2015-10-26, 14:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inte till etthundraprocent. Men ok.
Vad som kan hängt kvar en kortare period är möjligtvis en lukt som hund ev reagerat på.

Ställ det mot att kroppen kan ha packats in/virats in i tex byggplast eller filtmaterial innan den placeras i bilen.
Ett icke påträffat täck-material, som därmed ej kunnat undersökas.

Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Brottet verkar ju vara något som föregåtts av planering hur akten utförs, så rimligtvis har väl även han, till skillnad från dig, kunnat tänka på att kroppen måste lindas in i plast av något slag. T.ex. plast från arbetet.
Mordet ger inte sken av planering, då allt material som användes fanns på plats, snöre och tejp. Smågrejer har påträffats, men inte något så stort som en säck eller annat skyddsmaterial.

Advokaten kan köra hårt på att ett annat fordon måste ha använts, och vill veta vilket, och vem som körde det.
2015-10-26, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ljusa hårstrån har hittats har inte identifierats.

FUP #857:

Små tovor av ljusa hårstrån, varför kan man inte se vem de kommer ifrån?
Medlem
Vad menar han med "förra gången var den sista"?

"-Du ser ut och må dåligt.

Ja men det är klart dåligt du vet anklagad för såna saker. Nu vill jag inte ha nånting (gråter ...)

-Vad menar du?

Jag är ingen mördare nu måste jag sitta här, jag säger förra gång du vet det är sista, jag vet
inte ens vad jag tänker vad ska jag tänka mer (gråter …). Jag verkligen jag, jag ska inte göra
straff för det vad jag har inte gjort det är bättre att jag inte lever längre (gråter …)."
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja det kan man fråga sig. Flickan var blodig och blottad, något borde ha fastnat i bilen, ratten eller sätet. Direkt från Lisa eller indirekt från NB, han var ju inte direkt van med tvätt och hygien. Användes plast så borde dom verkligen söka efter det och då koppla till material från fordonet och Lisa.

Samma för hjullastaren som många tror användes, har polisen tagit några prov i den och redovisat? Jag tror att dom kollade skopan med hund.

Avgår inte oftas urin vid dödsögonblicket och kan kopplas till mordplats eller transport? Jag har inte sett något om detta i FU.

Urin är besvarat 1-2 sidor tillbaka. Blod hade varit aktuellt om hon haft t.ex. ett knivstick i en artär som fortsatt läcka blod efter att hjärtat slutat slå.
2015-10-26, 14:04
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Det fetade -knappast.
Enligt uppgift lämnad av SL Lars Johansson på presskonferensen har inte polisen lagt någon tid på mobilkartläggning -"telefonbiten är inte väsentlig". Otroligt men sant - eftersom LJ sa det själv.
Jag kan absolut minnas fel, men som jag minns det från presskonferensen fick jag intrycket att mobiltrafiken var undersökt men bedömd som oväsentlig. Alltså inte att den inte var undersökt alls.
2015-10-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Om trosorna: på bild ser de smutsiga ut typ "golvsmutsiga".

Är det fler än jag som tycker det?
Sid 856 FUP
Det kan vara så att GM använde handskar som var smutsiga/dammiga när han drog ner BOs trosor? Och Hans fru kanske hade använt dom (handskarna) nån gång tidigare och därför kom hennes DNA på trosorna genom handskarna?
2015-10-26, 14:05
Medlem
Socialkonservativs avatar
I Expressens artikel om Nerijus står det att han troligtvis försökt lura in en kvinna i sin bil dagen innan mordet.

Vet någon var dessa uppgifter kommer ifrån? Och ifall man kan hitta dessa i FUP?
2015-10-26, 14:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ljusa hårstrån har hittats har inte identifierats.

FUP #857:
Resultat av catfight?
2015-10-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mordet ger inte sken av planering, då allt material som användes fanns på plats, snöre och tejp. Smågrejer har påträffats, men inte något så stort som en säck eller annat skyddsmaterial.

Advokaten kan köra hårt på att ett annat fordon måste ha använts, och vill veta vilket, och vem som körde det.

Skulle han alltså inte veta om att allt material var placerat där alternativt ha placerat det där själv? Han kanske använde alla säckar eller plast till det här och därför finns inget där.
2015-10-26, 14:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Skulle han alltså inte veta om att allt material var placerat där alternativt ha placerat det där själv? Han kanske använde alla säckar eller plast till det här och därför finns inget där.
Och riskera att det inte fanns kvar när han kom dit? Vart tog plast/säck som användes vägen? Smågrejer har hittats...
2015-10-26, 14:09
Medlem
En sak som jag funderat på är detta samtalet som Lisa gjort till sin pappa när hon ska fara hem. Han uppfattar det som en "fickringning" och han kan höra genom telefonen att Lisa samtalar med någon och säger på ett lugnt sätt "det är klart", efter det ett metalliskt ljud som skulle kunna vara en bildörr som stängs.

Min första tanke var att hon pratar med NB här och att han precis frågat henne om vägbeskrivn. eller liknande (alltså liknande sätt som en misstänkt man har frågat ett vittne om dagen innan och försökt få med henne i en bil (kan vara NB det också?)

Men varför skulle Lisa svara "det är klart" på svenska till en litauer som pratar knagglig engelska.

Samtidigt känns det som att, om det var någon annan person som hon har pratat med i detta tillfälle, som inte är inblandad, så hade ju denna personen garanterat trädit fram och sagt detta under utredning.

Märkligt, indeed!
2015-10-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
I Expressens artikel om Nerijus står det att han troligtvis försökt lura in en kvinna i sin bil dagen innan mordet.

Vet någon var dessa uppgifter kommer ifrån? Och ifall man kan hitta dessa i FUP?

Sök på Adriana i FUP:en.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in