2015-10-26, 06:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Javisst kan det vara utan negativa spår men varför omnämns inte detta i media? Att han är ostraffad hemma i Litauen (förutom en TV som försvann för längesedan) har ju blivit omnämnt mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är väldigt positivt från familjen - de reser till byn och intervjuar familjen och grannar uttalar sig i andra artiklar samt att han är ostraffad. Sen är det en flerårig svart fläck och så kommer positiva AJ in i bilden som arbetsgivare. Det där kvantskuttet begriper jag mig inte på med tanke hur media agerar annars och gräver sig in mellan barken och träd.

Ja, det verkar inte vara så puttinuttigt som det framställdes i media - och Uppdrag granskning om Lost Years är nog högst relevant.
Han kör rattfull, i en bil i dåligt skick som är oförsäkrad i England. Lämnar fel namn (Porcius Renaldas 800303) då fingeravtryck tas 7 oktober 2006.
NB har varit våldsam mot sin förra fru.
NB provocerade för att slåss på fyllan i 20-års åldern. Han letade anledningar, det var många som åkte på stryk.

Impulsiv, lättirriterad, vredesutbrott
NB beskrivs som impulsiv, blir väldigt irriterad om nåt inte funkar. Han får vredesutbrott.
På fyllan letar han anledningar till att använda fula ord, han har trakasserat IB en halv natt. Han knuffar henne samt slår till henne på knät. Han talar nedsättande om IB, säger att han är missnöjd med henne. Han har enligt IB försökt slå henne en gång, vilket hon lyckades avstyra.
AB är rädd för honom, undviker gräl. Han förändras rejält.

Inställsam, fjäskar, tar åt sig äran för det andra utfört
NB är inställsam - gör det han ombeds direkt och lovar runt. Han fjäskar för svenskar.
Han tar åt sig äran för saker AB egentligen utfört.

NB förändras efter den 7 juni - nervös, irriterad, sover ej, förvirrad
Lättirriterad, sover inte på nätterna, gör inte det som behövs på jobbet. Beskrivs som väldigt förvirrad, orolig och nervös. AB förstår inte varför NB verkar så bekymrad över att en okänd flicka försvunnit och säger att det vore väl en annan sak om det vore hans dotter.
Samtidigt säger NB när han iakttar söket runt hemmet att "om det skulle börja regna då skulle dom sluta och gå runt här" - vilket AB då uppfattar som motsägelsefullt. Han brukar spela dataspel på varje rast men ingenting under sökveckan. Han kedjeröker och AB säger att han satt ute och grubblade.
Enligt IB dricker han öl hela veckan och vägrar äta.
NB ber dem ljuga - dels inte berätta att han tvättat kläder samt säga att han var hemma kl 18.
Senast redigerad av develi 2015-10-26 kl. 07:06.
2015-10-26, 06:26
Medlem
Frågan finns säkert här tidigare men hur transporterades Lisa? Det verkar ju inte finnas minsta spår i NB:s bil. Har han rullat in henne i plast och sen bränt plasten? Det är ett mysterium.
2015-10-26, 06:56
Medlem
något som jag undrar lite . levde Lisa när han hängde upp henne ,och varför sa hon nu är det klart. Fina vackra Lisa ,varför ,,,....
2015-10-26, 07:11
Bannlyst
Nu har jag läst alla sidor i Fup och jag kan bara konstatera en enda sak och det är att om inte NB får livstids fängelse efter denna utredning så är det tidernas största rättsskandal.

Mycket gedigen och bra undersökning måste ge cred till alla inblandade i fallet.

Och kan medge att det var nära till tårar många ggr under läsandet av Fup. Räckte att jag såg Lisas grejer som hjälm och moppe och annat så tänker man bara : Stackars fina lilla tjej, Varför?

NB han borde fan torteras och sedan avrättas långsamt och med mycket smärta. Jävla as . Alla tre de här äckliga Litauerna kan dra åt helvete.

När man sett alla äckliga ställen i fup vidriga bostäder , förråd och liknande så fick det mig långsökt att tänka på filmen "Den sista färden " ni vet killen med banjon och dom andra tokstollarna.
2015-10-26, 07:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
vad får dig att tro att han runkat innan han avlämnar spår på trosan?
Jag tror han tog fram sin äckelpenis och drog längs trosan när hon hängde och sprattlade och sen valde att han att gå en bit ifrån för att se sitt verk och runkade till åsynen
Direkt kontakt borde väl överfört DNA från NB likaväl? Speciellt om han var så skitig och k*t/sekret.
Ter sig i mitt tycke som indirekt överföring av IB:s DNA. Nåt material eller nån yta hon vidrört överför DNA på framsidan av LH:s trosor.
2015-10-26, 07:28
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Han har högst sannolikt tagit i sin kletiga kuk som han inte tvättat efter att knullat dagen innan. Sen tar han på trosan av någon anledning, och vips, fruns sekret på trosan.

Tror ni inte dna på trosorna kan ha kommit när NB drar av BO de två byxorna.
...
När man tar av sig byxorna så är det oftast ett plagg i taget... Först så drar han ner adidas byxor, sedan jeans, sedan trosor.
Skulle man dra ner alla tre plaggen samtidigt skulle det bli försvårt / mycket motstånd.
2015-10-26, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Direkt kontakt borde väl överfört DNA från NB likaväl? Speciellt om han var så skitig och k*t/sekret.
Ter sig i mitt tycke som indirekt överföring av IB:s DNA. Nåt material eller nån yta hon vidrört överför DNA på framsidan av LH:s trosor.

Hur förklarar du att även AB:s DNA hittades, på silvertejpen? Kan de ha gjort detta tillsammans alla tre?
2015-10-26, 07:44
Medlem
om det är så att hon levde när hon blev upphäng ,då är det är detta något av det värsta jag läst-,jag tror det var en ensam gm ,,dom andra är inte inblandade
2015-10-26, 07:49
Medlem
LH:s kropp låg i ett smalt skåp med massor av kläder son tillhör litauerna. Kan inte DNA indirekt ha överförts från NB och IB till silvertejp och LH:s trosor? Man måste vända på alla stenar och inte döma NB i förhand. Det kan finnas brister i utredningen och ingen vill att den riktigare mördaren går lös.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur förklarar du att även AB:s DNA hittades, på silvertejpen? Kan de ha gjort detta tillsammans alla tre?
2015-10-26, 07:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
TV4 Play: Experten om Lisa Holm-rättegången: ”Ser gynnsamt ut för åklagaren”
Citat:
Lisa Holm-rättegången inleds på onsdag. Sven-Erik Alhem, tidigare åklagare om bevisläget.
Längd 3:48 min
2015-10-26, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
om det är så att hon levde när hon blev upphäng ,då är det är detta något av det värsta jag läst-,jag tror det var en ensam gm ,,dom andra är inte inblandade

Obduktionen visar att dödsorsaken är hängning. Det finns sätt man ser om det varit hängning eller strypning med snara.
2015-10-26, 07:53
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Eftersom hon enligt utredningen dog av hängning måste hon ha levt när hon hängdes. Hon ströps väl av snöret, som också knäckte tungbenet, när hon hissades upp till röret där ett av hennes hårstrån hittades. Däremot lindade gärningsmannen uppenbarligen på silvertejpen (fem varv runt huvudet) när hon hängde i snöret, och då var hon säkert redan död. Hon har alltså inte kvävts av tejpen.
Senast redigerad av angladotter 2015-10-26 kl. 07:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in