2015-10-25, 21:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganges
Tycker allt talar för att det är en person med ytterst stor lokalkännedom om både området och diverse byggnader. Att slumpmässigt famla sig fram till byssjan och gömma Lisa där ser jag som osannolikt. Och allt detta under knappa timmen. Han har helt enkelt använt sig av den kunskap han har om området och dess utrymmen och kom fram till att byssjan var bäst. Förmodligen enbart som ett tillfälligt gömställe men sedan körde det ihop sig för honom när sökpådraget körde igång. Rent praktiskt tycker jag man kan sålla bort alla som inte har direkt anknytning till gården. Även hans desperata försök att vilseleda M.P personal när dom började närma sig gömstället är märkligt.

Dumpningsplatserna är kanske inte så märkliga när allt kommer omkring. Det kan faktiskt vara så att pärlbandet med föremål, byssjan, rishögen med mera är vad man kan kalla för en plantering i syfte att rikta misstanken mot en viss person.

Peka ut sig själv, nope! Tillfällig lagringsplats, njet! Ont om tid, nja, kan säkert vara så, men jag tror att svaret ser ut så här:

2015-10-25, 21:09
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men vi vill heller inte ha några mer Thomas Quick- eller Mats Alm/Linda Chen-domar. Ytterligheter i absurdum. Det är av yttersta vikt att frågetecknen är utredda innan rättegång.

Om nu NB ser sin chans under rättegången och plötsligt säger att hon bara dog, att hon kunde andas, men bara slutade. Vad händer då med uppsåtet?

Hon bara dog helt enkelt - " jag gjorde ingenting" .

" Visserligen använde jag en snara och tejpade för mun och näsa - och så dog hon bara".

Jag tror f.ö att han onanerade i lampskärmen medan han tittade på Lisa. Lade sedan lampskärmen i handfatet för att fixa till och ta bort spår senare men fick ingen chans. Vågade inte närma sig ladan av rädsla att bli påkommen.
2015-10-25, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
var är källan att denna styvson varit på plats? han var tydligen inte med på middagen...

GJ bor i Spanien men har en son i Stlm. Han var på studentfest i Ornäs tillsammans med sin dotter. De kom till pappa AJ runt kl 19 på söndagen tillsammans med sin dotter.
2015-10-25, 21:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Häpnandsväckande skruvad teori, finns alt. tråd för den sortens spekulationer, att du gått mot strömmen från första början är inget nytt, det finns graverande bevis för N.B:s skuld för mordet på Lisa, det ignorerar du, man har inte hittat spår efter Lisa i fordonet och hur transporten från slaktrummet till Martorp gått till annat än vittnen som sett han köra, men det vill du ha honom till att ha gjort; "städat" som isåfall rubriceras som brott mot griftefriden, han är åtalad för mord, och sannolikt har han gjort det här ensam, som fan läser bibeln.....nu ska jag ta och försöka hålla mej från att svara på dina provocerande inlägg, inte mata trollet
Med risk för att låta tjatig, vad finns det för bevis på att NB har mördat? Jag har inte läst hela FUP ännu, men hittills har jag inte hittat något. Har du? I så fall vad?
2015-10-25, 21:10
Medlem
Razor-sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du är lika fel ute som vanligt. Du försöker göra om saker och ting till någonting det
aldrig varit.

Jag har försökt förklara för dig tidigare med ledning av fakta i målet men det går tydligen
inte in i huvudet på dig: Det var ingenting som skulle se ut som ett sexmord, det var ett
sexmord som Lisa Holm utsattes för
och ingenting annat. Är det så svårt att begripa?
Ett utstuderat lustmördande och jag har nu gjort mig en bra bild över hur förloppet bör
ha sett ut. Du kan sen hyckla upprördhet bäst du vill över att jag utsätter läsare
för groteska detaljbeskrivningar kring dramat. Nu har vi en gärningsbeskrivning att tillgå,
någonting påtagligt att utgå ifrån och det blir enligt följande som jag finner rimligt och
jag lägger det i en spoiler för det bjuder emot att ha det helt öppet här:

Absolut ingenting tyder på någonting annat än att här har en ond sexualsadist med
mord på programmet slagit ner i idyllen och förverkligat sina sjuka, hemska fantasier.

Sen kan du inbilla dig nåt annat förvisso. Bara för att du inte förmår greppa verkligheten
som den ter sig. Om några månader är det baltiska monstret satt på anstalt och han bör
ALDRIG MER släppas ut i något samhälle. Han är alldeles för ond och farlig för nåt sånt.

