2015-10-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Vet inte ifall detta har tagits upp förut, ber om ursäkt isåfall, men "N" har ju jobbat utomlands, tex i England, har polisen kontaktat poliser där för att kolla ifall liknande fall skett i anknytning till staden där han arbetade...

Det har kollats. Han jobbade i England under ett annat namn. Där blev han lagförd för att framfört fordon med ett för stort alkoholintag.
2015-10-25, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganges
Polisen har såklart granskat familjen Jönsson i samband med utredningen. Det är bara till att se till fakta och då har polisen gripit rätt GM. Killen är såpass lågintelligent att han i princip serverat sig själv på fat. Vissa svar i förhören talar för sig själva. Killen verkar tillhöra kategorin strutssläktet, dvs han kör ner huvudet i sanden och tror att ingen ser honom. Uppmaningen/förtäckta hotet till både brodern och frun att ljuga om hans alibi säger en hel del. Brodern och frugan bör ha blivit rejält skakiga när dom förstod vidden av hans gärningar. Förmodligen fattade dom inte riktigt vad som hade hänt första dagarna.

Ganges

Du har fel, om att Polisen granskat familjen Jönsson.
Polisen har inte haft förhör med ex: Styvsonen som snabbt drog iväg till DUBAI, dagen efter Lisa´s försvinnande.
Polisen har inte heller gjort djupare undersökningar av F.Jönsson
Så fel har DU
ingo22
2015-10-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Precis så har jag funderat också. Alla föremål verkar mer planterade än slumpmässigt tappade. Kan hon varit vid medvetande och avsiktligt släppt föremålen för att hittas. Eller att någon planterat spåren där för att leda fram till det andra huset i ett led att sätta dit NB. Och framgår det vem/vilka som hittat föremålen? (Kan tyvärr inte ladda ner fupen på paddan.)

Ja jag fattar inte heller det. Tänkte precis som du
2015-10-25, 19:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Här är den sekretessade bilden från boden. Det syns tydligt att det är bränsle i dunken. Att den är placerad där beror på att kroppen inte ska glida ur skåpet. Nu kan farbror släppa detta.

http://postimg.org/image/cdim300i5/

Nej, det "syns" inte "tydligt" att det är bränsle i dunken. Det ser ut att vara något i nedre delen av dunken men det kan också vara en synvilla. Dunkens form har en avfasning just där det ser ut som ett mörkare parti.
Dock talar vittnesmålet om en dunk "med" bränsle för att den innehåller nånting. Men det kan också vara vatten, saft, urin, eller vad som helst. De har ju inte undersökt den.
Var skåpet öppet när de hittade henne?
2015-10-25, 19:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, det "syns" inte "tydligt" att det är bränsle i dunken. Det ser ut att vara något i nedre delen av dunken men det kan också vara en synvilla. Dunkens form har en avfasning just där det ser ut som ett mörkare parti.
Dock talar vittnesmålet om en dunk "med" bränsle för att den innehåller nånting. Men det kan också vara vatten, saft, urin, eller vad som helst. De har ju inte undersökt den.
Ja, skåpdörren var öppen.
2015-10-25, 19:32
Medlem
Man kan ju verkligen undra varför ryggdelen på bilens passagerarsäte har en sopsäck över? Den ser dessutom ganska ren ut (s. 900 i FUP). Synd att man inte frågat om detta, eller, jag har inte sett någon sådan fråga i alla fall. Att den här lortgrisen haft soppåsen som något slags allmänt skydd köper jag inte. Passagerarsidan kanske preppades redan på lördagen?

S 782 i FUP ang fynd av Lisas nycklar står även:
19.45 Säckar?? --- Peter Sundblad o Fredrik Larsso (Focus)
Vad är det för säckar?
2015-10-25, 19:33
Medlem
Vad tror ni angående att tejpen är ditsatt efter snaran runt halsen? Tejpanded är väl något han rimligtvis borde gjort i början för att hindra henne från att skrika? Borde inte LH gjort en del ljud ifrån sig iochmed att han sätter dit repet kring hennes hals? Eller var hon medvetslös när hon hängdes, tror ni?
2015-10-25, 19:34
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Saft eller urin? Skulle i och för sig inte förvåna med de här snuskpellarna.
2015-10-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Man kan ju verkligen undra varför ryggdelen på bilens passagerarsäte har en sopsäck över? Den ser dessutom ganska ren ut (s. 900 i FUP). Synd att man inte frågat om detta, eller, jag har inte sett någon sådan fråga i alla fall. Att den här lortgrisen haft soppåsen som något slags allmänt skydd köper jag inte. Passagerarsidan kanske preppades redan på lördagen?

S 782 i FUP ang fynd av Lisas nycklar står även:
19.45 Säckar?? --- Peter Sundblad o Fredrik Larsso (Focus)
Vad är det för säckar?

Jo, man har frågat om detta. Nu minns jag inte vilken sida detta var på men både IB och NB har förklarat att de haft säckarna som skydd för att bilen inte ska bli dammig när de jobbar. De brukar ta bort skyddet på söndagar. Märklig förklaring dock.
2015-10-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Ganges

Du har fel, om att Polisen granskat familjen Jönsson.
Polisen har inte haft förhör med ex: Styvsonen som snabbt drog iväg till DUBAI, dagen efter Lisa´s försvinnande.
Polisen har inte heller gjort djupare undersökningar av F.Jönsson
Så fel har DU
ingo22

Det lär väl visa sig under rättegången. Försvarsadvokaten kommer såklart att hugga efter alla lösa trådar så om det du säger stämmer kommer hon såklart att utnyttja detta till MGM:s fördel. Jag läste att polisen har granskat delar av familjen Jönsson och kom fram till att de kunde släppa dessa misstankar, men jag släpper det tills vidare. Förmodligen var resan till Dubai planerad sedan tidigare annars håller jag med dig om att det väcker konstiga misstankar.
2015-10-25, 19:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaksmularen
Vad tror ni angående att tejpen är ditsatt efter snaran runt halsen? Tejpanded är väl något han rimligtvis borde gjort i början för att hindra henne från att skrika? Borde inte LH gjort en del ljud ifrån sig iochmed att han sätter dit repet kring hennes hals? Eller var hon medvetslös när hon hängdes, tror ni?
Det talar för att hon var död när hon hängdes, och att syftet med hängningen var att dölja ett strypmord som självmord. Tejpen och oordningen av kläderna kom senare för att det skulle se ut som sexmord.
2015-10-25, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganges
Tycker allt talar för att det är en person med ytterst stor lokalkännedom om både området och diverse byggnader. Att slumpmässigt famla sig fram till byssjan och gömma Lisa där ser jag som osannolikt. Och allt detta under knappa timmen. Han har helt enkelt använt sig av den kunskap han har om området och dess utrymmen och kom fram till att byssjan var bäst. Förmodligen enbart som ett tillfälligt gömställe men sedan körde det ihop sig för honom när sökpådraget körde igång. Rent praktiskt tycker jag man kan sålla bort alla som inte har direkt anknytning till gården. Även hans desperata försök att vilseleda M.P personal när dom började närma sig gömstället är märkligt.

ganges
Det Du skriver har du helt rätt i att GM måste ha stor kännedom om hela området och byggnader.
ingo22

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in