Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Titta på bild nr 16 i fup sidan 663, så ser du att den är fastcementerad på andra sidan väggen, den hänger inte fritt. Sen hade den en gjuten metallkoppling, ett knä som leder upp i taket. Den sitter som berget!
Nej den typen av slang, pemslang, i den grovleken kan du banne mig inte ens böja om du inte är otroligt stark. Den hade hållit för att hänga upp flera personer i utan att bli deformerad.
Det fanns inget damm i blodbesudlingen men rikligt med damm överallt annars och det tyder på att blodet har kommit dit nyligen.
Det dammar rätt bra när man gräver inomhus i en lada med grävmaskin... så enligt min uppfattning är blodet inte gammalt.
Jag har svarat på allt detta utom att den skulle vara fastcementerad. Bilden i fråga visar verkligen inte det såvitt jag kan se, tvärtom visar den att den verkar hänga fritt i luften även på den sidan också och det ser ut som man ser in i rummet bakom under slangen. Möjligen är den böjd neråt så att den når undersidan på genomföringen på denna sida (kameran kan ju ljuga något), detta är dock inget stöd som hindrar deformation vid repet utan tyder snarare i så fall på att slangen redan var deformerad nedåt (eftersom den gick fritt i luften på andra sidan genomföringen - se bild 10 och 11). Om något skulle ju det tala för att repet än lättare borde börja glida då slangen redan hängde nedåt.