2015-10-25, 17:37
Medlem
VonPengstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Men kroppen hittades väl långt bort från själva ladan? Har för mig att det låg ganska långt bort. Hur transporterades kroppen? Och hur hamnade Lisas tillhörigheter på ängarna mellan ladan och där kroppen hittades?

Kroppen hittades i en arbetsbod cirka två kilometer från ladan. Antagligen transporterade MGM kroppen i ett fordon (osannolikt att han gått och släpat på kroppen denna sträcka...). Polisen hittade dock inte några spår i MGMs bil, så antagligen har kroppen transporterats i något annat fordon, dock oklart i vilket och vems.

Hur tillhörigheterna hamnade på de aktuella fyndplatserna är fortfarande okänt.
2015-10-25, 17:38
Avstängd
micro113s avatar
Jag tittar på den här bilden ....

http://postimg.org/image/704v5uf0t/

Och har lite svårt att få ihop det med det vittnesmål som ges av C -- som var inne i byssjan på tisdagen ...

Efter att vi ätit lunch på tisdagen, strax efter ett, så gick jag ner mot byssan som står i ena
hörnet av Martorp. Jag såg att det höga gräset till entrédörren på byssan var nedtrampat och
att långt gräs var fastklämt in under dörren. Jag lade också märke till att en kvist satt fast i
dörren. Min reflektion var att någon bör ha varit där inne och letat efter flickan redan.

Jag öppnade dörren, lutar mig in och tittar åt båda håll.
Christoffer ombeds beskriva vad han ser.
Fört rakt fram så finns det orange omklädningsskåp. Till vänster är det ett bord och en
kökssoffa och stolar.

Det kan ha stått ett par gamla stövlar inne i byssan, det var ett par gröna stövlar. Stövlarna
stod i hörnet vid skiljeväggen och skåpen.
Christoffer beskriver att vissa av skåpen är stängda något kan ha varit öppet. Christoffer tror
det var sex skåp. Kanske var det tredje skåpet ifrån vänster som stod lite på glänt, eller så var
det helt öppet.
Christoffer vet inte om det var något i skåpet, han minns inte om det var kläder
i det eller inte.
Jag tror de andra skåpen kan innehålla gamla kläder. Kanske att det hänger
gamla overaller eller så.

Minns du någon speciell lukt inne i byssan?
Instängd lukt. Inget jag reagerade på.

Var hon ens i skåpet när han tittade in?
Klädhögen och den stora 20 liters dunken borde ju ha varit svårt att missa.....

Gunnar som lämnar gräs på rishögen där hjälm och jacka återfinns har inte heller sett något ..

Gunnar kommer ihåg att han har lagt ogräs på rishögen på Martorp
i början av veckan.
Gunnar berättar att platsen där rishögen ligger är den plats de brukar elda
kvistar, gräs, skräp m.m. Det var ganska länge sedan det eldades. Gunnar kommer inte ihåg
hur länge sedan. Gunnar kan inte dra sig till minnes att det var något speciellt med rishögen
när han lämnade av gräset.

Gunnar vill berätta mer saker.
Det sista jag hört var att de hade styckat henne.

Vem har sagt det?
Det hörde jag i Lidköping
Jag klippte gräset samma dag där de hittade henne, vem tänker på något sånt, jag klippte
precis i närheten av byssan där de hittade henne.

Vet du vad klockan var när du klippte gräset?
Nej det vet jag inte men det var någon gång på förmiddagen.

Såg du någon om var i närheten när du klippte gräset?
Ja missing people var där och letade.

Hur gick det när du klippte gräset?
Bra

Fastnade det något i din gräsklippare?
Ja bindningssnöre till halmbalar

Berätta vad är det för slag snöre
Det är i plast, blått, det ligger lite överallt i gräset. Det brukar vara inne i ladan.
2015-10-25, 17:39
Medlem
Fast ögonen var väl också förtejpade? Det läste jag i ett förhör med MGM, när de beskrev en bild på hennes ansikte.
2015-10-25, 17:39
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det fanns fler plastsäckar i ladan. Om han nödvändigtvis måste ta ut Lisa ur säcken, och göra det obehagligt att hämta kroppen senare, varför inte lägga mobildelar, jacka och hjälm i säcken på rishögen? Hans uppträdande kan inte vara hur ologiskt som helst.

Källa på att det fanns fler plastsäckar i ladan?Har farbror varit på plats och räknat dom?
2015-10-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Du har väl raderat allt med Justin Bieber ?
De e klart.

Jag tycker mest pekar på att hon pratat med kollegorna och ingen GM. Min personliga uppfattning.
Min uppfattningockså, stämmer mer med bakgrudsljudet. Tror man måste revidera de tider personalen uppgivit.
2015-10-25, 17:40
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Elin Krantz hittades 2 dygn senare så likstelheten hade inte gått bort, därför dessa makabra bilder på onormala benställningar..

