2015-10-25, 17:59
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Vems är den svarta Range rovern som flera personer sett utanför cafeet 19:20? Jag hittar ingen info om detta i FUP, men jag har å andra sidan inte hunnit läsa hela... Ett av vittnena var helt säker att det var just en Range Rover då hon har en vän som har en sådan. Svarta Range Rovers är väl inte så vanliga?

Svart Range Rover är inte helt ovanlig på Kinnekulle. En av gästerna på kräftskivan från C Jönssons Facebook äger en sådan.
2015-10-25, 18:02
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie71
Utan att veta tillräckligt erinrar jag mig att något vittne såg en mörkhårig rufsig man komma ut från ladan...

Ja det är sant och det var nog sannolikt omkring kl ca18:15

FUP sidan 312
Förhör med Rundqvist, Jan Arvid; 2015-06-12

När han passerade Blombergs gård och cafét ser han hur det kommer ut en man ifrån
ladugården på höger sida. Han säger att mannen såg ut som han hade varit inne i ladugården
och tittat inte arbetat. Det var inget arbete igång den dagen.
Janne beskriver mannen som 25 -40 år gammal, han var av medellängd mellan 175 – 185
cm, Janne själv är 180 cm och han tror att denne man var något kortare än honom. Han hade
blå kläder på sig, troligen blå jeans och en något ljusare blå jacka av midjemodell. Han hade
mörkt hår av medellängd och Janne uppfattade det som att håret var rufsigt. Mannen hade
skäggstubb, inget skägg. Han var ljushyad och normalbyggd. Janne säger att det var "en
kille" ingen gubbe. Han såg inte smutsig ut och såg inte ut att vara någon missbrukartyp
.
När han passerade Blomberg tar det fem minuter att ta sig ner till pizzerian. Han säger att han
kollat kvittot och han betalade den kl 18.31. Han gick sedan ut till bilen och körde mot
hemmet samma väg som tidigare. Han borde därför ha passerat Blomberg igen vid 18.37.
Han lade inte märke till något/någon där då. Han såg ingen bil eller någon person vid cafét.
2015-10-25, 18:03
Medlem
[quote=Vanstyretstid|55158514][b][i]

Om hon skulle varit kvar där hon blev funnen
hade en van likhund känt lukten en halv kilometer
ifrån.

Likhunden markerade inte ens samma dag de hittade henne och hon var kvar, eller dagens efter.
2015-10-25, 18:06
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vill man slippa se ansiktet på en död människa tejpar man för ögonen. Bra om man läser ordentligt.

Vill man slippa idioter ska man bortse från den här tråden. Varför NB tejpade som han gjorde kan ingen härinne svara på.
2015-10-25, 18:06
Medlem
Något skumt är det kanske ändå med det där telefonsamtalet (jo, jag vet att det inte har någon större inverkan på dåd eller gm. grejen är bara att man-åtminstone jag-vill få varje detalj i pusslet besvarat. DVS i den mån det nu går). På sidan 264 i FUP så frågar Nerijus sin granne varför Lisa skickat SMS. 'Hade det inte varit bättre att ringa (eller något åt det hållet)?' frågar han.
2015-10-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det är sant och det var nog sannolikt omkring kl ca18:15

FUP sidan 312
Förhör med Rundqvist, Jan Arvid; 2015-06-12

När han passerade Blombergs gård och cafét ser han hur det kommer ut en man ifrån
ladugården på höger sida. Han säger att mannen såg ut som han hade varit inne i ladugården
och tittat inte arbetat. Det var inget arbete igång den dagen.
Janne beskriver mannen som 25 -40 år gammal, han var av medellängd mellan 175 – 185
cm, Janne själv är 180 cm och han tror att denne man var något kortare än honom. Han hade
blå kläder på sig, troligen blå jeans och en något ljusare blå jacka av midjemodell. Han hade
mörkt hår av medellängd och Janne uppfattade det som att håret var rufsigt. Mannen hade
skäggstubb, inget skägg. Han var ljushyad och normalbyggd. Janne säger att det var "en
kille" ingen gubbe. Han såg inte smutsig ut och såg inte ut att vara någon missbrukartyp
.
När han passerade Blomberg tar det fem minuter att ta sig ner till pizzerian. Han säger att han
kollat kvittot och han betalade den kl 18.31. Han gick sedan ut till bilen och körde mot
hemmet samma väg som tidigare. Han borde därför ha passerat Blomberg igen vid 18.37.
Han lade inte märke till något/någon där då. Han såg ingen bil eller någon person vid cafét.

Det finns en man som stämmer in på exakt den beskrivningen. Den enda man som i FUP har erfarenhet av att hänga upp döda djur med balrep i ladan, på liknande sätt som Lisa kanske blev mördad. Namn och facebook får ni leta själva. Mannen beskrivs också som "obehaglig" av en arbetande på caféet.
2015-10-25, 18:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Eller för att någon ville att det skulle se ut som ett sexmord.
Vad tror du att det är om det inte är ett sexmord? Vad är det som skall maskeras enligt dig?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tolkar det också som att det är höger öga som tejpat..

man kan också titta här
på den bilden, där ser man Lisas ansikte framifrån och tejpning, här är vänster öga,
höger öga är övertejpat och håret går in under tejpen.

Den bilden är inte censurerad?
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Källa på att hon har följt med frivilligt?

Jag påstår ju inte det. Tvärt om tvivlar jag på att det är rimligt.
2015-10-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall hade ögonen tejpats för också.

Rent praktiskt, utan att veta hur tejpningen sett ut, kanske syftet var att hålla håret på plats? Minska risken för spår under transporten.
2015-10-25, 18:09
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad jag förstår är efternamnet i detta alias ett blajnamn som man inte kan heta på litauiska, utan bara ett romerskt namn. Jag sökte på Porcius inom *.lt, och inget litauiskt efternamn Porcius dyker upp på de första tvåhundra träffarna, som till allra största del handlar om den romerske senatorn Marcus Porcius Cato, antingen i den latinska form vi är vana vid, eller i namnets litauiska form Markas Porcius Katonas.
Kanske detta kan peka på ett intresse för historia och specifikt fascination för Romarriket.
2015-10-25, 18:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Larmet gick då Lisas pappa flyttade på mopeden. Så larmet kan inte varit på då Lisa satte nycken i mopeden...inte heller kan hon blivit överfallen vid mopeden efter larmet var påslaget.

Om han enligt henne inte kände honom varför har hon gått ifrån mopeden? speciellt om alla tjejerna tyckte att dessa arbetare var läskiga. Att då ensam gå till denna person?

Hon har inte gått ifrån mopeden. Han har plockat henne från mopeden precis innan hon skulle starta och köra iväg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in