Citat:
Nu är jag helt lost och börjar fundera på om vi läser samma fup och ser samma bilder.Jag har svarat på allt detta utom att den skulle vara fastcementerad. Bilden i fråga visar verkligen inte det såvitt jag kan se, tvärtom visar den att den verkar hänga fritt i luften även på den sidan också och det ser ut som man ser in i rummet bakom under slangen. Möjligen är den böjd neråt så att den når undersidan på genomföringen på denna sida (kameran kan ju ljuga något), detta är dock inget stöd som hindrar deformation vid repet utan tyder snarare i så fall på att slangen redan var deformerad nedåt (eftersom den gick fritt i luften på andra sidan genomföringen - se bild 10 och 11). Om något skulle ju det tala för att repet än lättare borde börja glida då slangen redan hängde nedåt.
Jag hittade jag den bild jag tror du kanske menar där man kan se rätt igenom och den har nr 8 och där vilar slangen i botten på hålet och får stöd så den håller. Tror den bilden luras lite med att man kan se rätt igenom.
Väggen den går igenom är nog uppåt 20 cm tjock och slangen har en diameter på 40 mm och då är den väldigt kraftig och håller för stora tyngder.
Där slangen går in i knäet där repet/snöret har hängt så är det troligen en stödhylsa med som styvar upp slangen ännu mer. Den kan omöjligt vika sig eller bli deformerad där snöret var och det är röret från taket som får ta upp största tyngden, inte röret från väggen.
På bild nr 16 är det andra sidan väggen, där skulle slangen redan ha kunnat vara kapad på Lisas sida av teknikerna. Man ser rätt genom slangen och det kan man inte göra på den del som Lisa hängdes i för där är ett gjutet knä.
Men man ser inte genom väggen annat än genom slangen för den är fastcementerad.
Det enda alternativ jag ser till att det ser ut så är att teknikerna redan i så fall har kapat av den bit där Lisa hängdes för att ta med som bevis. Varför skulle dom annars ta bild på slangen från andra sidan väggen?
Vi är några som är överens om samma sak. Slangen håller och viker sig inte!
https://minfil.org/D0h2kab6b2/Lisa_slangen_genom_v_ggen_cementerad.JPG
Citat:
Men nu har du väl lite otur när du tänker. 95 % av tyngden ligger ju på det lodräta röret som kommer från taket när snöret placeras alldeles intill vinkelkopplingen. Vad är det för problem att förstå detta. Slangen hade klarat säkert den tredubbla vikten utan att ge med sig.
Citat: