2015-10-26, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Fast kritiken handlar också om att belackare menar att "fotboll ska spelas på gräs". Både Dif och Bajen, som är värdelösa oavsett underlag, får med jämna mellanrum sig en släng av sleven.

Jag har aldrig tolkat kritiken mot Ellos som att de får mer skit för att de är dåliga på naturgräs. Tvärtom så är det ju bara en rolig konsekvens att de är så hopplöst usla på gräs.

Jag tänker inte hoppa in i nån diskussion om naturgräs eller inte men det är bara att jämföra dagens spelargeneration som är uppväxta med att spela på konstgräs med samma generation som endast har spelat på naturgräs. Det gynnar svensk fotboll att vissa lag har konstgräs då det ökar tempot.
Citera
2015-10-26, 13:28
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filous
Jag tänker inte hoppa in i nån diskussion om naturgräs eller inte men det är bara att jämföra dagens spelargeneration som är uppväxta med att spela på konstgräs med samma generation som endast har spelat på naturgräs. Det gynnar svensk fotboll att vissa lag har konstgräs då det ökar tempot.

Ja, jag bryr mig inte det minsta om att andra lag spelar på plast. Visst, jag tycker att fotboll ska spelas på gräs. Men nu är det som det är. I AIKs fall gör det varken av eller till då vi har möjlighet att träna på bägge underlagen. Jag gissar på att vi är ganska jämnbra på bägge underlagen.
Citera
2015-10-26, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Usch idag är det nervös stämning i luften. Tog ett nattpass för att få sova hela förmiddagen, men med en skrikig 4 åring blir det inte som man tänkt när det kommer till sömn så nu har man fått gå runt orolig istället.
Hoppas verkligen på vinst!

Vet inte vilka du hejar på, men själv är jag knappt nervös. Att gå på hemmamatch i år är sjukt - man vet att vi vinner. Kommer säkert få äta upp det, men känner mig mycket självsäker.
Citera
2015-10-26, 13:54
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Vet inte vilka du hejar på, men själv är jag knappt nervös. Att gå på hemmamatch i år är sjukt - man vet att vi vinner. Kommer säkert få äta upp det, men känner mig mycket självsäker.
Jag hejar på Gnaget och just en sån kommentar som "man vet att vi vinner" gör att en förlust känns så mkt tyngre om den inträffar.
Citera
2015-10-26, 15:30
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Hade inte oroat mig över att AIK eller Göteborg ska få ta del av UEFAs guldgruva.
Först måste man klara av att vinna mot ett grekiskt mittenlag och ett portugisiskt bottenlag innan man kan börja slåss mot lag som Celtic och RBS

Red Bull blev utslagna av Dinamo fucking Minsk i EL playoff. Celtic har 0-2-1 och -2 i målskillnad i en grupp med Molde, Ajax och Fenerbahce medan Belenenses har 1-1-1 och -3 i målskillnad i en grupp med Lech Poznan, Basel och Fiorentina. Kan ju dessutom vara värt att nämna att Celtic i förra årets CL-kval blev utslagna av slovenska Maribor. Vet inte om det är så jävla stor skillnad på portugiserna och de ni kvalat mot.
Senast redigerad av Korder 2015-10-26 kl. 15:33.
Citera
2015-10-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Red Bull blev utslagna av Dinamo fucking Minsk i EL playoff. Celtic har 0-2-1 och -2 i målskillnad i en grupp med Molde, Ajax och Fenerbahce medan Belenenses har 1-1-1 och -3 i målskillnad i en grupp med Lech Poznan, Basel och Fiorentina. Kan ju dessutom vara värt att nämna att Celtic i förra årets CL-kval blev utslagna av slovenska Maribor. Vet inte om det är så jävla stor skillnad på portugiserna och de ni kvalat mot.

