2015-10-26, 20:11
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
En pressening kanske ??

Eller svarta plastsäckar! Var är rullen eftersom han vad jag förstog nyligen bytt plasten på höger säte.
Jag har inte sett nått om det i fup
Tycker just detta om sätet är konstigt
2015-10-26, 20:12
Medlem
Åklagaren säger att telefonin är oviktig. Konstigt uttalande idag då större delen av all mänsklig kommunikation sker mha telefoner. Jag tror att han säger så för att det finns information i telefonin som styrker en inblandning av en fjärde person. Att denna person är medskyldig kan man dock inte bevisa. Att ta med denna information skulle försvaga åtalet mot NB och därför väljer man att dölja detta.
2015-10-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Om han bedöms som psykiskt sjuk ska han inte ha ett straff. Då ska han ha vård och det kommer han i sådana fall att få.

Jag tror dock inte han är allvarligt psykiskt sjuk i lagens mening men det är bara en känsla jag har.

Såvida han inte bedöms som psykiskt sjuk finns det ingen annan påföljd än livstid i detta fall. Han kommer att få livstid. Skulle han mot förmodan få vård kommer han i vilket fall inte komma ut på väldigt väldigt länge.

Det här är ett av de brutalaste morden på länge i Sverige. Det finns ingen annan rimlig påföljd än livstid.

Är det inte snarlikt mordet på Elin i Gbg?? Var väl ett par år sen??

såna människor det finns...riktigt sjuka...
2015-10-26, 20:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Ja, jag noterade detta onödiga erkännande. Men fynd är väl inte gjort där ? Det skulle ju betydligt stärka åklagarens motivbild att ha ett sådant.
Nej, jag kan kan inte se att nåt fynd skulle ha gjorts där. Kanske skulle en ny teknisk undersökning hitta nåt. Men NB skulle i vilket fall neka till att ha runkat vid brottstillfället eftersom han nekar till att ha dödat Lisa. Jag tror att åklagaren tycker att det räcker med all den sperma som redan har hittats i byggnaden. Han är ekonomisk, tror jag. Sen har ju folk trampat runt där och förstört spår.

NB ville nog bara gardera sig ifall dom skulle hitta sperman. Han verkar inte riktigt begripa det här med DNA.
2015-10-26, 20:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Eller svarta plastsäckar! Var är rullen eftersom han vad jag förstog nyligen bytt plasten på höger säte.
Jag har inte sett nått om det i fup
Tycker just detta om sätet är konstigt
Då måste jag upprepa mina gamla funderingar, var är säcken, och varför låg inte kroppen kvar i den i Martorp?
2015-10-26, 20:14
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JWP
Ifrågasätter försvarsadvokaten inte detta osäkra vittnesmål är det fan i mig tjänstefel.
Jag förutsätter att hon kommer att göra det.

Tex det vittnesmål med Adriana. Hon känner inte igen en person som jobbat hos AJ i flera år och som hon dessutom träffade dagen innan.

Hennes vittnesmål är skumt.
Alla vittnen från Fup kallas inte. Och advokaten måste ange varför vittnet ska höras och vad hen vill ha styrkt ned det....annars kallar inte domstolen vittnet. Advokaten riskerar att hamna i "onåd" om han börjar med något spektakel....
2015-10-26, 20:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Åklagaren säger att telefonin är oviktig. Konstigt uttalande idag då större delen av all mänsklig kommunikation sker mha telefoner. Jag tror att han säger så för att det finns information i telefonin som styrker en inblandning av en fjärde person. Att denna person är medskyldig kan man dock inte bevisa. Att ta med denna information skulle försvaga åtalet mot NB och därför väljer man att dölja detta.
Fast trion hade ju knappt använt sina telefoner. Vad skulle kollas upp, menar du?
2015-10-26, 20:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Alla vittnen från Fup kallas inte. Och advokaten måste ange varför vittnet ska höras och vad hen vill ha styrkt ned det....annars kallar inte domstolen vittnet. Advokaten riskerar att hamna i "onåd" om han börjar med något spektakel....
Adriana är kallad av åklagaren, enligt stämningsansökan.
2015-10-26, 20:17
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sperman och avföringen kan vara gammal.

Om han begick brottet tillsammans och i samförstånd med annan vinner han inget på att erkänna och peka ut den andre. Han får samma straff som om han har begått det ensam. Så han säger inget.

Ja så kan det nog vara!
Men det verkar konstigt. Borde finnas mer dna mm från annan person
2015-10-26, 20:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Då måste jag upprepa mina gamla funderingar, var är säcken, och varför låg inte kroppen kvar i den i Martorp?

Hela sex dagar att kunna göra sig av med plasten.
Åker runt i bilen, kan dumpa vart som helst:
Det var troligen plast utlagd på "golvet" i utrymmet.

Sluta tjata. Du tillför inget.
2015-10-26, 20:19
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Är det inte snarlikt mordet på Elin i Gbg?? Var väl ett par år sen??

såna människor det finns...riktigt sjuka...

Ja, det var precis det mordet jag tänkte på när jag skrev den meningen. Visst förs tankarna till det mordet. Det finns likheter. Obehagligt att det finns sådana rovdjur ute i vårt samhälle.
2015-10-26, 20:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Kan förklara allt folk vid ladan i dag.

Går det att specifiera "folk"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem