HÄR FÖRSÄGER SIG NERIJUS!
Saxat ut FUP sidan 1699;
Mmm. Äh … i ladan så anträffas en äh tejprulle en så kallad silvertejp, den låg här vid
i närheten av grävskopan äh där äh den röda ringen är äh står lådan med silvertejpen
och den var som ni ser på nedre bilden nedstoppad i en spiklåda.
Ja
den minns jag så att säga
jag har tejpat med så att säga … elekt … (ohörbart …) äh det
elsåg så att säga spetsen var ju av.
Mmm.
Ja, ja ursäkta bar och det är så att säga så att, att det själva spetsen på borren det höll inte, det
är en plast sån där, sen köpte han ny åt mig.
Var det på själva borrmaskinen du har tejpat?
Ja det så att säga när man tar själva borrmaskinen där själva borren stoppas in.
Mmm.
Och då, och då höll inte den så att säga då tejpade jag änden.
Okej.
Visste du att den fanns tejpen i den där spiklådan?
Det är ju jag som la i den.
Mmm.
Jag visste för att jag när äh så att säga änden på borrmaskinen höll inte du vet, då tejpade jag
den med den.
Okej, när gjorde du det?
Det var ju den sista veckan jag jobba där. Får, får jag visa på bilden eller?
Ja vad är det för bild du visa på så ska du …
Där så att säga det är översynsbilden. Så fort man går in där. Ja den. Den sista veckan när jag
använde elborren och då behövde jag hära och då helt enkelt änden så att säga gick sönder
och då tejpade jag den.
Mmm.
Och då sa jag det efteråt till Klas så köpte han ny och det var sista veckan jag jobbade här.
Mmm, ja.
Mmm.
Det intressanta med den här tejprullen det är ju att äh den som mördade Lisa
besvärade sig med att lägga tillbaka tejprullen i lådan. Vi kan med säkerhet säga att
den tejprullens ände passar med den änden som är tejpad kring äh Lisas huvud,
dessutom på papprullen på den äh tejprullen så har man säkrat Lisas dna.
Nu, nu förstod jag inget.
Han får frågan längre upp om han visste att tejpen ligger i spiklådan. -"ja, det är jag som lagt den där". Sen det fetade.
Han har gjort misstaget att berätta att han använde tejpen till ett borr och sen la den där. Nu ligger den där igen fast sista gången den användes var till att tejpa Lisa!