Citat:
Du kommer med rena nonsensargument om Comintern och Waffen SS, men det är jag som visar på bias
Det *enda* sakligt korrekta du kommit med är att du så småningom lyckades hitta att länderna alla var med i NAM, men du har inte visat varför det skulle ha någon betydelse eller fanns med i Israels beslut.
Det *enda* sakligt korrekta du kommit med är att du så småningom lyckades hitta att länderna alla var med i NAM, men du har inte visat varför det skulle ha någon betydelse eller fanns med i Israels beslut.Korrekthet har ingenting med bias att göra. Det handlar om misstro, att Israel skulle misstänka att Indien och Jugoslavien skulle ha bias mot Israel. En av huvudpunkerna i NAM är att medlemsländerna förbinder sig att försvara varandra.
Citat:
Men för i h-vete. Jag har i inlägg efter inlägg bett att du skall komma med belägg för att det fanns några terrorister där, men du bara slingrar dig för att i inlägget efter återkomma med samma påstående.
Vaddå, det står ju på wikisidan?
Citat:
Han skulle få en utskällning av sina befäl naturligtvis. Riktiga israeliska soldater gömmer sig bakom *palestinska* civila.
Återigen, det förekommer men det är inte praxis. Vad du utesluter är det motsatta p.g.a att du är blind för vad palestinierna verkligen gör. Palestinierna KALKYLERAR att judarna som de anser är grisars avkomma INTE skjuter palestinier som gömmer sig bakom civila.
Citat:
(Israeliska HD har för all del förklarat att de inte få göra så, men det struntar de i).
Du lyckas hitta hur många såna fall de senaste tio åren?
Citat:
I och för sig såg Israel under senaste invasionen av Libanon till att ställa upp sina artilleripositioner precis utanför arabiska byar, men det har nog mer att araberna ses som andra klassens innevånare som får stå ut med smällarna än att man skulle ha dem som civila sköldar.
Nope, det är inte samma sak.
Citat:
Jag kunde just tänka mig det. Judarna har rättigheter, men så fort det handlar om rättigheter för palestinier så kommer du med ursäkter till varför de inte förtjänar några. Sionisterna stjäl palestinsk mark vilket för dig blir till att palestinierna inte vill ge judarna lika rättigheter
Arabiska medborgare har i princip samma rättigheter i Israel som judiska medborgare, vilket vi diskuterat många gånger i tråden. Judiska medborgare i det Ottomanska riket hade inte i närheten av de rättigheter araber har i Israel. Detta är ett argument som ligger till grund för hela konflikten och du är fånig som försöker släta över det.
Citat:
Det finns andra skurkstater också, vilket inte är något försvar för Israel. Att invadera ett grannland för att bränna en by är en krigshandling och ett krigsbrott. Hur tror du Israel skulle reagera om Jordanien idag gick in och brände några bosättningar på Västbanken med argumentet att dessa huserar terrorister?
Ingen aning.
Citat:
Sinai lämnades tillbaka efter ett krig som varit så jämnt att Israel insåg behovet av att reducera antalet fiender. Ditt snack om att Israel inte "kunde" lämna tillbaka Golan och Västbanken är nonsens. Stöldgods är stöldgods, men kan inte tala om hur man "måste" behålla det av säkerhetsskäl, och än mindre kan man skicka dit kolonisatörer om det bara är därför man behåller områdena.
Så du menar att Sverige skall lämna tillbaka Skåne till Danmark och Jämtland till Norge? Det är ju stöldgods.
Citat:
Det där är bara naivt.
Det är du som är naiv som tror att folk som lever idag bryr sig om vilka gränser som gällde för 60 år sen.
Citat:
Det handlade inte om "lika rättigheter". Relationerna mellan folken var bra tills man fick en massinvandring av sionister som ville upprätta en judisk stat, inte lika rättigheter, en judisk stat.
Det är din åsikt, men du var inte där och du har uppenbarligen enbart läst på väldigt ensidig propaganda om vad konflikten handlade om. Du har heller uppenbarligen ingen aning om hur det är att leva som icke muslim i ett muslimskt land eftersom du inte greppar den här väldigt enkla saken.
Citat:
Palestinierna var som folk är mest, men du anser uppenbarligen att de är vildar som på klassiskt europeiskt manér är fritt fram att driva bort när det nya herrefolket vill ta över. Alltid kan man hitta någon ursäkt till att de förtjänar det.
Nej, jag anser inte att palestinierna är vildar. Jag anser att de är mer som amerikanskt white trash i sydstaterna som gnäller över att de förlorat slavarna.