2015-10-25, 17:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Ur FUP, referat av pappans berättelse:
Citat:
Han sa att Lisa är blyg initialt men inte när hon lärt känna någon. Därför kunde han tänka sig
att hon gått till Källby för att åka bussen därifrån och inte gått in till någon för att låna
telefonen

Nähä, för blyg att ringa på hos någon, men följa med en smutsig, illaluktande främling med dåliga tänder till en sunkig lada, är det rimligt?
2015-10-25, 17:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Höger öga igentejpat fortfarande. Bra om man läser ordentligt.
Vill man slippa se ansiktet på en död människa tejpar man för ögonen. Bra om man läser ordentligt.
2015-10-25, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad jag förstår är efternamnet i detta alias ett blajnamn som man inte kan heta på litauiska, utan bara ett romerskt namn. Jag sökte på Porcius inom *.lt, och inget litauiskt efternamn Porcius dyker upp på de första tvåhundra träffarna, som till allra största del handlar om den romerske senatorn Marcus Porcius Cato, antingen i den latinska form vi är vana vid, eller i namnets litauiska form Markas Porcius Katonas.

Såvitt jag kan begripa går det alltså inte att heta Renaldas Porcius för en litauer, hur litauiskt det än ser ut för en utlänning.

Google translate identifierar passande nog "Renaldas Porcius" som Latin.

NB har tydligen en låtsaskompis, ett alias, en falsk identitet eller personlighetsklyvning
det senare kanske förklarar den dåliga hågkomsten av brottet
2015-10-25, 17:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
är detta i det närmaste ett erkännande? s 1665

FLNej. Äh så här långt kommer vi och redogöra för Irina och Aivares också om hur
bevisningen ser ut. Irina måste ju på något sätt få möjlighet och äh berätta varför
hennes dna finns på Lisas trosor.

MGM: Jag säger det, det kanske är från min tröja ni vet och har ju överlämnats från (ohörbart …) det
var det enda som, jag tänker så. Jag har ingen annan förklaring.

EDIT: läste vidare och nu kom Manuel fram igen...och att han är ditsatt

Den där tröjan MGM pratar om är sannolikt hans gamla tröja som han tidigare i FUP (kommer inte ihåg viken sida) har förklarat att ligger i ladan och ju har hans DNA all over och att någon annan använt den till att gnida in MGM's DNA på olika föremål för att MGM ska få ta skulden för mordet.

Så en slags erkänade? nope mycket osannolikt,
2015-10-25, 17:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
I FUP står enbart "böjda åt fel håll" vad jag kommer ihåg. I t ex förhör med NB.
Inget kraftigare uttryck än så.
Jag tolkar det och bilden med att bålen är vänd åt ena hållet i skåpet och benen/låren uppvikta åt andra hållet. Bensindunken gör så att benen inte faller tillbaka i en mer naturlig vinkel.
Min uppfattning bara eftersom allt döljs av kläder.
Jag hittade det också nu och jag håller med dig i din tolkning.

Äh inne i den byssjan i ett klädskåp så anträffas Lisa intryckt i ett klädskåp på detta
sätt. Det var en del kläder framför henne för att dölja henne. Öppningen mäter 24
centimeter så visst kraft har nog gärningsmannen använt för och trycka in henne i
skåpet. Man ser dessutom att hennes ben är upptryckta på framsidan vända åt fel håll
och att kläder är neddragna.
2015-10-25, 17:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Min uppfattningockså, stämmer mer med bakgrudsljudet. Tror man måste revidera de tider personalen uppgivit.

Min uppfattning också. Kollegan JR skrev ut sig 18:15 och menade att när hon lämnade caféét på moped 18:20 hade inte Lisa kommit ut ännu.

Citat:
Fel tid angiven i förra förhöret då Julia lämnar cafét
Det klargörs att den tid som Julia skrev ut sig från jobbet aktuell söndag var kl.18.15 och inte
kl. 17.15 som står i det förra förhöret med Julia. Julia menar att hon sedan lämnade med sin
moped kl. 18.20.

Citat:
Julia tog lång tid på sig innan hon åkte iväg. Julia kanske åkte kl. 17.20. I vilket fall hade inte
Lisa kommit ut då Julia lämnade på sin moped. Julia lämnar cafét genom att åka ut till höger,
dvs. norrut mot Kinnekleva.

FUP sid 152.
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, han anlände när MPS var där.

Källa på att det fanns bensin i dunken?

Källa på att det inte fanns bensin i dunken?Har farbror varit där och sniffat på dunken?
Medlem
Citat:
Tänkte han bränna bort röret i mjölkrummet också?
Det röret hade man inte hittat om man inte funnit BOS kropp med repstupen kring halsen
2015-10-25, 17:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Höger öga igentejpat fortfarande. Bra om man läser ordentligt.

Jag tolkar det också som att det är höger öga som tejpat..

man kan också titta här
på den bilden, där ser man Lisas ansikte framifrån och tejpning, här är vänster öga,
höger öga är övertejpat och håret går in under tejpen.
2015-10-25, 17:55
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ur FUP, referat av pappans berättelse:

Nähä, för blyg att ringa på hos någon, men följa med en smutsig, illaluktande främling med dåliga tänder till en sunkig lada, är det rimligt?

Källa på att hon har följt med frivilligt?
2015-10-25, 17:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Om han ämnade återvända till kroppen för övergrepp eller vad han nu tänkt sig, är det inte optimalt att ha henne i plast i sommarvärmen. Att jackan och hjälmen låg på rishögen och dunken med bensin i boden är ingen tillfällighet i mina ögon. NB plockade fram jacka och hjälm under klädeshögen och var i stort sätt redo att tända på när MPS anlände.

På både Måndagen och Tisdagen har NB lämnat de anhöriga och åkt iväg ensam i korta stötar.
2015-10-25, 17:57
Medlem
katws avatar
Citat:
Nej, han anlände när MPS var där.

Källa på att det fanns bensin i dunken?

Läser inte min herre FUP?

Citat:
Dörren till det klädskåp där kroppen anträffades stod öppen. Över kroppen låg flera
klädesplagg och framför skåpet på bänken stod en 20 liters plastdunk med
tvåtaktsbränsle (enligt etikett), dessa säkrades, G026-G029 och G092.

Jag vill hävda att om dunken vore tom skulle det framgått av texten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in