Vad spelar det för roll om det inte är absolut säkert att hon dog av hängning, hon dog i alla fall hängande där eller strax före, det visar tekniska bevis utan tvivel. Lisas hårstrå på två meters höjd och GM:s blod på röret där hon hängde samt på repknuten blandat med Lisas DNA. Snöret/ repet fanns kvar runt hennes hals när hon hittades. Rosa jackan med blodfläckar på många ställen som visar DNA från NB och Lisa blandat. NB:s DNA på insidan av jeansen trots att hon hadé överdragsbyxor över jeansen.
Planterat blod ( om det nu är din hypotes) måste i så fall tas av NB:s venblod i ett särskilt heparinrör för att det inte ska koagulera.
Jag hoppas med hela mitt hjärta på livstids fängelse för NB. Försök se helheten, missa inte skogen för alla träd.
Du silar mygg och sväljer kameler!! Letar och letar in absurdum.
Men vi vill heller inte ha några mer Thomas Quick- eller Mats Alm/Linda Chen-domar. Ytterligheter i absurdum. Det är av yttersta vikt att frågetecknen är utredda innan rättegång.
Om nu NB ser sin chans under rättegången och plötsligt säger att hon bara dog, att hon kunde andas, men bara slutade. Vad händer då med uppsåtet?
Det är du som har fel! och fel har du haft i hela tråden.
De stod klart och tydligt att Lisa Holms dog av hängningen. Inte att hon var död innan. Det var en obduktionsrapport som konstaterade det.
Påstår du att den rapporten har fel och du har rätt?
Jag hoppas, skrev jag. Men rättsmedicinaren kände till omständigheterna kring fyndet
Citat:
Munnen och näsan och delar av ansiktet har varit fasttejpade med bred
silvertejp som avlägsnades av kriminaltekniker i samband med
platsundersökning. Runt halsen har en snara anträffats. Enligt uppgifter och
bilder har silvertejpen legat ovanpå snaran. Kläderna har tillvaratagits på
fyndplatsen av kriminaltekniker.
och det kan ha påverkat valet av dödsorsak. Jag känner inte till skillnaderna vid obduktion efter strypning och hängning.
Alla litauiska byggare är inte empatibefriade sexualsadistiska mördarmonster, men det tål att funderas på att det kan vara så att den som har en sådan problematik mycket väl kan tänkas hamna i den livssituation som NB hamnade i där han långt från normala samhälleliga sammanhang av social kontroll kommer att begå ett sådant här brott eller liknande.
Här ovan är några exempel på baltiska mördare i främmande land från senare tid med någorlunda liknande historier av brutala mord.
Tänk vad dyrt det blir att bygga villor nu med din skrämseltaktik. Hur lång hade förresten listan blivit om du om du istället lagt ut inhemska mördare?
Du är lika fel ute som vanligt. Du försöker göra om saker och ting till någonting det
aldrig varit.
Jag har försökt förklara för dig tidigare med ledning av fakta i målet men det går tydligen
inte in i huvudet på dig: Det var ingenting som skulle se ut som ett sexmord, det var ett
sexmord som Lisa Holm utsattes för och ingenting annat. Är det så svårt att begripa?
Ett utstuderat lustmördande och jag har nu gjort mig en bra bild över hur förloppet bör
ha sett ut. Du kan sen hyckla upprördhet bäst du vill över att jag utsätter läsare
för groteska detaljbeskrivningar kring dramat. Nu har vi en gärningsbeskrivning att tillgå,
någonting påtagligt att utgå ifrån och det blir enligt följande som jag finner rimligt och
jag lägger det i en spoiler för det bjuder emot att ha det helt öppet här:
NB för under knivhot LH till ladan. Var han befunnit sig innan angreppet påbörjas kan
man diskutera förvisso. Nån stund gömd bakom containern i väntan på mopedinnehavarens
ankomst eller passar han på raskt när han ser Lisas arbetskamrater ge sig av och hon
blir ensam kvar på platsen. Han har sitt speciella utsiktsrum över caféet som vi vet där
diverse efterlämningar säkrats på väggar och inuti lampskärm med golv också kanske.
Han har förberett sig på den här stunden. Vet exakt var dådet ska utföras. Har sin snara,
silvertejp och kniv redo.
