Citat:
Jag letar efter någon inställning som gör att man måste vara inloggad via bank-ID för att kunna göra köp/sälj och andra transaktioner. Det känns lite osäkert med bara ett vanligt lösenord för att kunna göra sådana saker.
Finns det någon sådan inställning eller är det något som kommer i framtiden?
Finns det någon sådan inställning eller är det något som kommer i framtiden?
Hej!
Det finns i dagsläget tyvärr inte en sådan inställning och vi har inte heller något i pipen för den närmaste tiden. Det man kan göra om man vill låsa möjligheten att helt logga in med användarnamn/lösenord är att man slår fel lösenord 5 gånger. Då spärrar vi inloggningen och du behöver då ringa in till oss för att låsa upp det hela. De flesta uppskattar dock möjligheten att enkelt kunna logga in och handla via användarnamn och lösenord och vi har inte märkt av att många efterfrågar andra säkerhetslösningar sedan vi implementerade BankID/mobilt BankID på sajten. Man ska inte heller glömma bort att vi har tvåstegs-verifiering vid uttag vilket drastiskt minskar incitamenten för obehöriga att försöka komma åt konton.
Självklart så är det ett löpande arbete att se över de säkerhetslösningar som vi använder samt att anpassa inloggningsmöjligheterna efter vad våra kunder önskar. Jag ska föra vidare ditt önskemål till våra utvecklare!
Citat:
Nej, tyvärr så kan jag inte ge dig några närmare detaljer, när vi uppdaterar beror också på vad vi väljer att ha med i nästa uppdateringen och vilka prioriteringar vi gör. Det kommer dock med största sannolikhet att ta upp en stor del av utvecklarnas tid framöver.
Ha en trevlig helg!
/Dan, Avanza