tyst nu, spräck inte bubblan alla malmöiter som tror att dom dragit mardrömslottningen i varje kvalrunda sedan 1990 lever i.
Citera
2015-10-26, 17:11
Medlem
Excaliburtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Jag ser hellre att AIK eller Göteborg vinner, plastigare lag än Norrköping får man leta efter(Elfsborg är på ungefär samma nivå).
Det finns en anledning till att IFK Göteborg knappt klår IFK Norrköping och IF Elfsborgs publiksnitt och det är att deras fotboll är vansinnigt tråkig att se på (en alldeles för liten arena hjälper så klart inte). Det sker knappt någonting framåt. Man klarar av att försvara sig och hålla bollen i laget men det är så jävla tunt längst fram. IFK Norrköping har ju dock inte en chans i CL-kvalet med sin offensiva fotboll. Har vi tur tar AIK guldet och satsar stort inför CL-kvalet och kvalar in sig. Då kan nog även Hammarbys publikrekord ryka illa kvickt också. AIK nosar ju redan nu Hammarby i hälarna med 20 000 i publiksnitt och ett AIK med CL-pengar och Hammarbys publiksnitt skulle snabbt kunna ta upp kampen med MFF.
Citera
2015-10-26, 17:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excaliburton
Det finns en anledning till att IFK Göteborg knappt klår IFK Norrköping och IF Elfsborgs publiksnitt och det är att deras fotboll är vansinnigt tråkig att se på (en alldeles för liten arena hjälper så klart inte). Det sker knappt någonting framåt. Man klarar av att försvara sig och hålla bollen i laget men det är så jävla tunt längst fram. IFK Norrköping har ju dock inte en chans i CL-kvalet med sin offensiva fotboll. Har vi tur tar AIK guldet och satsar stort inför CL-kvalet och kvalar in sig. Då kan nog även Hammarbys publikrekord ryka illa kvickt också. AIK nosar ju redan nu Hammarby i hälarna med 20 000 i publiksnitt och ett AIK med CL-pengar och Hammarbys publiksnitt skulle snabbt kunna ta upp kampen med MFF.
Önsketänkande?

Är duktigt jävla nervös nu.. Dags för bira och att man magkänslan såklart säger förlust..
Citera
2015-10-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
tyst nu, spräck inte bubblan alla malmöiter som tror att dom dragit mardrömslottningen i varje kvalrunda sedan 1990 lever i.
Hur svårt är det att fatta att Prag och Salzburgx2 var lagen vi absolut inte ville lottas mot? Det är givetvis inga demonlag från grekiska/portugisiska mittenskiktet men ändå det tuffast möjliga.
Citera
2015-10-26, 17:40
Bannlyst
Citat:
Både Prag och Salzburg var svårast tänkbara motstånd sett till seedningen. Betydligt svårare än Rio Ave, Belenesnses och Astana.

Tänk dig, ni säljer era bästa spelare för max 14 miljoner kr, det var vad vi fick in på att vinna en match. Förstår att det skapar hat och avundsjuka i jantelandet Sverige.
Citera
2015-10-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Hur svårt är det att fatta att Prag och Salzburgx2 var lagen vi absolut inte ville lottas mot? Det är givetvis inga demonlag från grekiska/portugisiska mittenskiktet men ändå det tuffast möjliga.

skiter väl i vad ni inte ville lottas emot utan nån logisk förankring. det får ni gärna tycka hur ni vill. men det är ju bara rent idiotiskt att tro att salzburg - ett lag som misslyckas år efter år i CL-kvalet - skulle vara någon slags mardrömslottning. ett jävla choke-lag av hög rang. lyckades ju som föregående postare skrev inte ens slå minsk i EL-playoffen.

sen har ni säkert fått svåraste laget några gånger, så brukar det bli när man spelar ett par kvalrundor per år och det endast ligger fem lag per grupp. har ingen direkt stenkoll på vilka lag ni kunde få i vilken runda, men minns i en av rundorna nu i somras när någon skåning jämrade sig över vilken otur ni återigen hade samtidigt som ni lyckades undvika BATE borisov (som typ tagit sig till gruppspelet 3-4 gånger senaste åren). du har nog inte läst kvaltrådarna tillräckligt noga om det undgått dig att ett gäng MFFare konstant verkar tro att ni fick "svåraste lottningen som vanligt" var och varannan gång.
Senast redigerad av M.S 2015-10-26 kl. 17:44.
Citera
2015-10-26, 17:42
Bannlyst
Citat:
skiter väl i vad ni inte ville lottas emot. det får ni gärna tycka hur ni vill. men det är ju bara rent idiotiskt att tro att salzburg - ett lag som misslyckas år efter år i CL-kvalet - skulle vara någon slags mardrömslottning. ett jävla choke-lag av hög rang. lyckades ju som föregående postare skrev inte ens slå minsk i play-offen.
Summa summarum AIK hade inte haft en syl i vädret gentemot dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in