2015-10-27, 01:19
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vilket läge? Att hänga en ung kvinna levande? Du menar att du har förmågan att ens ta in den tanken?
Att först mörda på det sätt han gjort och sedan stuva in en död flick-kropp i ett litet skåp på ett synnerligen brutalt sätt.

Värt att notera att även garvade poliser blev chockade efter upptäckten. Tror inte det finns många människor som klarar att behålla fattningen så kort efter att ha gjort något sådant.
2015-10-27, 01:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Så denne hantverkare som känner platsen som sin egen ficka skulle ha valt att hänga sitt offer i en 40-50 cm lång plastslang som står utan stöd rakt ut i fria luften?

Och slangen som stod rätt ut i luften skulle inte ha deformerats överhuvudtaget av det så att repet gled?

Finns det belagt att detta testats på repet ifråga med en vikt motsvarande en människa? Det låter nämligen helt osannolikt. Än mer osannolikt låter det att en hantverkare skulle chansa på det när repet precis lika gärna i så fall kunde hängts över metalldelen som i alla fall satt fast i ett rör (även om det gick uppåt och vi inte vet hur hårt det satt).

Och oavsett allt detta, hur skall en blodbesudling på en slang där den anklagade i närtid precis jobbat med att montera bort rör (precis över slangen till och med) kunna sägas betyda något? Man har ju svårt att tro att han skulle kunna utföra jobbet utan att upprepat komma i kontakt med slangen på olika sätt när man ser bilden på utrustningen han monterat bort från platsen i närtid före försvinnandet.

Slutligen, hur blev offret medvetslöst före hängningen? Och hur har man slutit sig till det?

Det är en 40mm PEM-slang som mer kan liknas vid ett styvt rör än en slang, det är inga som helst problem att hänga en människa i den och den skulle inte heller deformeras.
2015-10-27, 01:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Joggerskan var osäker på identifiering, och nämnde inget om plastbeklätt säte.
Absolut inte. Superbra beskrivning av henne. Kommer bli bra som stöd till det andra.

NB åker på livstid.
2015-10-27, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Att först mörda på det sätt han gjort och sedan stuva in en död flick-kropp i ett litet skåp på ett synnerligen brutalt sätt.

Värt att notera att även garvade poliser blev chockade efter upptäckten. Tror inte det finns många människor som klarar att behålla fattningen så kort efter att ha gjort något sådant.

Kanske hans kärring var med på ett hörn ändå . Varför fick hon så bråttom hem till Litauen igen så plötsligt så fort hon släpptes ur häktet jo jag tror hon bär på en hemlighet som hon inte vill skall komma fram
2015-10-27, 01:23
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Tanden var väl del av en djurtand det var ju ett slaktrum jägarna brukade hänga upp sitt fångade vilt där inne .

Ja, det är det som är frågan. Hittades under det fastbundna repet också, men jag hittar ingen uppgift i FUP, att det verkligen är en djurtand. "Det är väl..." duger inte i en utredning
2015-10-27, 01:23
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Har ögnat FUP:s bilder och beskrivningar lite närmare och man blir ju ganska fundersam måste jag säga.

Är det rätt uppfattat att man vill påskina att hängningen skulle ha skett i plastslangen på bilden på sidan 658 exempelvis?

De har skrivit slang. Men i själva verket är det ett kapar rör. Fattar inte vad de fick slang ifrån. Mitt vatten kommer ialla fall i rörledningar av metall. Slangnär det man ser på golvet.
Förstår din förvirring
2015-10-27, 01:24
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Att ni orkar fästa er vid detta ostyrkta vittnesmål som inte har någon som helst betydelse. Om NB hade varit på hugget redan när han mötte Adriana så skulle Adriana varit död idag istället för Lisa. Lisa blev knappast lurad in i NB:s bil utan han övermannade henne utanför kafét och bar henne in i ladan. Det kunde han har gjort med Adriana också.

Det kan ju också vara så att NB lärde sig av sitt misstag med Adriana, dvs att ung flicka inte har någon lust att sätta sig i bil/följa med honom utan vidare.

Med Lisa var han således mer " bestämd" och smart.

Jag tror kanske att han kunde lite svenska, han kan ha sagt:- Kan du hjälpa mig? Med karta eller annat han kan ha hittat på. Och Lisa svarar:- "Så klart". Och sedan visade han var skåpet skulle stå.
2015-10-27, 01:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men genomgående förhör med AB visar ju att NB var totalt annorlunda hela veckan? Så hur menar du att det inte märktes?
Han borde ha varit helt utflippad. Typ skakat, varit förvirrad, haft ångestattacker etc.

AB säger väl mest att han varit irriterad och lättretad? Det kunde jag köpa om det varit en vecka efter dådet. Men det är timmen eller timmarna närmast efter som jag funderar över.

Även de mest erfarna specialtrupper blir rätt skakis och behöver de-briefing när de har ihjäl folk som inte kan försvara sig. Och då talar vi ändå om folk som är noga utvalda, väl utbildade och agerar på uppdrag.
2015-10-27, 01:25
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Jag begriper inte hur MO låg placerad i skåpet kan någon förklara det för mig?

De bilder man ser av skåpet, de bilder från FUP som figurerat i tråden med en klädhög längst ner.
Ingen kan väl på allvar påstå att MO ligger under klädhögen på bilderna eller?

Om jag inte fattat fel satt hon på huk
2015-10-27, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det som diskuterats i media är att Lisa togs av en slump enligt målsägarbiträdet (advokat TB).
Sexuellt antas det vara, ja.
Jag tror personligen han förberett sig och med tanke på tjejen innan tror jag äcklet letade blonda, smala, söta tjejer. Det ger mig fan på att det är hans runkobjekt.

Definitivt. Länken han delade på sin FB med blondinen, det finns ju likheter om än denna kvinna ser mer utmanade ut till utseendet.

http://www.ladda-upp.se/bilder/afkitbwvtuavll/
2015-10-27, 01:27
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De har skrivit slang. Men i själva verket är det ett kapar rör. Fattar inte vad de fick slang ifrån. Mitt vatten kommer ialla fall i rörledningar av metall. Slangnär det man ser på golvet.
Förstår din förvirring

Nej, det är faktiskt en typ av plastslang.
2015-10-27, 01:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det framgår inte av fup, men hela ladan med slaktrum spärrades av när hansken hittades. Avspärrningen togs sedan bort. Min gissning är att avspärrningen kom upp igen när LH hittades då man ser repet runt halsen och kunde med goda grunder härröra det till ladan och mjölkrummet/ slaktrummet.

Ja just det så kom jag också ihåg det.
Konstigt, varför måns tro att det inte framgår av FUP ???
Är det för att polisen skäms över att dom missade brottsplatsen i 5-6 dagar även om dom kollat och kollat med tekniker och hundar i dom lokalerna ?
Missade också Lisa'sörhänge.

Men HUR är det möjligt att polis, tekniker, hundar etc INTE upptäcker att mjölkrummet/slaktrummer är brottsplatsen dag 1? dag 2 ? dag 3? dag 4? dag 5? inte förrens dag 6 förstår dom det och det iom, som Fnero52 skriver " när LH hittades då man ser repet runt halsen" och man inser att sådant blått snöre låg på golvet i mjölkrummet/slaktrummer.

Det är ju helt otroligt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in