Tycker allt talar för att det är en person med ytterst stor lokalkännedom om både området och diverse byggnader. Att slumpmässigt famla sig fram till byssjan och gömma Lisa där ser jag som osannolikt. Och allt detta under knappa timmen. Han har helt enkelt använt sig av den kunskap han har om området och dess utrymmen och kom fram till att byssjan var bäst. Förmodligen enbart som ett tillfälligt gömställe men sedan körde det ihop sig för honom när sökpådraget körde igång. Rent praktiskt tycker jag man kan sålla bort alla som inte har direkt anknytning till gården. Även hans desperata försök att vilseleda M.P personal när dom började närma sig gömstället är märkligt.
Dumpningsplatserna är kanske inte så märkliga när allt kommer omkring. Det kan faktiskt vara så att pärlbandet med föremål, byssjan, rishögen med mera är vad man kan kalla för en plantering i syfte att rikta misstanken mot en viss person.
Peka ut sig själv, nope! Tillfällig lagringsplats, njet! Ont om tid, nja, kan säkert vara så, men jag tror att svaret ser ut så här:
Jag tror att NB planterade föremål och kropp i ett försök att rikta misstanken mot en person med en brun bil, nämligen CB som jobbar på Martorps gård.
Men vi vill heller inte ha några mer Thomas Quick- eller Mats Alm/Linda Chen-domar. Ytterligheter i absurdum. Det är av yttersta vikt att frågetecknen är utredda innan rättegång.
Om nu NB ser sin chans under rättegången och plötsligt säger att hon bara dog, att hon kunde andas, men bara slutade. Vad händer då med uppsåtet?
Hon bara dog helt enkelt - " jag gjorde ingenting" .
" Visserligen använde jag en snara och tejpade för mun och näsa - och så dog hon bara".
Jag tror f.ö att han onanerade i lampskärmen medan han tittade på Lisa. Lade sedan lampskärmen i handfatet för att fixa till och ta bort spår senare men fick ingen chans. Vågade inte närma sig ladan av rädsla att bli påkommen.
var är källan att denna styvson varit på plats? han var tydligen inte med på middagen...
GJ bor i Spanien men har en son i Stlm. Han var på studentfest i Ornäs tillsammans med sin dotter. De kom till pappa AJ runt kl 19 på söndagen tillsammans med sin dotter.
Häpnandsväckande skruvad teori, finns alt. tråd för den sortens spekulationer, att du gått mot strömmen från första början är inget nytt, det finns graverande bevis för N.B:s skuld för mordet på Lisa, det ignorerar du, man har inte hittat spår efter Lisa i fordonet och hur transporten från slaktrummet till Martorp gått till annat än vittnen som sett han köra, men det vill du ha honom till att ha gjort; "städat" som isåfall rubriceras som brott mot griftefriden, han är åtalad för mord, och sannolikt har han gjort det här ensam, som fan läser bibeln.....nu ska jag ta och försöka hålla mej från att svara på dina provocerande inlägg, inte mata trollet
Med risk för att låta tjatig, vad finns det för bevis på att NB har mördat? Jag har inte läst hela FUP ännu, men hittills har jag inte hittat något. Har du? I så fall vad?
Du är lika fel ute som vanligt. Du försöker göra om saker och ting till någonting det
aldrig varit.
Jag har försökt förklara för dig tidigare med ledning av fakta i målet men det går tydligen
inte in i huvudet på dig: Det var ingenting som skulle se ut som ett sexmord, det var ett
sexmord som Lisa Holm utsattes för och ingenting annat. Är det så svårt att begripa?
Ett utstuderat lustmördande och jag har nu gjort mig en bra bild över hur förloppet bör
ha sett ut. Du kan sen hyckla upprördhet bäst du vill över att jag utsätter läsare
för groteska detaljbeskrivningar kring dramat. Nu har vi en gärningsbeskrivning att tillgå,
någonting påtagligt att utgå ifrån och det blir enligt följande som jag finner rimligt och
jag lägger det i en spoiler för det bjuder emot att ha det helt öppet här:
NB för under knivhot LH till ladan. Var han befunnit sig innan angreppet påbörjas kan
man diskutera förvisso. Nån stund gömd bakom containern i väntan på mopedinnehavarens
ankomst eller passar han på raskt när han ser Lisas arbetskamrater ge sig av och hon
blir ensam kvar på platsen. Han har sitt speciella utsiktsrum över caféet som vi vet där
diverse efterlämningar säkrats på väggar och inuti lampskärm med golv också kanske.