När han väl fått in LH i ladan och utom synhåll från vägen sparkar han till flickan i
knävecket så att hon ramlar omkull. Han sliter ner hennes pösiga jacka mot midjan till så att
armarna förhindras från fri rörlighet. Snaran pressas över hennes huvud och dras åt vid halsen.
Där påbörjas tejpningen. Både för att få tyst på henne och genomdriva "objektifieringen"
av offret. Flera varv med silvertejpen. Andningsvägarna blockeras och redan här är Lisas
liv i verklig fara. Hon får ju ingen luft. Denna massiva tejpning inkluderar också halsen
som bekant och snöret fixeras uppåt.
Sedan sker snabb förflyttning in till själva skådeplatsen för det vedervärdiga lustmordet.
NB hanterar sitt nu helt hjälplösa offer som han vill. Hennes eventuella försök att
sparka med benen avvärjer han utan problem. Därpå genomför han upphängningen precis
som Bergakungen beskrev det i ett inlägg häromdagen.
Han lyfter upp LH, kastar över snöret och binder åt. Sedan drar han av jackan. Drar ner
byxor med trosor. Drar upp tröjan.
Nu har han iscensatt sin sjuka handling, den han länge velat uppleva i verkligheten.
Han ställer sig att betrakta den utdragna dödskampen som utspelas mitt fram för honom
samtidigt som han börjar börjar onanera och har lampskärmen beredd i andra handen.
Livet slocknar slutligen hos offret och mördaren har blivit tillfredsställd på mer än ett sätt.
Adrenalinpåslaget tvingar honom att göra en tarmtömning. Han plockar strax ner kroppen.
Emballerar på nåt sätt den, samlar ihop offrets saker. Placerar kroppen i bilens
bagageutrymme och drar därifrån. På vägen till Martorp kastas Lisas tillhörigheter ut
på ett mindre genomtänkt sätt då det sker under påtaglig stress.
Kroppen placeras i i det trånga skåpet. En temporär förvaring är det tänkt.
I stora drag vad jag föreställer mig hände den där hemska söndagskvällen.
Absolut ingenting tyder på någonting annat än att här har en ond sexualsadist med
mord på programmet slagit ner i idyllen och förverkligat sina sjuka, hemska fantasier.
Sen kan du inbilla dig nåt annat förvisso. Bara för att du inte förmår greppa verkligheten
som den ter sig. Om några månader är det baltiska monstret satt på anstalt och han bör
ALDRIG MER släppas ut i något samhälle. Han är alldeles för ond och farlig för nåt sånt.
Att det är ett sexualmord är inget snack om saken! Frågan är bara är han så jävla sjuk att syftet var att endast objektifiera henne för att sedan onanera när hon hänger där naken och blottad för att höjdpunkten är att se henne dö? Varför försökte han inte ha sex med henne etc.?
För om syftet endast var att se henne hänga där naken och blottad och samtidigt stå och onanera när en ung flickas liv rinner ut så måste han vara ganska unik för lilla Sverige?
Inte vanligt med den typen av mördare?
Jag vet att det finns sexual sadister men de vill ju ofta se sina offer plågas länge och torteras etc. kan det inte vara så att planen var att våldta henne, men av någon anledning så åkte hans maskering eller liknande av och han fick panik och ville få det att se ut som ett självmord, men att han sedan insåg att han måste göra sig av med kroppen pga av dna etc?
Alla litauiska byggare är inte empatibefriade sexualsadistiska mördarmonster, men det tål att funderas på att det kan vara så att den som har en sådan problematik mycket väl kan tänkas hamna i den livssituation som NB hamnade i där han långt från normala samhälleliga sammanhang av social kontroll kommer att begå ett sådant här brott eller liknande.
Du är lika fel ute som vanligt. Du försöker göra om saker och ting till någonting det
aldrig varit.
Jag har försökt förklara för dig tidigare med ledning av fakta i målet men det går tydligen
inte in i huvudet på dig: Det var ingenting som skulle se ut som ett sexmord, det var ett
sexmord som Lisa Holm utsattes för och ingenting annat. Är det så svårt att begripa?
