2015-10-26, 21:37
Medlem
Jag undrar bara en sak gällande en liten detalj. AB och NB nämner ett par gånger att deras lapp på registreringsplåten lossnat vilket har fått dem att lägga den i bilen, men i vittnesförhöret med dem som påstått sig se deras bil så säger dem att det var ett "L" i mitten av registreringsplåten. Var det inte denna som lossnat? Eller var det den bakre?
2015-10-26, 21:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
De fetade meningarna.

Va?! Finns det inte blod på själva röret?

Hahnenkamrennen är en nedförsbacke

Vad ska man annars ägna sig åt i tråden f ö?
Det måste väl bero på åt vilket håll du tar dig an den... Det lär ju inte vara nedför oavsett färdriktning.

DNA på röret i alla fall.
Medlem
Förhör med Bileviciene, Irina; 2015-06-20 16:00 diarienr: 5000-K698204-15

"Hur såg han ut och må, hur såg han ut och må?

Han suckade, rökte, och var hela tiden var nedstämd och fundersam, då frågade jag honom, tänker du på din, jag fick inget svar på det, det händer som han ( ohörbart ) när jag frågade honom, varför är du så orolig, mmm, då svarade han skulle du inte varit orolig om din arbetsplats och dina avtryck och dina spår skulle varit på ett ställe där det hände, så var det"

Har jag förstått det rätt så sägs detta av NB under förmiddagen dagen efter att LH försvann,
dvs måndag 2015.06.08 (enl. Irina).
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nähä, du ska se att han slipper undan med en lindrig dom för griftefridsbrott.
Ingen bevittnade tydligen själva mordet och ingen filminspelning heller ägde rum
så då kan vi alltså inte vara säkra på att NB begick mordet och då ska han inte heller
dömas för nåt sånt.
Hur många mord bevittnas och hur många spelas in egentligen?
Det krävs alltså enligt dig trovärdigt vittne eller videoinspelning eller ett tillförlitligt
erkännande för att man ska kunna dömas för ett mord?

Blir han fri kan du väl bjuda hem honom på kaffe och bulle.
Eller varsin god panpizza direkt från Dafgårds.

Ps. Fortsättningsvis ignoreras allt ditt imbecilla trams. Mördarkramare av rang är vad du är! Ett uppmärksamhetsbehov som är makalöst och därför dessa ständiga
provokativa skitinlägg från din sida.
Jag är inte mördarkramare för att jag hoppas att NB är skyldig och döms. Du förstärker också dåliga argument med kränkningar och personpåhopp.

Aro blåljög. Det finns inget som binder NB till mordet.
2015-10-26, 21:40
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag vet inte vems DNA som fanns på snöret runt halsen.

Blodet på röret är inte åklagarens bästa bevis. Det framgår inte hur stor del av röret som är täckt av färskt damm. Har den som satte dit snöret dammat av en större del och därmed blottlagt den kanske tre månader gamla blodfläcken är beviset värdelöst. Avskrapet bredvid blodfläcken säger ingenting, det kan också vara tre månader gammalt, och även om det uppstod vid mordet så säger det ingenting om koppling till blodet.

Du tycker din hypotes ovan är mer sannolik än att avsaknad av spår i bilen helt utesluter att bilen färdats till Martorp?
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Jo, jag vet vad jag gör, jag läser ett inlägg från någon som har så dåliga argument att han om och om igen måste stärka dem med personangrepp.

Jag har flera gånger pekat på ett mål där jag är övertygad om att en friad man är mördare, så ditt raljerade där kommer du ingen vart med. Och varför tror du att jag inte skulle acceptera en lagakraftvunnen dom? Har jag ifrågasatt någon sådan förut, eller är det bara din elaka tunga som är ute och far?

Advokaten har sagt att hon har friande bevis. Jag tänker lyssna på henne innan jag fäller min dom, och det borde alla, inklusive du, göra.
Att hon har friande bevis, sa hon det före eller efter att hon fått tillgång till FUP?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det beslagtogs med det framgår inte om det analyserats.
Det framgår inte av beslagsprotokollen att det togs i beslag.
2015-10-26, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Små tovor av ljusa hårstrån, varför kan man inte se vem de kommer ifrån?

Någon kanske har hunnit svara före mig.

För det står inte namn eller personnummer på hårstrån. Alltså, det finns inte någon person som man kan matcha dessa hårstrån med.
2015-10-26, 21:41
Medlem
Citat:
NB bryter inte på engelska, han bryter på litauiska.

Han/hon menade engelska med brytning. Bruten engelska
2015-10-26, 21:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du tycker din hypotes ovan är mer sannolik än att avsaknad av spår i bilen helt utesluter att bilen färdats till Martorp?
Jag har inte uteslutit att bilen användes, varför förvränger du vad jag skriver?
2015-10-26, 21:43
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Vad har ni för teorier om att han vill vara med på plats i Blomberg under onsdagen? Finner detta lite märkligt.
Jag ser tre möjliga skäl, som jag hoppas polisen håller koll på:

- han vill passa på att ta på/i något föremål som han vet innehåller hans DNA och som på något sätt kan utgöra indicium eller bevis.

-han vill flytta på, eller smussla undan, något föremål. Kan ju räcka med att han petar till ett föremål med foten så att det åker ner i en golvspringa eller så.

- han vill utbyta information (med tecken, blinkningar eller dylikt) med någon annan person som finns på plats. Information kan även förmedlals med föremål som arrangerats eller med något som står skriver någonstans.
2015-10-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingston.heter.jag
Förhör med Bileviciene, Irina; 2015-06-20 16:00 diarienr: 5000-K698204-15

"Hur såg han ut och må, hur såg han ut och må?

Han suckade, rökte, och var hela tiden var nedstämd och fundersam, då frågade jag honom, tänker du på din, jag fick inget svar på det, det händer som han ( ohörbart ) när jag frågade honom, varför är du så orolig, mmm, då svarade han skulle du inte varit orolig om din arbetsplats och dina avtryck och dina spår skulle varit på ett ställe där det hände, så var det"

Har jag förstått det rätt så sägs detta av NB under förmiddagen dagen efter att LH försvann,
dvs måndag 2015.06.08 (enl. Irina).

Hon har helt tagit tillbaka detta i senare förhör från Litauen. Då påstod hon att han var som "vanligt".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in