2015-10-26, 21:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Att hon har friande bevis, sa hon det före eller efter att hon fått tillgång till FUP?
Efter, förra fredagen. På onsdagen lät hon mer vag, torsdagen tillbringade hon med NB och på fredagen sa hon att hon hade friande bevis.
2015-10-26, 21:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilket trams!
Hon är från Stockholm på besök och har sett honom flyktigt en gång och hejat i förbifarten.
Det är hennes pappa som ringer in tipset. Signalementet är slående. Hon tvekar på längden, det är det enda. Hon visas foto vilket rakt inte är det samma som hur man upplever en person IRL:
9 st ratar hon direkt, det 10e foto tvekar hon kort och säger nej - varav två återstår.
Gällande det foto som visar NB säger hon:

Hennes förhör är redan från den 8 juni (innan gripandet) är mkt likt NB:
Adriana uppger den 12e kl 10:27(innan gripandet):

Det finns en sak till med henne - och det är hennes utseende:
Hon är smal/liten med rakt ljust blont hår. Hon påminner om Lisa.
Titta in på facebook.
Hon var högst troligt väldigt nära att bli hans offer men hon anade ugglor i mossen. Jag tror den här tjejen har upplevt mkt obehag. Vetskapen att vara minuter från att dö men han tar en annan måtte vara fruktansvärt obehaglig.

Hon passar NB:s mall på offer och det äcklar mig.

Nej, det signalement hon ger är inte slående .. och nej, hon pekar inte ut 10:e foto på en gång.

Hon pekar först ut foto 8 och 10 och säger nej på 12:e

Sen ändrar hon sig och säger "liknar" på 10 och 12, men nej till 8:e ..
Någon klar identifiering gör hon inte vid någon av fotovisningarna.

Och du - Stockholmare har ungefär samma förmåga att minnas människor som andra ...
2015-10-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Kan hustruns dna hamnat där av "misstag" kan även mgm:s gjort det.
Det är det som är den springande punkten.
-1+1=0 Inte -1+1=1 som de flesta tycks tro.
Hur stor är chansen att en gärningsman ensam utanför familjen lyckas få tag på NBs DNA och framför allt blod utan att NB vet om blodförlusten att användas för plantering. Jag skulle vilja säga väldigt väldigt liten. Lägg därtill att även samtidigt lyckas plantera hustruns DNA på Lisas trosa så får man multiplicera sannolikheterna med varann. Resultatet blir helt osannolikt. Det enda jag kan se är att om GM lyckats med bedriften måste den sak som innehöll NBs DNA samtidigt också måste ha innehållit hustruns DNA. Jag skriver plantering därför att om allt bara råkar vara en slump utan medveten plantering så får man inte hata slumpen om man allvarligt tror på detta. Om det var en medveten plantering måste det finnas ett motiv till att försöka sätta dit NB.
2015-10-26, 21:45
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
(...)
DNA på röret i alla fall.

Men blod?
2015-10-26, 21:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Adriana och mannen i bilen den 6 juni.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilket trams!
Hon är från Stockholm på besök och har sett honom flyktigt en gång och hejat i förbifarten.
Det är hennes pappa som ringer in tipset. Signalementet är slående. Hon tvekar på längden, det är det enda. Hon visas foto vilket rakt inte är det samma som hur man upplever en person IRL:
9 st ratar hon direkt, det 10e foto tvekar hon kort och säger nej - varav två återstår.
Gällande det foto som visar NB säger hon:

Hennes förhör är redan från den 8 juni (innan gripandet) är mkt likt NB:
Adriana uppger den 12e kl 10:27(innan gripandet):

Det finns en sak till med henne - och det är hennes utseende:
Hon är smal/liten med rakt ljust blont hår. Hon påminner om Lisa.
Titta in på facebook.
Hon var högst troligt väldigt nära att bli hans offer men hon anade ugglor i mossen. Jag tror den här tjejen har upplevt mkt obehag. Vetskapen att vara minuter från att dö men han tar en annan måtte vara fruktansvärt obehaglig.

Hon passar NB:s mall på offer och det äcklar mig.

Ja jag vet. Kollade detta igår efter att jag hade hennes efternamn som gift.

Misstänkte redan innan jag såg fotonen på henne att hon skulle påminna om hur LH hade sett ut.

Smal, spenslig med rakt långt blont hår, dock inte lika långt som BO hade.

En fruktansvärd obehaglig upplevelse för henne. En verklig tur att hon insåg i tid att i den bilen skulle hon inte stiga in i.

Adriana passar in på NBs mall över "ideal". Uppgav hon inte att den här personen hade blont/ljust hår och var i åldern 30-35 samt tilltalade henne på engelska?
2015-10-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Vad har ni för teorier om att han vill vara med på plats i Blomberg under onsdagen? Finner detta lite märkligt.

Han gör allt för att verka oskyldig så klart, inget märkligt tycker jag.
2015-10-26, 21:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NB bryter inte på engelska, han bryter på litauiska.
typisk östeuropé , Han talade engelska med henne. Han såg ut som en polack. Bröt på kraftig engelska.
Det står genomgående litauer, öststat, polack.
Han menar väl för fan att den var dålig - se sammanhanget ditt miffo
2015-10-26, 21:47
Medlem
Citat:
Efter, förra fredagen. På onsdagen lät hon mer vag, torsdagen tillbringade hon med NB och på fredagen sa hon att hon hade friande bevis.

Källa?
2015-10-26, 21:48
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ska bli spännande att se vad det kan vara.
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag har inte uteslutit att bilen användes, varför förvränger du vad jag skriver?

Herrn är på hugget ikväll märker jag. Nej, du utesluter ju aldrig nånting och att söka bland dina miljoner inlägg är som att leta efter ett örhänge i en höstack.

Bra att du inte utesluter den.
Medlem
Citat:
NB bryter inte på engelska, han bryter på litauiska.

Hur menar du då? Att han talar engelska med stark lituasisk brytning kanske ...
2015-10-26, 21:49
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Jag vet inte vems DNA som fanns på snöret runt halsen.

Blodet på röret är inte åklagarens bästa bevis. Det framgår inte hur stor del av röret som är täckt av färskt damm. Har den som satte dit snöret dammat av en större del och därmed blottlagt den kanske tre månader gamla blodfläcken är beviset värdelöst. Avskrapet bredvid blodfläcken säger ingenting, det kan också vara tre månader gammalt, och även om det uppstod vid mordet så säger det ingenting om koppling till blodet.

Det fanns enligt FUP inget damm eller smuts ovanpå blodbesudlingen på slangen som offret hängdes upp i . Inte heller har den dammats av där besudlingen finns.Titta på bilderna i FUB på sidan 661 så kan farbror se att hela slangen är dammig utom där snöret har suttit.Om inte farbror ser detta så kanske det är dags att skaffa starkare glasögon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in