2015-10-26, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Ja han drack
Var det då han var till LÅ och blev bjuden på nåt? Satte på tanten är det enda jag kommer ihåg, chockad över hans lortighet antagligen.
2015-10-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ok men då har han slått henne i ansiktet då när hon haft hjälmen på sig eller hur skulle du förklara att hennes blod hamnat insidan hjälmen?
Det lär vi nog inte få reda på eftersom obduktionen är sekretessad , nn blödande skada måste hon haft.
2015-10-26, 23:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ja det går med endast GSM nätet, det finns tidsampling som visar hur måna meter det är mellan telefon och mast, men telefonen måste vara påslagen. Telefonens gps har ingenting med systemets positionering att göra, det underlättar om trafik förekommer men går även utan. Det finn även alltid en andra mast som är beredd att ta handover, med denna mast är krysset givet.
Det går inte att lokalisera en telefon i efterhand annat än till mobilcellen. Det du pratar om är lokalisering i realtid.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Var det då han var till LÅ och blev bjuden på nåt? Satte på tanten är det enda jag kommer ihåg, chockad över hans lortighet antagligen.

Ja hon hävdar det. nb ska ju haft potens problem, men nu kanske han fick upp den för han tänkte på adriana?
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, inte GM, men NB använde sällan handskar.

Och med det besvarade du den frågan. Han är väl intelligent nog att använda handskar vid detta dåd? Han är ju hantverkare, då måste man ju vara mer än normalbegåvad?
2015-10-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ja han drack
Några folköl. Men kanske tålde han inte så mycket.
2015-10-26, 23:15
Medlem
dannees avatar
Vad kan det finnas för anledningar till att han tejpar henne?

Tejpar ansiktet han lättare ska kunna föreställa sog adriana istället?
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vill bara påpeka att det går att påvisa och pejla rörelser under samma mast, det är inga problem.
Nu blir jag verkligen nyfiken, eftersom jag trodde att det var trilaterering som gällde. Om man nu inte har GPS-data sparade i telefonen eller en app som fortlöpande skickat GPS-positioner till någon mottagare.

Berätta gärna mer vad det är för metod du tänker på!
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja hon hävdar det. nb ska ju haft potens problem, men nu kanske han fick upp den för han tänkte på adriana?
Yak, det blev värre nu. Han har drag av BTK, kan inte släppa det. Undrar om han sysslat med våldtäkt tidigare eller om det är first strike? Alltså inte mord, men gjort nåt mot nån tjej.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Men nu har du väl lite otur när du tänker.95 % av tyngden ligger ju på det lodräta röret som kommer från taket när snöret placeras alldeles intill vinkelkopplingen.Vad är det för problem att förstå detta.Slangen hade klarat säkert den tredubbla vikten utan att ge med sig.
Enligt beskrivningen hänger repet enbart i slangen, 100% av vikten tas då upp av densamma när det gäller deformationen i slangen som jag diskuterat. Skulle verkligen inte en 40cm slangstump som står rakt ut i fria luften då deformeras så att ett tunt nylonrep börjar glida?

Testades detta?

Testade man om röret som går rakt upp i taket (som precis som jag antar att du egentligen menade) också skulle få bära 100% av vikten från kroppen höll för det? Var det anslutet i något? I så fall vad?

Om det inte testades, varför? Alla måste ju inse att det är ganska självklara frågor.

Om det inte gjordes så vore det nog lämpligt om någon genomförde dessa test för att få en så riktig bedömning av vad som kan ha inträffat som möjligt.

Och slutligen, helt oavsett test, skulle en hantverkare som vet att det finns rör avsedda för att hänga kroppar i några meter bort istället välja att hänga någon i en stump plastslang som står rakt ut i fria luften enbart infäst på ena sidan?

Väsentligast när det gäller slangen verkar ju dock ändå vara att blodbesudlingen inte visar något nämnvärt oavsett, eftersom den åtalade tydligen jobbat med omfattande bortmontering av utrustning just ovanför och runt slangen nära inpå försvinnandet.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Några folköl. Men kanske tålde han inte så mycket.

Han drack för att kunna ha det trevligt med frugan. Annars gick det illa med den biten.
Medlem
Nu har jag ingen erfarenhet av förhör men förhörsledarna som intervjuar NB är fan helt kass.

Det är flera gånger som de nästan har honom där, det är pauser på flera minuter ibland och det känns som de är en hårsmån från att få NB att säga något av värde och just i det ögonblicket börjar förhörsledarn att svamla igen.

Kass insats. Har vi inga duktigare förhörsledare i landet? Så vi kan skicka på NB de tyngre gubbarna..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in