2015-10-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han vidrörde kanske offret med sin frus dildo, inget märkligt om det gick till så tycker jag.
Kanske var den han hämtade (och kökskniven) när han svängde förbi hemmet vid fyra-femtiden på söndagen?
2015-10-26, 19:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Slumpen när det gäller val av offer men noga fantiserat/planerat när det gäller brottsplats verkar det som. Det känns som han är begränsad till ett vist geografiskt område när det gäller att iscensätta sitt lustmord tack vare rekvisitan. Hade det varit tal om att söka ett våldtäktsoffer hade det kanske varit mer logiskt att söka sig utanför samhället där alla verkar känna alla. Jag tycker mig ha läst att att familjens advokat talat om ett brott med sexuella motiv som gick väldigt fel. Men jag kan inte se att det överhuvudtaget fanns utrymme att lämna Lisa vid liv med tanke på att brottet utfördes mer eller mindre utanför MGM dörr, ( område )
Nej jag tror inget gick fel här utan gick precis som han hade planerat.
Hade han velat att Lisa skulle överleva hans smutsiga hantering så hade han tejpat båda hennes ögon så hon inte skulle kunna se sin förövare. Nu är tejpen över mun och näsa...
2015-10-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Tanken är god men det skulle inte bevisa någonting. Om han nu skulle vara oskyldig vilket jag absolut inte tror. Då kan man tänka sig att hans situation är väldigt pressande och stressande vilket höjer blodtryck och puls. Används det mätinstrumentet för att utröna om någon är skyldig kan det faktum att någon är oskyldig bli ett bevis för att personen är skyldig.

Man kan mäta om det går för honom i byxan? Gör det det så är det ju klart sen. Tror franska polisen gör nåt liknande med pedofiler, de visar helt enkelt film och ser hur den misstänkte reagerar.
2015-10-26, 19:37
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Ja, jag noterade detta onödiga erkännande. Men fynd är väl inte gjort där ? Det skulle ju betydligt stärka åklagarens motivbild att ha ett sådant.

Kan vara en slags gardering, för han är osäker på om han lämnat sperma-spår där.
Teorin här är då att han faktiskt fick utlösning i samband med brottet (t ex i lampskärmen),
men har inte ordentlig koll på om han fångade upp exakt allt i skärmen.

Edit: Nån annan var inne på detta före mig, jag har själv missat detaljen i FUP.
Senast redigerad av profundersam 2015-10-26 kl. 19:42.
2015-10-26, 19:39
Medlem
Vart nånstans är det han har runkat? I ladan eller i boden?
2015-10-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Om det visar sig att han är psykopat så lär han knappast behöva lida av någon skam eller andra samvetskval på det sätt en normalt funtad person skulle gjort. Den enda han kommer tycka synd om är sig själv.

Kanske, men sedan skall han tillbringa låång tid inlåst. Är inte säker på hur många av hans nära släktingar som kommer stödja honom heller.
2015-10-26, 19:45
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Vart nånstans är det han har runkat? I ladan eller i boden?

Hörnrummet i Ladan. Utkiksfönster mot cafét. Vägg i vägg med mordplatsen.
Senast redigerad av profundersam 2015-10-26 kl. 19:47.
2015-10-26, 19:46
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det där med kexchokladpapperet är intressant!

Men skulle alltså MGM, som sannolikt är väldigt stressad, ha tagit sig tid att samla ihop LHs prylar, lägga dem på passagerarsätet och sedan slänga ut dem en och en genom fönstret längs en ganska lång sträcka?

Har han gjort så, så saknar han ju alla former av konsekvenstänk. Alla normalt funtade hade väl lagt tillhörigheterna på samma ställe som kroppen?

Visakort, körkort och annat förvarades i ett mobiltelefonfodral tillsammans med mobilen. Och är man osäker på om telefonen går att pejla så avlägsnar man den från kroppen.
2015-10-26, 19:48
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske, men sedan skall han tillbringa låång tid inlåst. Är inte säker på hur många av hans nära släktingar som kommer stödja honom heller.

Visst, men tycker ändå inte det kommer i närheten av det lidande han förtjänar om man ställer det i paritet till det lidande han utsatt Lisa med anhöriga för.
2015-10-26, 19:48
Avslutad
Lite lustigt GW Perssons resonemang i artikeln på Expressen idag angående den knepiga situationen med "mord-repet".

"Han kan till och med, i ett sådant läge, säga att han gillar att gå in i omklädningsrummet och sniffa på deras trosor. Då faller hela den biten."

Tror han att tjejerna på caféet byter underkläder också när de ska arbeta? Han kanske hade tagit sig en whisky för mkt vid analysen.
2015-10-26, 19:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack Vanstyret!

Äntligen ett inlägg från dig som jag förstår och håller med om!
Det är som du påpekar opassande att kommentera Lisa i nedlåtande termer.

Du förstår inlägget men inte vad som står i FUP #604!!!!?:

Citat:
Helena ombads att beskriva de örhängen som dottern Lisa brukade ha. Hon sa att för det
mesta så hade Lisa vita pärlor, enkla billiga, örhängen. Hon förevisades bild på ett av de
anträffade örhängena och bekräftade att det var dessa eller likadana som Lisa brukar ha.
Ett örhänge i varje öra. I det ena örat så har Lisa två hål och i det andra ett hål Hon har
dessutom hål i överkanten på ett öra där hon brukar ha en liten smal guldring som precis
räcker runt, en så kallad "läkring".

Vad är det för jävla påhopp ni håller på med?

Julusa har ju svarat i mitt ställe:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Måste man klistra in all text från FUP i tråden för att ni ska läsa vad som står.
Borde väl räcka med postnumret......eller?
Senast redigerad av PeterNoster 2015-10-26 kl. 20:00.
2015-10-26, 19:52
Medlem
Avföringen som det hittat i ladan som tillhör mgm .. kunde de analysera hur länge den legat där ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in