Ett utstuderat lustmördande och jag har nu gjort mig en bra bild över hur förloppet bör
ha sett ut. Du kan sen hyckla upprördhet bäst du vill över att jag utsätter läsare
för groteska detaljbeskrivningar kring dramat. Nu har vi en gärningsbeskrivning att tillgå,
någonting påtagligt att utgå ifrån och det blir enligt följande som jag finner rimligt och
jag lägger det i en spoiler för det bjuder emot att ha det helt öppet här:
NB för under knivhot LH till ladan. Var han befunnit sig innan angreppet påbörjas kan
man diskutera förvisso. Nån stund gömd bakom containern i väntan på mopedinnehavarens
ankomst eller passar han på raskt när han ser Lisas arbetskamrater ge sig av och hon
blir ensam kvar på platsen. Han har sitt speciella utsiktsrum över caféet som vi vet där
diverse efterlämningar säkrats på väggar och inuti lampskärm med golv också kanske.
Han har förberett sig på den här stunden. Vet exakt var dådet ska utföras. Har sin snara,
silvertejp och kniv redo.
När han väl fått in LH i ladan och utom synhåll från vägen sparkar han till flickan i
knävecket så att hon ramlar omkull. Han sliter ner hennes pösiga jacka mot midjan till så att
armarna förhindras från fri rörlighet. Snaran pressas över hennes huvud och dras åt vid halsen.
Där påbörjas tejpningen. Både för att få tyst på henne och genomdriva "objektifieringen"
av offret. Flera varv med silvertejpen. Andningsvägarna blockeras och redan här är Lisas
liv i verklig fara. Hon får ju ingen luft. Denna massiva tejpning inkluderar också halsen
som bekant och snöret fixeras uppåt.
Sedan sker snabb förflyttning in till själva skådeplatsen för det vedervärdiga lustmordet.
NB hanterar sitt nu helt hjälplösa offer som han vill. Hennes eventuella försök att
sparka med benen avvärjer han utan problem. Därpå genomför han upphängningen precis
som Bergakungen beskrev det i ett inlägg häromdagen.
Han lyfter upp LH, kastar över snöret och binder åt. Sedan drar han av jackan. Drar ner
byxor med trosor. Drar upp tröjan.
Nu har han iscensatt sin sjuka handling, den han länge velat uppleva i verkligheten.
Han ställer sig att betrakta den utdragna dödskampen som utspelas mitt fram för honom
samtidigt som han börjar börjar onanera och har lampskärmen beredd i andra handen.
Livet slocknar slutligen hos offret och mördaren har blivit tillfredsställd på mer än ett sätt.
Adrenalinpåslaget tvingar honom att göra en tarmtömning. Han plockar strax ner kroppen.
Emballerar på nåt sätt den, samlar ihop offrets saker. Placerar kroppen i bilens
bagageutrymme och drar därifrån. På vägen till Martorp kastas Lisas tillhörigheter ut
på ett mindre genomtänkt sätt då det sker under påtaglig stress.
Kroppen placeras i i det trånga skåpet. En temporär förvaring är det tänkt.
I stora drag vad jag föreställer mig hände den där hemska söndagskvällen.
Absolut ingenting tyder på någonting annat än att här har en ond sexualsadist med
mord på programmet slagit ner i idyllen och förverkligat sina sjuka, hemska fantasier.
Sen kan du inbilla dig nåt annat förvisso. Bara för att du inte förmår greppa verkligheten
som den ter sig. Om några månader är det baltiska monstret satt på anstalt och han bör
ALDRIG MER släppas ut i något samhälle. Han är alldeles för ond och farlig för nåt sånt.
Grandioso
Jag har läst alla handlingar, och jag får intryck av att GM måste ha varit Sprit-påverkad, där suddigt tänkande och handlande, med grova inombords aggressioner förekommit.
En svårt sjuk person enligt min åsikt, och bör aldrig bli fri. OM...det nu är rätt GM. Man får i alla fall den bilden av hela ärendet.
ingo22
Det som förvånar mig lite, utöver själva brottet är:
Hur kan dessa ha jobbat som snickare i mer än 6 år och inte vetat hur man sätter ett fönsterbläck?
Varför inte använda sig av bläckspik?
Nej, man har använt sig av små spax-skruv och skruvat på uppviken vänster och höger.
FUP sid. 793.
Det bevisar väl dock att han varit och utfört jobbet iaf.
Men fönstret kommer ruttna bort inom ett år, bedrövligt utfört arbete!
