Jag skrev också den teorin i ett inlägg. De hade ju ett antal hemma. Men samtidigt var det väl ingen DNA-träff på eller i könet utan bara på troskanten.
Det var inte NB och IB som hade det. Det var en boende i nåt torp.
Det talar för att hon var död när hon hängdes, och att syftet med hängningen var att dölja ett strypmord som självmord. Tejpen och oordningen av kläderna kom senare för att det skulle se ut som sexmord.
Du är lika fel ute som vanligt. Du försöker göra om saker och ting till någonting det
aldrig varit.
Jag har försökt förklara för dig tidigare med ledning av fakta i målet men det går tydligen
inte in i huvudet på dig: Det var ingenting som skulle se ut som ett sexmord, det var ett
sexmord som Lisa Holm utsattes för och ingenting annat. Är det så svårt att begripa?
Ett utstuderat lustmördande och jag har nu gjort mig en bra bild över hur förloppet bör
ha sett ut. Du kan sen hyckla upprördhet bäst du vill över att jag utsätter läsare
för groteska detaljbeskrivningar kring dramat. Nu har vi en gärningsbeskrivning att tillgå,
någonting påtagligt att utgå ifrån och det blir enligt följande som jag finner rimligt och
jag lägger det i en spoiler för det bjuder emot att ha det helt öppet här:
NB för under knivhot LH till ladan. Var han befunnit sig innan angreppet påbörjas kan
man diskutera förvisso. Nån stund gömd bakom containern i väntan på mopedinnehavarens
ankomst eller passar han på raskt när han ser Lisas arbetskamrater ge sig av och hon
blir ensam kvar på platsen. Han har sitt speciella utsiktsrum över caféet som vi vet där
diverse efterlämningar säkrats på väggar och inuti lampskärm med golv också kanske.
Han har förberett sig på den här stunden. Vet exakt var dådet ska utföras. Har sin snara,
silvertejp och kniv redo.
När han väl fått in LH i ladan och utom synhåll från vägen sparkar han till flickan i
knävecket så att hon ramlar omkull. Han sliter ner hennes pösiga jacka mot midjan till så att
armarna förhindras från fri rörlighet. Snaran pressas över hennes huvud och dras åt vid halsen.
Där påbörjas tejpningen. Både för att få tyst på henne och genomdriva "objektifieringen"
av offret. Flera varv med silvertejpen. Andningsvägarna blockeras och redan här är Lisas
liv i verklig fara. Hon får ju ingen luft. Denna massiva tejpning inkluderar också halsen
som bekant och snöret fixeras uppåt.
Sedan sker snabb förflyttning in till själva skådeplatsen för det vedervärdiga lustmordet.
NB hanterar sitt nu helt hjälplösa offer som han vill. Hennes eventuella försök att
sparka med benen avvärjer han utan problem. Därpå genomför han upphängningen precis
som Bergakungen beskrev det i ett inlägg häromdagen.
Han lyfter upp LH, kastar över snöret och binder åt. Sedan drar han av jackan. Drar ner
byxor med trosor. Drar upp tröjan.
Nu har han iscensatt sin sjuka handling, den han länge velat uppleva i verkligheten.
Han ställer sig att betrakta den utdragna dödskampen som utspelas mitt fram för honom
samtidigt som han börjar börjar onanera och har lampskärmen beredd i andra handen.
Livet slocknar slutligen hos offret och mördaren har blivit tillfredsställd på mer än ett sätt.
Adrenalinpåslaget tvingar honom att göra en tarmtömning. Han plockar strax ner kroppen.
Emballerar på nåt sätt den, samlar ihop offrets saker. Placerar kroppen i bilens
bagageutrymme och drar därifrån. På vägen till Martorp kastas Lisas tillhörigheter ut
på ett mindre genomtänkt sätt då det sker under påtaglig stress.
Kroppen placeras i i det trånga skåpet. En temporär förvaring är det tänkt.
I stora drag vad jag föreställer mig hände den där hemska söndagskvällen.
Absolut ingenting tyder på någonting annat än att här har en ond sexualsadist med
mord på programmet slagit ner i idyllen och förverkligat sina sjuka, hemska fantasier.
Sen kan du inbilla dig nåt annat förvisso. Bara för att du inte förmår greppa verkligheten
som den ter sig. Om några månader är det baltiska monstret satt på anstalt och han bör
ALDRIG MER släppas ut i något samhälle. Han är alldeles för ond och farlig för nåt sånt.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-25 kl. 20:50.
Hundar markerade på två ställen (tror jag det var), i huset Blomberg 10. Men det stod inget om resultaten från de tops som togs från de besudlingarna, eller missade jag nåt?
Kan IBs DNA hamnat på BO genom plastad bilfärd. BO kanske befann sig på IBs plats i bilen?
Senast redigerad av julusa 2015-10-25 kl. 20:46.
Jag skrev också den teorin i ett inlägg. De hade ju ett antal hemma. Men samtidigt var det väl ingen DNA-träff på eller i könet utan bara på troskanten.
Stämmer att det bara var på troskanten. I vagina/anus påträffades inget DNA.
Ang vätskan i dunken o brottsplatsundersökning byssja betr skospår
Det är endast ett urval från NFC.s tekniska analys av spårsäkringar från byssjan som delges i denna FUP.
Det finns rubriker som Platsundersökning - kroppen som inte är med
Platsundersökning , beslag, fingeravtryck och skospår exempelvis.