Han har förberett sig på den här stunden. Vet exakt var dådet ska utföras. Har sin snara,
silvertejp och kniv redo.
När han väl fått in LH i ladan och utom synhåll från vägen sparkar han till flickan i
knävecket så att hon ramlar omkull. Han sliter ner hennes pösiga jacka mot midjan till så att
armarna förhindras från fri rörlighet. Snaran pressas över hennes huvud och dras åt vid halsen.
Där påbörjas tejpningen. Både för att få tyst på henne och genomdriva "objektifieringen"
av offret. Flera varv med silvertejpen. Andningsvägarna blockeras och redan här är Lisas
liv i verklig fara. Hon får ju ingen luft. Denna massiva tejpning inkluderar också halsen
som bekant och snöret fixeras uppåt.
Sedan sker snabb förflyttning in till själva skådeplatsen för det vedervärdiga lustmordet.
NB hanterar sitt nu helt hjälplösa offer som han vill. Hennes eventuella försök att
sparka med benen avvärjer han utan problem. Därpå genomför han upphängningen precis
som Bergakungen beskrev det i ett inlägg häromdagen.
Han lyfter upp LH, kastar över snöret och binder åt. Sedan drar han av jackan. Drar ner
byxor med trosor. Drar upp tröjan.
Nu har han iscensatt sin sjuka handling, den han länge velat uppleva i verkligheten.
Han ställer sig att betrakta den utdragna dödskampen som utspelas mitt fram för honom
samtidigt som han börjar börjar onanera och har lampskärmen beredd i andra handen.
Livet slocknar slutligen hos offret och mördaren har blivit tillfredsställd på mer än ett sätt.
Adrenalinpåslaget tvingar honom att göra en tarmtömning. Han plockar strax ner kroppen.
Emballerar på nåt sätt den, samlar ihop offrets saker. Placerar kroppen i bilens
bagageutrymme och drar därifrån. På vägen till Martorp kastas Lisas tillhörigheter ut
på ett mindre genomtänkt sätt då det sker under påtaglig stress.
Kroppen placeras i i det trånga skåpet. En temporär förvaring är det tänkt.
I stora drag vad jag föreställer mig hände den där hemska söndagskvällen.
Absolut ingenting tyder på någonting annat än att här har en ond sexualsadist med
mord på programmet slagit ner i idyllen och förverkligat sina sjuka, hemska fantasier.
Sen kan du inbilla dig nåt annat förvisso. Bara för att du inte förmår greppa verkligheten
som den ter sig. Om några månader är det baltiska monstret satt på anstalt och han bör
ALDRIG MER släppas ut i något samhälle. Han är alldeles för ond och farlig för nåt sånt.
Jobbigt bra sammanfattning här. Svårt att hitta sakfel och något som talar emot detta scenario.
Du är lika fel ute som vanligt. Du försöker göra om saker och ting till någonting det
aldrig varit.
Jag har försökt förklara för dig tidigare med ledning av fakta i målet men det går tydligen
inte in i huvudet på dig: Det var ingenting som skulle se ut som ett sexmord, det var ett
sexmord som Lisa Holm utsattes för och ingenting annat. Är det så svårt att begripa?
Ett utstuderat lustmördande och jag har nu gjort mig en bra bild över hur förloppet bör
ha sett ut. Du kan sen hyckla upprördhet bäst du vill över att jag utsätter läsare
för groteska detaljbeskrivningar kring dramat. Nu har vi en gärningsbeskrivning att tillgå,
någonting påtagligt att utgå ifrån och det blir enligt följande som jag finner rimligt och
jag lägger det i en spoiler för det bjuder emot att ha det helt öppet här:
NB för under knivhot LH till ladan. Var han befunnit sig innan angreppet påbörjas kan
man diskutera förvisso. Nån stund gömd bakom containern i väntan på mopedinnehavarens
ankomst eller passar han på raskt när han ser Lisas arbetskamrater ge sig av och hon
blir ensam kvar på platsen. Han har sitt speciella utsiktsrum över caféet som vi vet där
diverse efterlämningar säkrats på väggar och inuti lampskärm med golv också kanske.
Han har förberett sig på den här stunden. Vet exakt var dådet ska utföras. Har sin snara,
silvertejp och kniv redo.