Jobbigt bra sammanfattning här. Svårt att hitta sakfel och något som talar emot detta scenario.
2015-10-25, 21:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
En MYCKET farlig och ond person!

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du är lika fel ute som vanligt. Du försöker göra om saker och ting till någonting det
aldrig varit.

Jag har försökt förklara för dig tidigare med ledning av fakta i målet men det går tydligen
inte in i huvudet på dig: Det var ingenting som skulle se ut som ett sexmord, det var ett
sexmord som Lisa Holm utsattes för
och ingenting annat. Är det så svårt att begripa?
Ett utstuderat lustmördande och jag har nu gjort mig en bra bild över hur förloppet bör
ha sett ut. Du kan sen hyckla upprördhet bäst du vill över att jag utsätter läsare
för groteska detaljbeskrivningar kring dramat. Nu har vi en gärningsbeskrivning att tillgå,
någonting påtagligt att utgå ifrån och det blir enligt följande som jag finner rimligt och
jag lägger det i en spoiler för det bjuder emot att ha det helt öppet här:

Absolut ingenting tyder på någonting annat än att här har en ond sexualsadist med
mord på programmet slagit ner i idyllen och förverkligat sina sjuka, hemska fantasier.

Sen kan du inbilla dig nåt annat förvisso. Bara för att du inte förmår greppa verkligheten
som den ter sig. Om några månader är det baltiska monstret satt på anstalt och han bör
ALDRIG MER släppas ut i något samhälle. Han är alldeles för ond och farlig för nåt sånt.

Denna text i spoilern tycker jag låter fullt möjligt och troligt att det gick till på det sätt när han först rövade bort LH och sedan mördade henne. Hennes dödskamp lär ha varit mycket njutningsfull för lustmördaren medan han stod där och onanerade. Kanske hans bästa orgasm någonsin? Han hade säkert hoppats på att han skulle haft mera tid till sitt förfogande så att han hade fått "ha det skönt" litet längre.

Jag tror att det är själva infångandet (kattens lek med råttan), tejpandet (avpersonifieringen) och slutligen hängandet i snaran (dödskampen) är något som han har fantiserat om länge och att han inte längre kunde stå tillbaka för dessa mycket starka fantasier. Om han nu inte redan har gjort detta en eller flera gånger tidigare i andra länder på liknande sätt?

Du har helt rätt i det att Nerijus är alldeles för farlig och ond för att någonsin mera vistas ute i frihet i något samhälle. Han hör hemma inlåst bakom murarna - åtminstone tills det ev. är dags för långvården. Om han nu skulle leva så länge?

Tyvärr är det en hel del som vi aldrig kommer att få reda. Den ende som vet vad som skedde i detalj är Nerijus själv. Irina och AB vet troligtvis också en del men inte allt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-25 kl. 21:14.
2015-10-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Jag kan bekräfta det senare....har sett alltför många "duktiga" balters yrkeskunnande....
Har oxå upplevt det, mängder med fel, jag är fruktansvärt dålig på att känna igen folk men tror NB och AB varit i krokarna här i Hälsingland och bytt fönster
2015-10-25, 21:13
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag hoppas, skrev jag. Men rättsmedicinaren kände till omständigheterna kring fyndet

och det kan ha påverkat valet av dödsorsak. Jag känner inte till skillnaderna vid obduktion efter strypning och hängning.

varning dock för bilderna...
2015-10-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Säger Arne ja. Allt vad Arne säger är sant anser utredarna.

Självklart! AJ är ju rikeman så allt som kommer från honom måste ju var sant. Inte kan man sätta sig upp mot en så fiiiiiiiin greve!
2015-10-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför tror du att advokaten ställer den fråga hon gör till SH i tilläggsprotokollet?

Förstår inte vart du vill komma med frågan, den får du utveckla.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
GJ bor i Spanien men har en son i Stlm. Han var på studentfest i Ornäs tillsammans med sin dotter. De kom till pappa AJ runt kl 19 på söndagen tillsammans med sin dotter.

om jag förstått de den som som stack till Dubaih handla om en styvson till AJ dvs hans nya spanska fruns son...men jag tar hans varande på plats som en trådsanning då inte tycks finnas en endaste människa som sett honom.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana

varning dock för bilderna...
Strypning med snara, ja. Men hur ser det ut efter strypning med händerna, med hängning efteråt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in