Står att de går att få ut genom NFC men vet inte om man måste vara auktoriserad för det.
Ur FUP s 886
På golvet inne i boden iakttogs som dragspår i smutsen. De sträckte sig mellan ett[/]område i rummet intill och rummet med klädskåpet där kroppen var placerad. Innanför
]dörröppningen, på golvet i rummet intill sågs att ett område med mindre smuts och grus.[
Bortsett detta område var golvet täckt av damm, grus, rester av plast och avföring frå
råttor.
]På golvet iakttogs skospår i området framför klädskåpen. Invid klädskåpen fanns tre par
stövlar och på dessa fanns intorkad smuts. Skospår samt stövlarnas sulmönster
]dokumenterades med foto. Totalt fanns åtta klädskåp och kroppen anträffades i det[]
]fjärde sett från vänster. -
Ett avtryck finns på en fanerbit från boden som man sågat ut.
Så- Exempel på vad vi inte får se och därmed kan det finns än fler säkrade spår från NB i boden.
Det sägs att hela byssjan kommer att finns med under förhandlingarna, om de tänker ta den till rätten eller om den ska vara med på visning eller något liknande.
Vad beträffar dunken så är den till ca en tredjedel fylld med någon vätska, det syns bättre om man ljusar upp bilden och även som svartvit.
ed, kod raderat
Senast redigerad av PhDSalander 2015-10-25 kl. 21:14.
Du är lika fel ute som vanligt. Du försöker göra om saker och ting till någonting det
aldrig varit.
Jag har försökt förklara för dig tidigare med ledning av fakta i målet men det går tydligen
inte in i huvudet på dig: Det var ingenting som skulle se ut som ett sexmord, det var ett
sexmord som Lisa Holm utsattes för och ingenting annat. Är det så svårt att begripa?
Ett utstuderat lustmördande och jag har nu gjort mig en bra bild över hur förloppet bör
ha sett ut. Du kan sen hyckla upprördhet bäst du vill över att jag utsätter läsare
för groteska detaljbeskrivingar kring dramat. Nu har vi en gärningsbeskrivning att tillgå,
någonting påtagligt att utgå ifrån och det blir enligt följande som jag finner rimligt och
jag lägger det i en spoiler för det bjuder emot att ha det helt öppet här:
NB för under knivhot LH till ladan. Var han befunnit sig innan angreppet påbörjas kan
man diskutera förvisso. Nån stund gömd bakom containern i väntan på mopedinnehavarens
ankomst eller passar han på raskt när han ser Lisas arbetskamrater ge sig av och hon
blir ensam kvar på platsen. Han har sitt speciella utsiktsrum över caféet som vi vet där
diverse efterlämningar säkrats på väggar och inuti lampskärm med golv också kanske.
Han har förberett sig på den här stunden. Vet exakt var dådet ska utföras. Har sin snara,
silvertejp och kniv redo.
När han väl fått in LH i ladan och utom synhåll från vägen sparkar han till flickan i
knävecket så att hon ramlar omkull. Han sliter ner hennes pösiga jacka mot midjan till så att
armarna förhindras från fri rörlighet. Snaran pressas över hennes huvud och dras åt vid halsen.
Där påbörjas tejpningen. Både för att få tyst på henne och genomdriva "objektifieringen"
av offret. Flera varv med silvertejpen. Andningsvägarna blockeras och redan här är Lisas
liv i verklig fara. Hon får ju ingen luft. Denna massiva tejpning inkluderar också halsen
som bekant och snöret fixeras uppåt.
Sedan sker snabb förflyttning in till själva skådeplatsen för det vedervärdiga lustmordet.
NB hanterar sitt nu helt hjälplösa offer som han vill. Hennes eventuella försök att
sparka med benen avvärjer han utan problem. Därpå genomför han upphängningen precis
som Bergakungen beskrev det i ett inlägg häromdagen.
Han lyfter upp LH, kastar över snöret och binder åt. Sedan drar han av jackan. Drar ner
byxor med trosor. Drar upp tröjan.
Nu har han iscensatt sin sjuka handling, den han länge velat uppleva i verkligheten.
Han ställer sig att betrakta den utdragna dödskampen som utspelas mitt fram för honom
samtidigt som han börjar börjar onanera och har lampskärmen beredd i andra handen.
Livet slocknar slutligen hos offret och mördaren har blivit tillfredsställd på mer än ett sätt.
Adrenalinpåslaget tvingar honom att göra en tarmtömning. Han plockar strax ner kroppen.
Emballerar på nåt sätt den, samlar ihop offrets saker. Placerar kroppen i bilens
bagageutrymme och drar därifrån. På vägen till Martorp kastas Lisas tillhörigheter ut
på ett mindre genomtänkt sätt då det sker under påtaglig stress.
Kroppen placeras i i det trånga skåpet. En temporär förvaring är det tänkt.
I stora drag vad jag föreställer mig hände den där hemska söndagskvällen.
Absolut ingenting tyder på någonting annat än att här har en ond sexualsadist med
mord på programmet slagit ner i idyllen och förverkligat sina sjuka, hemska fantasier.
Sen kan du inbilla dig nåt annat förvisso. Bara för att du inte förmår greppa verkligheten
som den ter sig. Om några månader är det baltiska aset satt på anstalt och han bör
ALDRIG MER släppas ut i något samhälle. Han är alldeles för ond och farlig för nåt sånt.
Jag hoppas att du har fel, för om du har rätt led Lisa mycket.