När han väl fått in LH i ladan och utom synhåll från vägen sparkar han till flickan i
knävecket så att hon ramlar omkull. Han sliter ner hennes pösiga jacka mot midjan till så att
armarna förhindras från fri rörlighet. Snaran pressas över hennes huvud och dras åt vid halsen.
Där påbörjas tejpningen. Både för att få tyst på henne och genomdriva "objektifieringen"
av offret. Flera varv med silvertejpen. Andningsvägarna blockeras och redan här är Lisas
liv i verklig fara. Hon får ju ingen luft. Denna massiva tejpning inkluderar också halsen
som bekant och snöret fixeras uppåt.
Sedan sker snabb förflyttning in till själva skådeplatsen för det vedervärdiga lustmordet.
NB hanterar sitt nu helt hjälplösa offer som han vill. Hennes eventuella försök att
sparka med benen avvärjer han utan problem. Därpå genomför han upphängningen precis
som Bergakungen beskrev det i ett inlägg häromdagen.
Han lyfter upp LH, kastar över snöret och binder åt. Sedan drar han av jackan. Drar ner
byxor med trosor. Drar upp tröjan.
Nu har han iscensatt sin sjuka handling, den han länge velat uppleva i verkligheten.
Han ställer sig att betrakta den utdragna dödskampen som utspelas mitt fram för honom
samtidigt som han börjar börjar onanera och har lampskärmen beredd i andra handen.
Livet slocknar slutligen hos offret och mördaren har blivit tillfredsställd på mer än ett sätt.
Adrenalinpåslaget tvingar honom att göra en tarmtömning. Han plockar strax ner kroppen.
Emballerar på nåt sätt den, samlar ihop offrets saker. Placerar kroppen i bilens
bagageutrymme och drar därifrån. På vägen till Martorp kastas Lisas tillhörigheter ut
på ett mindre genomtänkt sätt då det sker under påtaglig stress.
Kroppen placeras i i det trånga skåpet. En temporär förvaring är det tänkt.
I stora drag vad jag föreställer mig hände den där hemska söndagskvällen.
Absolut ingenting tyder på någonting annat än att här har en ond sexualsadist med
mord på programmet slagit ner i idyllen och förverkligat sina sjuka, hemska fantasier.
Sen kan du inbilla dig nåt annat förvisso. Bara för att du inte förmår greppa verkligheten
som den ter sig. Om några månader är det baltiska monstret satt på anstalt och han bör
ALDRIG MER släppas ut i något samhälle. Han är alldeles för ond och farlig för nåt sånt.
Denna text i spoilern tycker jag låter fullt möjligt och troligt att det gick till på det sätt när han först rövade bort LH och sedan mördade henne. Hennes dödskamp lär ha varit mycket njutningsfull för lustmördaren medan han stod där och onanerade. Kanske hans bästa orgasm någonsin? Han hade säkert hoppats på att han skulle haft mera tid till sitt förfogande så att han hade fått "ha det skönt" litet längre.
Jag tror att det är själva infångandet (kattens lek med råttan), tejpandet (avpersonifieringen) och slutligen hängandet i snaran (dödskampen) är något som han har fantiserat om länge och att han inte längre kunde stå tillbaka för dessa mycket starka fantasier. Om han nu inte redan har gjort detta en eller flera gånger tidigare i andra länder på liknande sätt?
Du har helt rätt i det att Nerijus är alldeles för farlig och ond för att någonsin mera vistas ute i frihet i något samhälle. Han hör hemma inlåst bakom murarna - åtminstone tills det ev. är dags för långvården. Om han nu skulle leva så länge?
Tyvärr är det en hel del som vi aldrig kommer att få reda. Den ende som vet vad som skedde i detalj är Nerijus själv. Irina och AB vet troligtvis också en del men inte allt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-25 kl. 21:14.
Jag kan bekräfta det senare....har sett alltför många "duktiga" balters yrkeskunnande....
Har oxå upplevt det, mängder med fel, jag är fruktansvärt dålig på att känna igen folk men tror NB och AB varit i krokarna här i Hälsingland och bytt fönster
GJ bor i Spanien men har en son i Stlm. Han var på studentfest i Ornäs tillsammans med sin dotter. De kom till pappa AJ runt kl 19 på söndagen tillsammans med sin dotter.
om jag förstått de den som som stack till Dubaih handla om en styvson till AJ dvs hans nya spanska fruns son...men jag tar hans varande på plats som en trådsanning då inte tycks finnas en endaste människa som sett honom.