2015-10-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Den enklaste förklaringen borde vara att han hade fruns DNA på händerna. Jag skulle tro att det är det absolut vanligaste mediumet som vidarebefordrar transfererat DNA rent allmänt. Om det är så här kan bara bli en rimlig gissning, men det stämmer väl logiskt och empiriskt.

Fruns vaginala DNA lär ju ha kommit från hans penis. Sannolikt har han haft den i LHs trosor då fruns vaginala DNA hittades där.

Ytterst udda fall detta, inte mycket logik i något. Och att han hunnit göra så mycket på så lite tid dessutom. Han spred dessutom ledtrådar längs med transportvägen, detta tyder på kraftig stress. Att sedan vara så lugn när han var tillbaka är ännu konstigare.

Riktigt udda fall detta...
...hoppas man får veta vad som har hänt, tyvärr berättar inte bevisen tillräckligt...
2015-10-25, 22:58
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om du hade följt tråden hade du förstått att dessa bevis kan ha uppstått när NB städade efter mordet.

Jag läste FUPEN igår, finns inget sådant som du påstår som står där i.
2015-10-25, 22:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Jag läste FUPEN igår, finns inget sådant som du påstår som står där i.
Nej, där finns inget scenario. Finns det något bevis som motsäger det jag säger?
2015-10-25, 23:00
Bannlyst
Här måste ju en strid uppstått mellan Lisa och NB då det hittats blod från båda här.

http://i.imgur.com/fsAZS46.jpg
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Nej..detta var en scenario jag fick för mig efter jag läst fuppen...att hon var påklädd med kläderna ut och in. Och då måste någon först dragit av dem...

Det skulle då ha framkommit tydligare i FUPen, tack då vet jag.
Medlem
madtops avatar
Citat:
Men om han lämnade säteriet kl 18:50 så hade han redan alibi för mordet, så då fanns det ingen anledning att kolla hans alibi. De kollade hans alibi för inblandning, och han har inte alibi för lika lång tid som NB har för mordet. Så hans alibi är inte kollat.

Nej jag tror inte de kollade hans alibi "för inblandning". Polisen har utrett ett mord och varit noggranna med att kolla vilka som inte kan ha utfört mordet.

Möjligen har du en poäng i att de inte avfärdat hela regionens människor för att vara inblandade i "inblandning". Och på temat undrar jag om du har koll på om polisen kollat upp om Svensson på Storgatan i Lidköping har alibi för tiden 19:22 - 19:31?
2015-10-25, 23:01
Medlem
Snowsmiles avatar
Semi erkännande:

Du har ju avsatt blod, var någonstans på kroppen blödde du?

Ja det kunde va från ja från mina sår, sen jag skadar mig rätt så ofta på jobbet.

FUP, 1705, deras sida 1667
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Nej. byxorna vad neddragna till anklarna och tröjan var uppdragen. Jackan o något till var kastat i rishögen.

Finns ingen anledning att göra det, och även om han gjort det så spelar det ingen roll.

Gör det väl om det finns dna från någon av litauerna på nycklarna har det väl en jävla betydelse eller är du helt pantad?

Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Nej, där finns inget scenario. Finns det något bevis som motsäger det jag säger?

Nej men det känns som du påstår att NB skulle vara oskyldig när det finns massa bevisning från NFC!
2015-10-25, 23:02
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Håller med om det du skriver - efter att ha läst hela Fup:en. Visst förstår de att Nerijus är skyldig och ibland vill de berätta mer men lojaliteten sätter stopp. Tänker då mer på lojaliteten mot hans familj, föräldrarna, inte mot honom. Sen är det här fallet så vansinnigt vidrigt och makabert så det måste vara otroligt svårt - rent känslomässigt och psykologiskt - att som nära anhörig ta till sig och acceptera att Nerijus gjort det här hemska. Tänk att få bilderna på den döda Lisa visade för sig, samtidigt som man får höra om DNA-bevisen och hur polisen tänkt att det gått till - att veta att man levt med det odjuret på nära håll, han som gjort det här mot Lisa - det måste vara obegripligt tungt, hur går man vidare?!

AB och Irina verkar också ganska så undergivna gentemot NB, det är liksom han som har kontrollen, det är han som har kontakten med arbetsgivaren - godsägaren&Co vet ju inte ens vad AB heter i förnamn, trots att han är anställd där. (framkom i förhören).

Irina och AB är i en beroendeställning till Nerijus som han nog utnyttjat. Man förstår också att de är ganska rädda för honom då han är lynnig och har kort stubin - speciellt när han är full. Sen ändras ju speciellt Irinas utsaga, men det blir ej trovärdigt. Irina beskriver också Aivaras i väldigt positiva ordalag - låter som att han är den som är god och snäll i familjen, även fast Irina inte säger rakt ut att Nerijus skulle vara "ond" för det.
AB ska också ha skyddat NB:s förra fru från honom, den kvinnan NB har barn med. Inte konstigt då kanske att han ej fått några uppgifter om var de bor.

Jag tror att de båda bröderna kan ha varit med om något hemskt i barndomen, något som hjälpt till att successivt forma Nerijus till det monster han nu blev...

Precis som du, så får jag uppfattningen att Nerijus är den som bestämmer bland trojkan. Dels på grund av att han behärskar engelska/svenska någorlunda bra, men inte de övriga två. Han är ju vidare äldst i gänget och det har framkommit att han anser att "mannen är husets överhuvud" eller någonting i den stilen. Sedan finns det andra aspekter kring de övriga tvås undergivenhet gentemot honom. Därav det initiala skyddet och försvaret av Nerijus.

Huruvida deras barndom har varit bra eller inte är svårt att säga, men det torde finnas förklaringar att söka i barndomen. Ett sådant här dåd uppstår inte bara över en natt. Det är någonting som växer fram...
2015-10-25, 23:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Nej. byxorna vad neddragna till anklarna och tröjan var uppdragen

Finns ingen anledning att göra det, och även om han gjort det så spelar det ingen roll.
jag är för trött nu för att hitta detta men har för mig att det vid något tillfälle, obduktion ? Sägs att hon är påklädd med utoch invänds kläder. Såväl adidasbyxorna som jeansen. Kanske var det då det talas om besudlingarnas placering...att de var på avigsidan men typ på utsidan...någon annan kanske kan kolla detta.
2015-10-25, 23:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
jag är för trött nu för att hitta detta men har för mig att det vid något tillfälle, obduktion ? Sägs att hon är påklädd med utoch invänds kläder. Såväl adidasbyxorna som jeansen. Kanske var det då det talas om besudlingarnas placering...att de var på avigsidan men typ på utsidan...någon annan kanske kan kolla detta.
Byxorna var neddragna till anklarna - när de lämnas in för undersökning har dock någon vrängt dem ut och in .. Troligen när de tagits av henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in