Försöker du säga att likstelhetsprocessen i sig gör så kroppen ändrar läge ?
Jag menar, nej. Förutsatt att kroppen inte påverkas av gravitation, förruttnelse etc.
Kraftigt fixerad i skåp och dunk som fixerar läget. Nej.
Intryckt i skreva och stenblock på, nej. (Jag vet inga detaljer i Krantz-fallet)
2015-10-25, 17:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det fanns fler plastsäckar i ladan. Om han nödvändigtvis måste ta ut Lisa ur säcken, och göra det obehagligt att hämta kroppen senare, varför inte lägga mobildelar, jacka och hjälm i säcken på rishögen? Hans uppträdande kan inte vara hur ologiskt som helst.

Om han ämnade återvända till kroppen för övergrepp eller vad han nu tänkt sig, är det inte optimalt att ha henne i plast i sommarvärmen. Att jackan och hjälmen låg på rishögen och dunken med bensin i boden är ingen tillfällighet i mina ögon. NB plockade fram jacka och hjälm under klädeshögen och var i stort sätt redo att tända på när MPS anlände.
2015-10-25, 17:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Elin Krantz hittades 2 dygn senare så likstelheten hade inte gått bort, därför dessa makabra bilder på onormala benställningar..
Att Elin såg ut som hon gjorde när hon hittades berodde på att GM i det fallet bröt upp hennes ben för att packa in henne under tunga stenar... och det skick hon var i under stenarna förändrades inte när stenarna plockades bort när hon hittades.
Troligtvis hade även likstelheten släppt.

"Likstelhet brukar oftast inträda ungefär två timmar efter dödsfallet och är en tydlig förändring. Ett tecken på detta är att kroppen är stenhård och väldigt stel samt att fingrarna böjer sig. Efter tio timmar är kroppen som mest stel och efter två eller tre dygn så återgår kroppen till att bli mjuk och rörlig."
http://www.begravningssidan.se/hur-forandras-kroppen-efter-dodsfall/

Så frågan återstår... Försökte GM flytta på Lisa efter att han hade packat in henne i skåpet men inte fick ut henne på grund av likstelheten?
Det har ju tydligen krävts mycket våld för att få in Lisa i skåpet och då är det inte otroligt att hon satt fast om han försökte flytta på henne inom 1-2 dygn.
2015-10-25, 17:43
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tack, inte ögonen nej, så var det ju.

Höger öga igentejpat fortfarande. Bra om man läser ordentligt.
2015-10-25, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Försöker du säga att likstelhetsprocessen i sig gör så kroppen ändrar läge ?
Jag menar, nej. Förutsatt att kroppen inte påverkas av gravitation, förruttnelse etc.
Kraftigt fixerad i skåp och dunk som fixerar läget. Nej.
Intryckt i skreva och stenblock på, nej. (Jag vet inga detaljer i Krantz-fallet)

Lisas kropp befann sig i " framskriden föruttnelse" vilket gör att kroppen legat där mer än 3 dygn.. Kroppen blir rörlig igen efter dessa 3 dygn.. Jag har inte sett bilderna på offret så jag kan inte uttala mig mer. Vet bara att GM tryckt in kroppen med våld i klädskåpet..
2015-10-25, 17:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Om han ämnade återvända till kroppen för övergrepp eller vad han nu tänkt sig, är det inte optimalt att ha henne i plast i sommarvärmen. Att jackan och hjälmen låg på rishögen och dunken med bensin i boden är ingen tillfällighet i mina ögon. NB plockade fram jacka och hjälm under klädeshögen och var i stort sätt redo att tända på när MPS anlände.
Nej, han anlände när MPS var där.

Källa på att det fanns bensin i dunken?
2015-10-25, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Att Elin såg ut som hon gjorde när hon hittades berodde på att GM i det fallet bröt upp hennes ben för att packa in henne under tunga stenar... och det skick hon var i under stenarna förändrades inte när stenarna plockades bort när hon hittades.
Troligtvis hade även likstelheten släppt.

"Likstelhet brukar oftast inträda ungefär två timmar efter dödsfallet och är en tydlig förändring. Ett tecken på detta är att kroppen är stenhård och väldigt stel samt att fingrarna böjer sig. Efter tio timmar är kroppen som mest stel och efter två eller tre dygn så återgår kroppen till att bli mjuk och rörlig."
http://www.begravningssidan.se/hur-forandras-kroppen-efter-dodsfall/

Så frågan återstår... Försökte GM flytta på Lisa efter att han hade packat in henne i skåpet men inte fick ut henne på grund av likstelheten?
Det har ju tydligen krävts mycket våld för att få in Lisa i skåpet och då är det inte otroligt att hon satt fast om han försökte flytta på henne inom 1-2 dygn.

Då Elin Krantz hittades efter 2 dygn så fanns likstelheten kvar och därför dessa makabra benställningar..Elins kropp befann si INTE i någon framskriden föruttnelse..som Lisas..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in