-30, 08:52
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:

Även om den "röda tråden" stämmer. Vem dödar personer med kraschade äktenskap?
Någon kristen sekt eller?
Citera
2015-10-30, 12:04
Medlem
Citat:
John och hans familj också. Tror Julie (dottern) framhölls extra som upptakt till drama kring henne.
Citera
2015-10-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Så har jag också resonerat tidigare i tråden. Han kan vara mördaren. Han har hittills bara synts i två korta klipp, i det ena hade han en replik. Tror inte man tar in en så bra skådis för en "statistroll".
Nej det känns givet att den här Emil har en större betydelse för handlingen. Hans prat om konstnären som också var astronom, i början, vad kan man tänka om det? Konstnären Brandt hade en "andra hustru" Juliane Koch - även där ett kraschat äktenskap? Emil har väl också inblick i Freddes surrogatmamme-arrangemang, och är han mördaren har han säkert något emot det.
Citera
2015-10-30, 22:56
Medlem
Tror på en manlig huvudmördare den här säsongen. Tror att de kör varannan damernas.
Citera
2015-10-30, 23:02
Medlem
Eller förresten tror jag att mördaren är en person som vi känner till väl vid det här laget, någon av alla karaktärerna. Adam Pålsson kan vara ett villospår.
Citera
2015-10-31, 09:46
Medlem
Citat:
Eller förresten tror jag att mördaren är en person som vi känner till väl vid det här laget, någon av alla karaktärerna. Adam Pålsson kan vara ett villospår.
Ja Emil känns för utpekad som skum såhär tidigt. Något är det ju med honom men när det gäller mördaren sätter jag efter halva serien min peng på Kevin Larsen (den tredje ur Kill brothers, som sägs ha begått självmord) om det ska vara någon av dem vi redan känner till. Honom har vi iofs inte sett vad vi vet, men av dem som är med i handlingen är han mest trolig just nu tycker jag.

Dock återstår ju massor med info om Claes, Annika, Fredde och även Marc och Jeannette, som vi troligen kommer att få under närmsta avsnitten. Ingen av dem tycks i nuläget trolig som mördare (Claes är ju kapabel att mörda förstås, men verkar lite seg i övrigt) men när vi vet mer om dem klarnar säkert en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in