Det var intressant, han beskrevs ju som en skicklig snickare, dock självlärd. Jag reagerade också på att huset de hade renoverat, efter besiktning, hade en massa fel som behövde åtgärdas. ( enl FUP )
Kanske dom inte var så duktiga utan istället billiga.
Därför att pappa Holm och mamma Holm nogsamt planerat varje meter LH skulle köra. Det var utritat på "tårtkartong". LH var rätt hårt kontrollerad. Skulle hon då ta en annan väg? Plötsligt?
Nu var nog inte mamma Holm med på planerandet.
Citat:
De hade gjort en ändring av resvägen i slutet. Det hade inte varit meningen att Lisa skulle åka
precis förbi slottet från början. Lisa hade skrivit på ett kartongpapper vilken väg hon skulle
köra då de åkt hem i bil. Det var en detaljerad beskrivning med hennes egna ord.
Det var Stefan som hade kommit fram till vägvalet eftersom han varit en del vid Kinnekulle
ring.
Vad är märkligt med att de gjorde en ändring av resvägen i slutet?
Att det är ett sexualmord är inget snack om saken! Frågan är bara är han så jävla sjuk att syftet var att endast objektifiera henne för att sedan onanera när hon hänger där naken och blottad för att höjdpunkten är att se henne dö? Varför försökte han inte ha sex med henne etc.?
För om syftet endast var att se henne hänga där naken och blottad och samtidigt stå och onanera när en ung flickas liv rinner ut så måste han vara ganska unik för lilla Sverige?
Inte vanligt med den typen av mördare?
Jag vet att det finns sexual sadister men de vill ju ofta se sina offer plågas länge och torteras etc. kan det inte vara så att planen var att våldta henne, men av någon anledning så åkte hans maskering eller liknande av och han fick panik och ville få det att se ut som ett självmord, men att han sedan insåg att han måste göra sig av med kroppen pga av dna etc?
Ja du, bra fråga som förmodligen aldrig kommer få något bra svar. Men för att försöka så handlar allt om hans egna fantasier och varför han fantiserar som han gör vet nog inte ens han själv. Men vill du lära dig mer rekommenderar jag att läsa på om seriemördaren Dennis Rader aka BTK. Han gjorde typ så här med alla sina 10 offer.
[quote=Tradern69|55157259]AJ och son HJ var ute och såg hjullastaren kl. 14:30. Det var ca 400 m från där han stod så han såg såldes inte vem som körde. Men det var bara NB och AB som hade tillgång till den så någon av dem borde ha kört den.
AJ konfronterade NB dagen efter och då nekade han till att han använt hjullastaren. Fast hans reaktion på konfrontationen har AJ ej tidigare upplevt. Således är det väl stor risk att han även ljuger här.
Hjullastaren brukar vara inlåst i spritfabriken men denna kväll stod den utanför ladan.[/QUOTE
Visst var det så att brodern sagt i förhör att NB sov till runt kl 14.00 på söndagen. Tidsmässigt kan det stämma.
Det är två olika personer som försöker dölja mordet. Först mördaren, som försöker få det att se ut som ett självmord, och sedan NB som försöker få det att se ut som sexmord.
Det kan vara så enkelt som att det är en kvinnlig GM, och då tittar inte polisen på kvinnor i första hand.
Häpnandsväckande skruvad teori, finns alt. tråd för den sortens spekulationer, att du gått mot strömmen från första början är inget nytt, det finns graverande bevis för N.B:s skuld för mordet på Lisa, det ignorerar du, man har inte hittat spår efter Lisa i fordonet och hur transporten från slaktrummet till Martorp gått till annat än vittnen som sett han köra, men det vill du ha honom till att ha gjort; "städat" som isåfall rubriceras som brott mot griftefriden, han är åtalad för mord, och sannolikt har han gjort det här ensam, som fan läser bibeln.....nu ska jag ta och försöka hålla mej från att svara på dina provocerande inlägg, inte mata trollet
Det var intressant, han beskrevs ju som en skicklig snickare, dock självlärd. Jag reagerade också på att huset de hade renoverat, efter besiktning, hade en massa fel som behövde åtgärdas. ( enl FUP )
Kanske dom inte var så duktiga utan istället billiga.
Jag kan bekräfta det senare....har sett alltför många "duktiga" balters yrkeskunnande....