2015-10-25, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Jag läste klart FUPen igår. Jag fick ett sånt illamående efteråt och en stor ledsamhet la sig över mig och är kvar ännu idag.

Så många teorier här innan vi fick veta vad som hänt. Och med handen på hjärtat så tycker jag de flesta teorierna här kändes "mer humant" än vad Lisa Holm fick utstå i det verkliga livet.

Det är inte bara de att hon hängts och tejpats utan det är just rummet som det brutala dådet var utfört i.

När jag såg bilden av slaktrummet så kände jag ett så sjukt stort obehag. Smutsen, kaklet det råa i det hela. Fyfan vilken dödsånget hon måste haft. Fyfan.

Sen skåpet som han sen med kraft trycker in henne. Det stod något i förhören att benen var uppvikta i en omänsklig vinkel, antar att de var brutna då.

Han kommer åka dit. Han har inget alibi, hans blod plus dna finns på hennes tillhörigheter utan att han kan förklara det. Dessutom säger hans bro och hans fru något helt annat och de skyddar han inte.

Den enkla detaljen att han var så skitig och ville tvätta kläderna, där har vi hans miss kan man säga och det är ju en intressant detalj som han inte kan förklara.

Sen att han beter sig nervöst, skiter i ladan dessutom.

Sen kommer vi nog aldrig få svaret på varför och hur detta gick till tyvärr.

Med tanke på att hon enligt FUP hade gjort motstånd i ladan så undrar man hur hon kom dit. Kanske bad NB om hjälp och Lisa gick dit.

Dock säger ju detta sjuka tillvägagångssätt att han ändå på något sätt planerat detta. Varför hänga upp henne och tejpa henne annars? Det är ju ett sexualsadistiskt brott och han har väl bara gått och väntat på att ta tillfället i akt. Vem vet hur länge han tittat på Lisa och sen tagit sin chans?

Dessutom försökte han ju dagen innan med en annan kvinna.

Men frågan återstår. Hur fick han in henne i ladan och varför gick hon dit?
Vilken sida finns bilder på slaktrummet?
2015-10-25, 15:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Äh! det är vel inte så svårt, det är vel bara att fiffla till sig något IB plagg och så bara gnida lite på det förmål man vil att IBs DNA ska hamna på.

Och vem vet kanske IB hade gömt någon tillhörighet hos The Jönssons då hon tillbringade förmiddagen den 7 Juni med att hjälpa AJs fru med att förbereda kvällens familje middag på godset.

Varenda kotte som läst FUP måste ju ha tänkt hmmmmmm.... hur kan det komma sig att det ställs SÅ himla många frågor till & om AJs son GJ?

Tänka tänka tänka

Skulle förståss ståt glömt och inte gömt !

Stor skillnad på hela inläggets mening därför rättar jag till det.
2015-10-25, 15:22
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Vilken sida finns bilder på slaktrummet?

Minns ej men det finns enskilt och även i förhör med NB.
2015-10-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Det kan också vara "det är klart" som i "självklart", istället för "det är färdigt".

Ja, så uppfattar jag det.
2015-10-25, 15:23
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Det kan också vara "det är klart" som i "självklart", istället för "det är färdigt".
Visst, "det är klart" kan också vara en beskrivning av en klarblå himmel.
Jävla tjat. Det går 13 idioter på dussinet i tråden..
2015-10-25, 15:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Precis så har jag funderat också. Alla föremål verkar mer planterade än slumpmässigt tappade. Kan hon varit vid medvetande och avsiktligt släppt föremålen för att hittas. Eller att någon planterat spåren där för att leda fram till det andra huset i ett led att sätta dit NB. Och framgår det vem/vilka som hittat föremålen? (Kan tyvärr inte ladda ner fupen på paddan.)

Ja, det är märkligt att alla upphittade sakerna bara har BO's dna och fingeravtryck. Möjligtvis hade GM handskar när föremålen kastades ut från bilen.

Av fotografierna att döma låg föremålen väldigt nära vägen, mobilskal och -fodral ser t.o.m. ut att ligga på vägen, precis invid vägkanten. Tänker på teorin om hjullastaren www.flashback.org/sp55149148

Ponera att hon placerades i skopan, inlindad eller övertäckt, och att hennes tillhörigheter antingen föll ut under färden. Eller att hon rent av fortfarande var vid medvetande och diskret släppte ned föremålen ett och ett längs vägen (därav att de tyngre föremålen låg så nära vägen, men det var blåsigt den dagen så tunna kvitton och bankkort kan ha flugit litet längre).

Kanske långsökt, eftersom hon i fupen antas ha dött redan i ladan, men "kvävning" kan trots allt först yttra sig som medvetslöshet och hon kan teoretiskt forfarande varit vid liv just då.

(Det hade varit skillnad om dödsorsaken varit knäckt nacke vid hängningen, men det är ju inte bevisat att repet till taket var så kort att hon inte nådde ned med fötterna. GM kanske i första hand avsåg att försätta henne i "hjälplöst tillstånd" genom att sätta snara och tejp runt hals och huvud, samt ett rep fäst i takröret, men man vet nog ej med säkerhet att hon verkligen hängde fritt).
2015-10-25, 15:27
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Visst, "det är klart" kan också vara en beskrivning av en klarblå himmel.
Jävla tjat. Det går 13 idioter på dussinet i tråden..

