2015-10-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Nån som har sett och kan berätta hur mycket story spoilers det är? Hur uppenbara är dem?

Story spoilers är i slutet efter en stor varning. Förutom det är det saker du kan ha sett i tidigare trailers.
Citera
2015-10-27, 16:38
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LledbaA
Vad jag har läst så får man bara 21 SPECIAL att fördela i början. Så där spricker det för er.

http://www.rpg-gaming.com/fo4.html

Men satan vad jag längtar tills release
Det där hade jag fullständigt missat. Man kan se att det funkar så i E3-presentationen, där Todd Howard skapar en karaktär (1 poäng per attribut från början, utöver det 21 poäng att fördela; alltså totalt 28 poäng, dvs. i genomsnitt 4 poäng per attribut).

Eftersom antalet poäng i de olika attributen är så mycket lägre än i tidigare spel i serien (har för mig att det var 40 poäng totalt i Fallout 3 och FNV) förutsätter jag att man kan kompensera för detta senare (t.ex. när man levlar upp, implantat eller quest-relaterat).

Då är det bara att skala tillbaka attributen.

Reviderad plan:

STR: 3 (-1)
PER: 4
END: 4
INT: 6 (+2)
CHA: 2 (-2)
AGL: 5 (+1)
LCK: 4

Edit:

Fallout 4 – Big Leagues Perk (PEGI)

Blodigt värre.
Senast redigerad av Clayton80 2015-10-27 kl. 16:42.
Citera
2015-10-27, 17:40
Medlem
Klobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Du kan testa det här programmet för att se om datorn klarar av det: http://www.systemrequirementslab.com/cyri

Har inte datorn ännu, därav frågan
Citera
2015-10-27, 19:23
Medlem
Citat:
Längtar som fan till spelet, har nämligen en dator som slaktar kraven också

Citat:
Har bland annat en riktigt bra dator som slaktar kraven på spelet.

Citat:
Som tur är har jag en dator som slaktar kraven

Oerhört oklart hur det faktiskt ligger till, måste jag säga. Du har alltså en dator som inte riktigt klarar av kraven? Har jag förstått det rätt? Det är inte hela världen - släng i lite nya delar så ska du nog klara av att lira på hygglig grafik, med lite tur!

OnT: Två veckor kvar - nu börjar det klia ordentligt. Håller mig motvilligt ifrån att kika på perks-videon, om inte MrMatty slänger upp någonting som jag okynnestittar på i en svag stund.
Citera
2015-10-27, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Oerhört oklart hur det faktiskt ligger till, måste jag säga. Du har alltså en dator som inte riktigt klarar av kraven? Har jag förstått det rätt? Det är inte hela världen - släng i lite nya delar så ska du nog klara av att lira på hygglig grafik, med lite tur!

OnT: Två veckor kvar - nu börjar det klia ordentligt. Håller mig motvilligt ifrån att kika på perks-videon, om inte MrMatty slänger upp någonting som jag okynnestittar på i en svag stund.
Ofan jag har nog nämnt det många gånger nu, att jag har en dator som slaktar kraven. Några nya delar ska absolut ej köpas, nu är det bara att köra på för fan BOSTON här kommer jag med Django, vi är här för att döda och dricka nuka cola och det är slut på nuka cola

Har redan kommit på min andra playthrough karaktär förresten. Tänk er Arnold Schwarznegger i Conan. Melee vapen, styrka, brutalitet (klippet med den nya perken som postades tidigare är helt fantastisk .
Citera
2015-10-27, 19:48
Medlem
pepsi haxs avatar
Frågar en gång till, någon som vet hur pre-order funkar på ps4?

Har "köp" pre-order, står att pengar dras den 11 november från min ps store plånka men jag har inga pengar där men jag har ett kort kopplat till kontot, dras de från kontot då eller måste jag lägga in pengar?
Citera
2015-10-27, 19:54
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Frågar en gång till, någon som vet hur pre-order funkar på ps4?

Har "köp" pre-order, står att pengar dras den 11 november från min ps store plånka men jag har inga pengar där men jag har ett kort kopplat till kontot, dras de från kontot då eller måste jag lägga in pengar?

Pengar till Playstation + dras ju vare sig om det finns pengar på ps kontot eller inte, vet ej om det är samma sak med förbokningar.
Citera
2015-10-27, 21:06
Medlem
Måste man ha spelat de tidigare spelen i serien eller går det att hoppa direkt in i detta?
Citera
2015-10-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandro-Beast
Måste man ha spelat de tidigare spelen i serien eller går det att hoppa direkt in i detta?

Du kan hoppa in utan problem, men kanske missar lite kopplingar och easter eggs
Citera
2015-10-27, 21:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Alla spel är fristående från varandra så du kan lätt köpa detta utan att ha spelat tidigare spel

Ang den nya videon med spoilers: Tror jag hoppar den
Citera
2015-10-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Du kan hoppa in utan problem, men kanske missar lite kopplingar och easter eggs

Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Alla spel är fristående från varandra så du kan lätt köpa detta utan att ha spelat tidigare spel

Tack! Är det värt att damma av ps3an och köpa New Vegas som en uppladdning eller ska jag bara vänta tills detta kommer ut?
Citera
2015-10-27, 22:06
Medlem
Citat:
Tack! Är det värt att damma av ps3an och köpa New Vegas som en uppladdning eller ska jag bara vänta tills detta kommer ut?

Är du bekant med några andra rollspel från Bethesda sedan tidigare? Perk- och SPECIAL-systemet, quest-layouten, skadekalkylen och så vidare... det tar ett litet tag att lära sig. Bortsett från att F3 och New Vegas är fantastiska spel i egen hög person så kan det kanske vara en god idé att studsa runt lite i någon av dem för att känna på the basics.

Förvisso ligger det minst 50-60 timmar i både F3 och NV, bara i moddfritt, DLC-löst vanilla-läge, så om du drar igång valfritt spel och fastnar för det, lär du ha att göra dessa två veckor fram till release!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in