Ja, så kan man säga, men chansen att det var det Lisa syftade på är nog rätt liten. Jag har dålig koll på vilka dialekter som talas där Lisa bor, men där jag bor säger folk mycket hellre "det är färdigt" vs "klart" och skulle isåfall använda "det är klart" som synonym till "of course". Jag har läst varenda inlägg här sen FUP:en släpptes och det verkar som om vissa inte kopplat att det kan betyda flera saker.

Hur det gör *mig* till en idiot, det får stå för dig.
2015-10-25, 15:35
Medlem
FritzDaCats avatar
Notera mammans minnesbild av vad pappan sagt om vad Lisa sagt under fickringningen:

Ja men det har jag redan kollat

eller

Det är redan klart

NB kan ha tjatat om någonting för att hålla kvar henne på platsen. (Strax innan 18:27)
2015-10-25, 15:36
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
kör försiktigt - ja det är klart
då ses vi nästa helg - ja det är klart
är allt låst - allt klart
kan du hjälpa mig - ja så klart
osv

Du har väl raderat allt med Justin Bieber ?
De e klart.

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Notera mammans minnesbild av vad pappan sagt om vad Lisa sagt under fickringningen:

Ja men det har jag redan kollat

eller

Det är redan klart

NB kan ha tjatat om någonting för att hålla kvar henne på platsen. (Strax innan 18:27)

Jag tycker mest pekar på att hon pratat med kollegorna och ingen GM. Min personliga uppfattning.
Senast redigerad av profundersam 2015-10-25 kl. 15:40.
2015-10-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tror du är inne på fel spår Se det enkla... tjejerna lämnade kafet ca 18.15 LH går till moppen messar pappan på vägen eller när hon är framme vid moppen. GM dyker upp och frågar om hjälp och hon drar ur öronsnäckorna ur sina öron, GM kanske låtsas vara snäll och säger att hon ska rita ut en väg på en karta vilken hon gör och säger till då GM nåt i stil med "det är klart".

Hänger inte med varför skulle inte hon kunna ha ringt upp pappan av misstag senare? Om GM pratat med henne vid moppen och hon hjälpt han med nåt där så har hon väl dragit ur lurarna ur sina öron och då inte hört om hon råkat ringa upp pappan.

Jag tycker inte det är konstigt att vilja lyssna på musik eller lyssna av telesvar även om man har dåligt batteri Om mobilen inte har varit påslagen/aktiv i appar hela dagen så har den heller ej dragit batteri osv. Dessutom drar väl t ex FMradio knappt nåt batteri om man har det i mobilen.

Edit: såg nu annan användare som skrev att päronen tyckte att de hört tjejröster i bakgrunden. Jag hade missat det. Kan det ha varit bilradio som var igång som de hörde? Vad spelar det annars för roll om de skulle ha sagt hej då tex 18:26? Det är ju iaf ungefär samma tid. Innan "ficksamtalet" dök upp var väl iaf jag inne på att senaste kontakten var 18.26 även om det då (flera månader sen) var det sk. sms.et som angavs vara skickat 18.26 om jag inte minns fel

Men ang samtalet där LH säger "Det är klart" Ponera att hon varken säger det till kollegorna eller till MGM. Visst fanns det vittnesuppgift om en annan bil utanför caféet ? Tid på den ?
2015-10-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja, det är märkligt att alla upphittade sakerna bara har BO's dna och fingeravtryck. Möjligtvis hade GM handskar när föremålen kastades ut från bilen.

Av fotografierna att döma låg föremålen väldigt nära vägen, mobilskal och -fodral ser t.o.m. ut att ligga på vägen, precis invid vägkanten. Tänker på teorin om hjullastaren www.flashback.org/sp55149148

Ponera att hon placerades i skopan, inlindad eller övertäckt, och att hennes tillhörigheter antingen föll ut under färden. Eller att hon rent av fortfarande var vid medvetande och diskret släppte ned föremålen ett och ett längs vägen (därav att de tyngre föremålen låg så nära vägen, men det var blåsigt den dagen så tunna kvitton och bankkort kan ha flugit litet längre).

Kanske långsökt, eftersom hon i fupen antas ha dött redan i ladan, men "kvävning" kan trots allt först yttra sig som medvetslöshet och hon kan teoretiskt forfarande varit vid liv just då.

(Det hade varit skillnad om dödsorsaken varit knäckt nacke vid hängningen, men det är ju inte bevisat att repet till taket var så kort att hon inte nådde ned med fötterna. GM kanske i första hand avsåg att försätta henne i "hjälplöst tillstånd" genom att sätta snara och tejp runt hals och huvud, samt ett rep fäst i takröret, men man vet nog ej med säkerhet att hon verkligen hängde fritt).

Borde han inte ha sett att föremålen föll ut från skopan?
2015-10-25, 15:39
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Borde han inte ha sett att föremålen föll ut från skopan?

Inte om han backar =P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in